Téma: Začínám po 40letech
 
29.7.2024 v 10:40
Ahoj, dospěl jsem do věku, kdy vzpomínám na svých 20, kdy jsem jezdíl na všem možném pak na Jawe635 a nakonec na Hondě 550 Four. Nyní po necelých 40 letech bych si chtěl zase pohodlně a na pohodu zajezdit i delší trasy v ČR i mimo. Nevím pro co se rozhodnout zda cestovní enduro nebo cruiser. Je toho škála, ale líbí se mi např: Triuph Tiger 900, Kawasaki Versys 1000 ale i čina QJMotor SRT800 nebo Suzuki Intruder 1800, BMV1800 i přesto že váží 350kg. Nelíbí se HD (ať je jakýkoli) ani vekokapotované motorky měřím 193 a vážím 100kg proto něco většího. Máte s tím někdo zkušenosti, řešil někdo něco podobného.
Dík R.
Předchozí
1 2
Následující

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 10:46 | Nahoru | #1
Prostě si to všechno projeď a pak se rozhodni. Po internetu nic nevykoumáš.

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 10:59 | Nahoru | #2
Skáčeš od endura po cruiser, od pár peněz po nesmysl. Vyber si nejdříve kategorii, rozpočet a pak se drž toho co píše John.
Že bude cestování asi pohodlnější na cesťáku než na chopperu je jasný I když...

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 11:01 | Nahoru | #3
To musí být nějaká provokace!

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 11:11 | Nahoru | #4
40 let jsi nejezdil a je ti 60. To je dobre hlavne si priznat jak jsi na tom fyzicky a balancne , protoze mnohem lepe si uzijes neco jako VStrom 800 DE (idealni na nase "kvalitni" cesty ) nez nejaky 300 a vice kilo stroj. Proporcne jsem na tom podobne, vekove o neco pozadu a poridil jsem ted nove Yamaha XSR 900 a je to naprosta pecka. Je to i pohodlnejsi nez cestak FJR 1300 co mam a clovek si uzije zabavu. Mimochodem jantari co v recenzich melou nesmysly o tom jak to je nepohodlna motorka asi v zivote zadnou opravdu nepohodlnou motorku nejezdili Ale jeste cekam i na cestovni enduro s kufry, to je takovy ten univerzal (ktery nahradi FJR 1300 a predchozi cruiser Royal Star Venture)

1 reakcí na tento příspěvek Začínám po 40letech

29.7.2024 v 16:04 | Nahoru | #5
Ok pánové dík za názor. Vím, že skaču do dvou rozdílných skupin, proto se nedokážu jednoznačně rozhodnout. Fyzicky si myslím, že jsem na tom dobře, snažím se udržovat i když vaha nad 300 zamává i s pořádným frajerem. A to já nejsem.
Teď se svezu sem tam kolem komína na své ČZ125 z 47roku ta má 85 kg. Je pravda, že asi půjčovna mi otevře oči a vyhraje nějaké silniční enduro. Šlo mě o to zda někdo řešil něco podobného.
R.

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 16:08 | Nahoru | #6
Cendurko je myslím si dobrá volba, ale konkrétně jaký to si musíš osahat sám. Ale ten Tiger jak píšeš určitě nebude špatnej, já mám předchůdce.

(reakce na) Začínám po 40letech

29.7.2024 v 16:33 | Nahoru | #7
125ČZ> Proč potřebuješ jít rovnou do litrového monstra? Být tebou, uvažuju spíš o Hondě NC750X a podobné kategorii. Něco, na čem se člověk nemusí hrbit a prčit, přitom výkonu to má dostatek.

2 reakcí na tento příspěvek Začínám po 40letech

29.7.2024 v 22:01 | Nahoru | #8
možná by 750 stačila, ale když to tady na "Motorkaři.cz" a bazarech čtu asi dva měsíce, tak každý prodává a přechází na silnější z různých důvodů. Ale věřím když chceš prodat tak musíš napsat jak to vše super a jinak.
Nechtěl bych příští sezonu prodávat a kupovat něco jiného. Jsem ve věku jak jsem uvedl na začátku (60) a chtěl bych asi jeden stroj na zbytek života. Ne že budu přestupovat z jednoho byť slušného na ještě lepší. Raději připlatím a budu mít slušný stroj a proto jsem se zde přihlásil abych slyšel nějaké názory a zkušenosti.
R.

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 22:05 | Nahoru | #9
A ještě se zeptám, ty čínské 700 a 800 jsou fakt tak špatné ?? Nebo to jsou jen obyvy od konkurence ?? Vždyť nětšina těch super motorek např KTM, BMV ale i italské se skládají z čínských komponentů a nejedná se jen o plasty ale celé motory. Teda tak jsem se to dočetl. Ale čemu se může věřit ??
R.

(reakce na) Začínám po 40letech

29.7.2024 v 22:39 | Nahoru | #10
125ČZ> Těžká litrová motorka tě jezdit nenaučí, spíš tě bude trestat za každou nezkušenost. A nebudu ti nalhávat, že s přibývajícími roky se budeš v ovládání toho litru zlepšovat. Být tebou, tak jdu do něčeho, jako Versys 300 :

Nebo CB500X :

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 22:47 | Nahoru | #11
Pred 3mi roky jsem take zacal znovu jezdil po 40 lete pauze. Za mych mladych let to bylo jednoduche bud mas Jawu nebo CZ. Dnes je ohromny vyber jak znacek, tak i zamereni, sportovni, endura, nahace, chopper etc. Nevedel jsem jestli na to budu stacitt a zda me to bude bavit, ale hrozne me to lakalo. Zacal jsem s Kawasaki Z900 model 2021, prvnich par dni jsem byl velice, velice opatrny a snazil se nejak rozjezdit. Po 20 mesicich jsem Z900 prodal a koupil Suzuki GSXS 1000 GT. Duvod byl ten, ze nahac byl moc nahy a napor vetru mi vadil. Take Z900 nemela cruise control a bolelo me prave zapesti.Suzuki je tzv. cestovne-sportovni s moznosti standartniho stitku a turistickeho. Pres leto kdy je horko tak mam standartni stitek a turisticky mam v zime ci brzke jaro nebo pozdni podzim. Jelikoz jsem vysoky 192 cm mam pocit ze bych zrejme ocenil vyssi sedadlo ci nizsi stupacky. Dnes se divam ktery motocykl ma vyssi sedlo a tak pomalu zacinam uvazovat o BMW S1000XR. Asi je to nejaka evoluce, kdyz vyzkousis jednu motorku, tak zjistis ze by bylo dobre kdyby mela i toto a toto by bylo taky dobry a mozna jeste toto. Pak koupis neco noveho a zase zjistis a jesto toto by bylo super a toto a najednou zjistis, ze to co by jsi chtel tak ti nabidne motorka od 500 000 Kc nahoru. Otazka je ma smysl utratit tolik penez na jezdeni jen sem a tam? Nevim, ale co vim urcite je ze mladsi uz nebudu a kdyz to neudelam brzo, tak asi nikdy. Dnes me jezdeni velice bavi a rad jezdim po Jesenikach, krasne prazdne cesty.

Co poradit? Kazdy jsme jiny a kazdy davame prednost jinemu stylu motorismu. Ja osobne bych dnes hledal sportovne-cestovni s vyssim stitkem ktery ti da dosti ochrany proti vetru, ale take kdyz chces aby jsi ten vitr citil. To znamena nejakou motorku s nastavitelnym stitkem a samozrejme vyssi sedacku. Dale masina musi mit cruise control, quick shifter, a zrejme lepsi podvozek. Standard jako na Z900 nebo GSXS 1000 GT je asi okay, ale BMW S1000XR podvozek je proste nekde jinde. A hlavne masina se ti musi libit proste musi byt sexy.

Naposledy editováno 29.07.2024 22:50:33

Začínám po 40letech

29.7.2024 v 22:55 | Nahoru | #12
já se vrátil k motorce po 35 letech. Předtím jen 05 fichtl a tátovo jawa175 . Na začátek jsem vzal ktm390 asventuru kvuli váze a ovladatelnosti, najel na ní krásných 11 tisíc a teď jsem koupil 1290 ktm adventuru S. jít na ní rovnou, tak už je asi motorka i já na náhradní díly. takhle jsem si to pěkně rozjezdil a co si budem, ty dnešní motorky jsou někde jinde než ty staré jawy

Začínám po 40letech

30.7.2024 v 07:28 | Nahoru | #13
Opět jen děkuji za informace a rady a těším se na další, ke kterým budu při výběru přihlížet.
Asi máte pravdu, že bych se měl nejdřív rozjezdit, než se stát dárcem i když ve svém věku nevím co by ze mne použili .

Začínám po 40letech

30.7.2024 v 10:46 | Nahoru | #14
nemáš to lehké. já si v 50 koupil po mnoha letech bez mašiny skůtr půllitr, jako že je to až moc a do důchodu bude stačit. Bylo to super - zakryté a nefoukalo na mě, po dálnici i 150km/h. v 55 jsem koupil 1800 goldwinga - těžké ale maximální blaho na silnicu. no a fčíl jsem přidal 450ccm himalayna - absolutní vyblbnutí mimo silnicu. tak a teď si něco vyber...

Začínám po 40letech

30.7.2024 v 10:48 | Nahoru | #15
Zajdi do té půjčovny. Osedlej různé typy i kubatury. Uvidíš že ti to dá 100x víc jak fabulování na internetech.
Máš tělesné proproce malého medvěda, třeba zjistíš že ti velký obsah nebude dělat problém

edit: vetšina majetných a nerozhodných končí u něčeho jako R1250GS

Naposledy editováno 30.07.2024 10:55:37

Začínám po 40letech

30.7.2024 v 12:50 | Nahoru | #16
V prvom rade Ti odporúčam rozhodnúť sa, čo vlastne chceš. Cruisery sú pomerne špecifické, dosť neobratné, na druhej strane štýl je štýl. Ja by som to povedal tak, že buďto taký stroj chceš - alebo nechceš. Cestovné endurá sú naopak tak skôr pre každého, ale asi nikoho nenadchne ten štýl.

S Tvojou výškou by som sa veľkých strojov až tak nebál. V prvom rade, jasne, že s ľahšou mašinou sa ľahšie narába, obzvlášť keď nešikovne zastavíš, ako sa to začiatočníkom stáva, ale ono aj tie menšie sú často dosť ťažké. Ale hlavný problém býva v tom, ak je stroj príliš vysoký a Ty nedočiahneš pohodlne - ale s Tvojou výškou dosiahneš asi z každej motorky.

Čo sa týka sily motora, i "slabé" motory sú veľmi silné. Určite by som Ti odporúčal, nech si kúpiš akúkoľvek moto, trénuj a trénuj, bez toho sa proste nenaučíš, nebudeš sa zlepšovať, maximálne budeš mať len strach. Aj na 500-600-ke.

Pre človeka Tvojej výšky ešte jedno odporučenie: Určite si každý stroj dobre obseď a pojazdi, než sa rozhodneš. Požičovňa alebo testovací stroj je naozaj dobrý nápad. Ja mám 194 a mávam večné problémy, napr. na Indiane Challenger mi narážali riadidlá do kolien, u Tigra 900 som musel sedieť posunutý dozadu, lebo som mal kolená v mieste výduchov z chladiča a pod. Ale aj stroje s menším objemom môže byť dosť veľké, napr. Tenere. (Ale tá má slabšie odpruženie.)

Neboj sa kúpiť si starší stroj, za nejakú dobu si premyslíš, čo naozaj chceš, potom ho s malou stratou predáš a kúpiš si niečo iné. Ale keď si mal otázku na čínu, to by som si dobre premyslel - jednak ergonómia je alebo donedávna bolo v Číne sprosté slovo a stroje vyšším (často asi i nižším) ľuďom proste nepasovali, ale horšia vec je, že majú stále povesť nespoľahlivých strojov. To nemusí byť pravda, ale pri predaji Ti to moc nepomôže - ľudia si v prvom rade budú vyberať jazdenky overenej značky a budeš musieť nahodiť nízku cenu - to znamená, že na tom budeš tratiť viac, ako keby si si kúpil staršiu jazdenku osvedčenej značky.

Začínám po 40letech

30.7.2024 v 14:06 | Nahoru | #17
Hm, zase názor a zase mě utvrzuje že půjčovna teda né jedna a né jeden stroj to vyřeší. Chlapi dík za rady a názory, kousek ode mě je půjčovna a mají tam Benelli TRK 702 za 1800,-Kč na den bez omezení km, to je cca zadarmo.
Pak zkusím pokud někde seženu VOGE 525 DSX, "když to je prý BMV", ale nikde jsem nenašel půjčovnu v okolí Zlína, Hodonína a Brna.
V Uher.Hradišti mají KTM 1250, ale to jsou neřízené střely pro začátečníka a i když nohou být jakoli kvalitní mě se prostě ten "čumák" se světly nelíbí i kdyby stály jen polovinu.

Začínám po 40letech

30.7.2024 v 14:53 | Nahoru | #18
Pánové ať nekoho nenaštvu, to že mi nelíbí KTM není nic proti nikomu !!!! prostě něko je na blondýny, někdo na zrzky .
Určitě je to skvělý a spolehlivý stroj, kdyby měl trochu jinak řešená světla je to jen o tvaru světel v zobáku. A možná právě proto je tak dobrý a já tomu nerozumím.

Začínám po 40letech

31.7.2024 v 06:52 | Nahoru | #19
Čau, no, som zvedavý, čo si nakoniec kúpiš. Ber ale na vedomie, že nech si kúpiš hocičo, tak na ceste budeš nemilo prekvapený. Musíš brať na vedomie, že ľudia jazdia ako zrúdy, na motorke nemáš nikdy prednosť a keď chcem jazdiť slušne teda ako v plechovke, v kolóne , tak si musím nechať odstup , od auta idúceho predo mnou. A čo sa stane? Každý kokot idúci za mnou ma predbehne. A kde skončí? Predo mnou, viac áut nepredbehne, debil. Potom sa naserem a popredbieham všetko. A ešte zistíš, že ti stále niekto z vedľajšej vbehne pred motorku. Budeš nútený ísť hocikedy na brzdy, niekedy aj tvrdo. Na ceste je to na motorke boj o prežitie. Kúp si niečo poriadne, čo bude mať dobrú akceleráciu, toto ťa jedine môže zachrániť. Ja osobne považujem za najbezpečnejšie jazdenie na motokrosovej trati, tam som väčšinou sám a sám sa aj skántrim. Za najnebezpečnejšie, okrem toho, že ti nedajú prednosť ešte považujem odbočovanie vľavo. Pri odbočovaní vľavo ťa debil ešte bude predbiehať zľava, stane sa to keď za tebou ide auto rovno a ten čo je za ním ťa nevidí , rozhodne sa, že ho predbehne a ty ....si v riti. Dnes je v každom aute PC, ľudia sa s tým hrajú a nečumia na cestu. Akurát včera som sa bol kúpať na jazere a vyprával mi tam jeden policajt, ako dával na prechode pozor na deti, čo išli do školy, zastavoval autá a baba ho zrazila, lebo si zapínala klímu. A ešte sa pár chopristom ( jazdia na tom väčšinou starý prdkovia) stalo, že šli v kolóne za nákladiakom , slušne pri pravom okraji vozovky a debil v osobáku sa rozhodol, že bude predbiehať, ale mu to nevyšlo , tak sa zaradil a pre toho chudáka na choperi už nebolo miesto, tak skončil v priekope. Takže žiadna slušnosť, v takom prípade jazdiť pri čiare a predbiehať, všetko predbiehať, pamätaj, ide ti o tvoj biedny motorkársky život.

Začínám po 40letech

31.7.2024 v 18:00 | Nahoru | #20
Opět jsem začal na moto ve věku 52 let. Prvně TA 600, pak BMW R 1100GS. V současnosti jsem se vrátil k TA (jsem chabrus na ruce ) - Baworák je o 50kg těžší, ale svezení na něm je jiná liga...

1 reakcí na tento příspěvek Začínám po 40letech

1.8.2024 v 00:14 | Nahoru | #21
Zdar, po tom všem, co zde již bylo řečeno, mě napadá ještě jedna věc. Jako první motorka na naučení se většinou doporučuje naháč. A možná, že ani po 40 letech by neměla být výjimka (protože naháč obecně je univerzální, ovladatelný a lehký). Nedávno tu vyšel článek o Yamaze XSR 900 GP , tak na to mrkni a zařaď ji případně na seznam. Řada XSR je snad nejvíc user-friendly ze všech motorek, co znám.

Začínám po 40letech

1.8.2024 v 00:42 | Nahoru | #22
styl jezdeni co popisujes mi nic nerika, ale kdybych byl v tve kuzi, asi bych premyslel o transalpu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech

1.8.2024 v 07:11 | Nahoru | #23
TomasRA> já na GP jel minulý týden a na ten seznam by to neměl ani dávat...přesedl jsem na to ze svojí xsr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech

1.8.2024 v 11:14 | Nahoru | #24
crestik> A svoji základní XSR bys mu doporučil?
Mimochodem, na té fotce je ročník 2021, že? Ta byla ještě hezká. Majitelé mi prominou, ale světlomet všech novějších XSR vypadá jako zvon na umyvadlo (kromě GP, jejíž světlomet vypadá jako USB).

Začínám po 40letech

1.8.2024 v 11:36 | Nahoru | #25
chce něco na cestování a lepších kandidátů tu padlo hodně....mimochodem ten den jsem jel i na traceru a tyhle stroje mají ten posed fakt pohodlný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech

1.8.2024 v 12:02 | Nahoru | #26

TomasRA píše: crestik> A svoji základní XSR bys mu doporučil?
Mimochodem, na té fotce je ročník 2021, že? Ta byla ještě hezká. Majitelé mi prominou, ale světlomet všech novějších XSR vypadá jako zvon na umyvadlo (kromě GP, jejíž světlomet vypadá jako USB).



Ja mam ted 2024 XSR , nove XSR svetlo z vlaku hlavne ale sviti narozdil od te parodie na MT
Jinak bych mu to asi nedoporucil, protoze s tim clovek furt lita jak prase

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech

1.8.2024 v 13:46 | Nahoru | #27
puffybodie> To mi povídej! Já lítal i na sedmistovce chvílema 180+

(reakce na) Začínám po 40letech

1.8.2024 v 14:12 | Nahoru | #28
TomasRA> Ono ne ze by neslo jet normalne. Posez tam je v pohode i na vecne courani se. Jenze ten zvuk toho trivalce obzvlaste ve spojeni s QS a tim jak to zni kolem 7000 ot. tomu jaksi brani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech

2.8.2024 v 20:20 | Nahoru | #29

125ČZ píše: možná by 750 stačila, ale když to tady na "Motorkaři.cz" a bazarech čtu asi dva měsíce, tak každý prodává a přechází na silnější z různých důvodů. Ale věřím když chceš prodat tak musíš napsat jak to vše super a jinak.
Nechtěl bych příští sezonu prodávat a kupovat něco jiného. Jsem ve věku jak jsem uvedl na začátku (60) a chtěl bych asi jeden stroj na zbytek života. Ne že budu přestupovat z jednoho byť slušného na ještě lepší. Raději připlatím a budu mít slušný stroj a proto jsem se zde přihlásil abych slyšel nějaké názory a zkušenosti.
R.



Jenze takhle to nefunguje ten "slusnej", rozumej tezkej a silnej stroj si uzijes az s tema zkusenostma z toho lehciho, obratnejsiho a min vykonnyho.

Hele extremni pripad, prislo by ti dobrej napad, ucit nekoho ridit v kamionu (vaha a rozmery) nebo ve ferrari (vykon), nebo ti prijde idealni kdyz se budou ucit ridit ve fieste? Proc by to melo bejt s motorkama jinak? Tam to plati naopak mozna jeste daleko vic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám po 40letech

2.8.2024 v 20:49 | Nahoru | #30
Ozzy_> zas uz neni nevybourenej mladik a chce cestovat... myslim, ze si klidne muze koupit silnej cestak, jestli jsou jeho priority postavene takhle.

ja jsem objevil motorku jako sport 5-6-7? let zpet (strasne to leti) a do te doby jsem taky jezdil jen na litrech a mel pocit jak mi to jde... jako sport je to super a vlastne me to vratilo k jezdeni - ale ne kazdej to ma stejne, znam spoustu lidi co se na motorce dopravuji na mista ktera chteji videt a je jim celkem fuk, ze maji uplne spatnou techniku...

ono ve finale ty skills ani neznamenaji bezpecnejsi jizdu, subjektivne riskuju v provozu cca stejne, ale diky tomu, ze jsem se nejak posunul tak jedu rychleji - objektive dost mozna riskuju diky vyssim rychlostem vic nez driv... kdo vi.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist