Dík R.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám po 40letech
Teď se svezu sem tam kolem komína na své ČZ125 z 47roku ta má 85 kg. Je pravda, že asi půjčovna mi otevře oči a vyhraje nějaké silniční enduro. Šlo mě o to zda někdo řešil něco podobného.
R.
2 reakcí na tento příspěvek Začínám po 40letech
Nechtěl bych příští sezonu prodávat a kupovat něco jiného. Jsem ve věku jak jsem uvedl na začátku (60) a chtěl bych asi jeden stroj na zbytek života. Ne že budu přestupovat z jednoho byť slušného na ještě lepší. Raději připlatím a budu mít slušný stroj a proto jsem se zde přihlásil abych slyšel nějaké názory a zkušenosti.
R.
R.
Nebo CB500X :
Co poradit? Kazdy jsme jiny a kazdy davame prednost jinemu stylu motorismu. Ja osobne bych dnes hledal sportovne-cestovni s vyssim stitkem ktery ti da dosti ochrany proti vetru, ale take kdyz chces aby jsi ten vitr citil. To znamena nejakou motorku s nastavitelnym stitkem a samozrejme vyssi sedacku. Dale masina musi mit cruise control, quick shifter, a zrejme lepsi podvozek. Standard jako na Z900 nebo GSXS 1000 GT je asi okay, ale BMW S1000XR podvozek je proste nekde jinde. A hlavne masina se ti musi libit proste musi byt sexy.
Naposledy editováno 29.07.2024 22:50:33
Máš tělesné proproce malého medvěda, třeba zjistíš že ti velký obsah nebude dělat problém
edit: vetšina majetných a nerozhodných končí u něčeho jako R1250GS
Naposledy editováno 30.07.2024 10:55:37
S Tvojou výškou by som sa veľkých strojov až tak nebál. V prvom rade, jasne, že s ľahšou mašinou sa ľahšie narába, obzvlášť keď nešikovne zastavíš, ako sa to začiatočníkom stáva, ale ono aj tie menšie sú často dosť ťažké. Ale hlavný problém býva v tom, ak je stroj príliš vysoký a Ty nedočiahneš pohodlne - ale s Tvojou výškou dosiahneš asi z každej motorky.
Čo sa týka sily motora, i "slabé" motory sú veľmi silné. Určite by som Ti odporúčal, nech si kúpiš akúkoľvek moto, trénuj a trénuj, bez toho sa proste nenaučíš, nebudeš sa zlepšovať, maximálne budeš mať len strach. Aj na 500-600-ke.
Pre človeka Tvojej výšky ešte jedno odporučenie: Určite si každý stroj dobre obseď a pojazdi, než sa rozhodneš. Požičovňa alebo testovací stroj je naozaj dobrý nápad. Ja mám 194 a mávam večné problémy, napr. na Indiane Challenger mi narážali riadidlá do kolien, u Tigra 900 som musel sedieť posunutý dozadu, lebo som mal kolená v mieste výduchov z chladiča a pod. Ale aj stroje s menším objemom môže byť dosť veľké, napr. Tenere. (Ale tá má slabšie odpruženie.)
Neboj sa kúpiť si starší stroj, za nejakú dobu si premyslíš, čo naozaj chceš, potom ho s malou stratou predáš a kúpiš si niečo iné. Ale keď si mal otázku na čínu, to by som si dobre premyslel - jednak ergonómia je alebo donedávna bolo v Číne sprosté slovo a stroje vyšším (často asi i nižším) ľuďom proste nepasovali, ale horšia vec je, že majú stále povesť nespoľahlivých strojov. To nemusí byť pravda, ale pri predaji Ti to moc nepomôže - ľudia si v prvom rade budú vyberať jazdenky overenej značky a budeš musieť nahodiť nízku cenu - to znamená, že na tom budeš tratiť viac, ako keby si si kúpil staršiu jazdenku osvedčenej značky.
Pak zkusím pokud někde seženu VOGE 525 DSX, "když to je prý BMV", ale nikde jsem nenašel půjčovnu v okolí Zlína, Hodonína a Brna.
V Uher.Hradišti mají KTM 1250, ale to jsou neřízené střely pro začátečníka a i když nohou být jakoli kvalitní mě se prostě ten "čumák" se světly nelíbí i kdyby stály jen polovinu.
Určitě je to skvělý a spolehlivý stroj, kdyby měl trochu jinak řešená světla je to jen o tvaru světel v zobáku. A možná právě proto je tak dobrý a já tomu nerozumím.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám po 40letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech
Mimochodem, na té fotce je ročník 2021, že? Ta byla ještě hezká. Majitelé mi prominou, ale světlomet všech novějších XSR vypadá jako zvon na umyvadlo (kromě GP, jejíž světlomet vypadá jako USB).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech
TomasRA píše: crestik> A svoji základní XSR bys mu doporučil?
Mimochodem, na té fotce je ročník 2021, že? Ta byla ještě hezká. Majitelé mi prominou, ale světlomet všech novějších XSR vypadá jako zvon na umyvadlo (kromě GP, jejíž světlomet vypadá jako USB).
Ja mam ted 2024 XSR , nove XSR svetlo z vlaku hlavne ale sviti narozdil od te parodie na MT
Jinak bych mu to asi nedoporucil, protoze s tim clovek furt lita jak prase
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech
125ČZ píše: možná by 750 stačila, ale když to tady na "Motorkaři.cz" a bazarech čtu asi dva měsíce, tak každý prodává a přechází na silnější z různých důvodů. Ale věřím když chceš prodat tak musíš napsat jak to vše super a jinak.
Nechtěl bych příští sezonu prodávat a kupovat něco jiného. Jsem ve věku jak jsem uvedl na začátku (60) a chtěl bych asi jeden stroj na zbytek života. Ne že budu přestupovat z jednoho byť slušného na ještě lepší. Raději připlatím a budu mít slušný stroj a proto jsem se zde přihlásil abych slyšel nějaké názory a zkušenosti.
R.
Jenze takhle to nefunguje ten "slusnej", rozumej tezkej a silnej stroj si uzijes az s tema zkusenostma z toho lehciho, obratnejsiho a min vykonnyho.
Hele extremni pripad, prislo by ti dobrej napad, ucit nekoho ridit v kamionu (vaha a rozmery) nebo ve ferrari (vykon), nebo ti prijde idealni kdyz se budou ucit ridit ve fieste? Proc by to melo bejt s motorkama jinak? Tam to plati naopak mozna jeste daleko vic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech
ja jsem objevil motorku jako sport 5-6-7? let zpet (strasne to leti) a do te doby jsem taky jezdil jen na litrech a mel pocit jak mi to jde... jako sport je to super a vlastne me to vratilo k jezdeni - ale ne kazdej to ma stejne, znam spoustu lidi co se na motorce dopravuji na mista ktera chteji videt a je jim celkem fuk, ze maji uplne spatnou techniku...
ono ve finale ty skills ani neznamenaji bezpecnejsi jizdu, subjektivne riskuju v provozu cca stejne, ale diky tomu, ze jsem se nejak posunul tak jedu rychleji - objektive dost mozna riskuju diky vyssim rychlostem vic nez driv... kdo vi.