paolo_novy Přidat reklamu

Téma: BMW GS1200 - vypínání budíků
Ahoj, moc prosím o radu. Chci si koupit BMW GS1200 Adventure r.v. 2007, dnes jsem si jedno vybral, ale když jsem ho projížděl vše fungovalo bez problému - bylo hezky, po koupi po cestě domů stále vše v pohodě, ale po pár km jsem opravdu hodně zmokl, problikla nějaká červená kontrolka nešlo stihnout jaká a přestaly fungovat rafičky a vypl se i displej, zastavil jsem vypl motor, po chvíli jsem znovu nastartoval zase vše fungovalo a cca po kilometru opět, potřeboval jsem dojet někam kde bych mohl zastavit a celou dobu naskakovaly a vypínaly jako kdyby člověk vypínal zapalování. Zaparkoval jsem a budíky i displej mrtvé cca hodinu, po cestě na dojetí domu opět dělaly ten samý problém chvíli ano, chvíli ne, potom jsem moto uklidil do garáže a cca po hodině opět fungují normálně. Neví prosím někdo čím by to mohlo být? Zda jen nějaká voda v nějakém konektoru nebo něco podobného co by se dalo relativně rozumně odstranit, nebo něco závažnějšího?
Moc děkuji

BMW GS1200 - vypínání budíků

22.8.2024 v 12:24 | Nahoru | #1
Pokud smím hádat- nejspíš po ráně na předek prasklý těleso přístrojů, v dešti se dostane dovnitř vlhkost a jelikož je to plný elektroniky...

Koukni co to píše za mrtvý chyby na diag, bude tam povícero chyb v jednotce přístrojů...

Jen pro info- výměna pokud mě paměť ještě slouží není těžký řešení, ALE má to jeden háček- všechny jednotky na stroji (4-5 dle výbavy) musí bejt legálně zakomponovaný v systému- nutno nově osazenou jednotku instrumentů velkou diagnostikou (ofiko servis) s jiným číslem "zlegalizovat" do celku, jinak to spolu nehraje a nefunguje...

BMW GS1200 - vypínání budíků

23.8.2024 v 08:39 | Nahoru | #2
Jsem ve skupině BMW F800GS na facebooku a za poslední asi 2 týdny tam popisovali dva kluci podobný problém. Všichni co jim radili říkali že jde do hajzlu altík nebo regulátor.

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS1200 - vypínání budíků

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2024 v 11:49 | Nahoru | #3
R1200 a F800 jsou ale nebe a dudy co se elektriky týče...

Boxery až do vodníka jsou ve svý podstatě auta, zatímco F motory jsou stavebně klasický motorky- se všemi neduhy které z toho pramení...

"Nezaviněný" ektrický problémy na starých R1200 jsou obecně povětšinou jen:

ABS3 do 2007 (první integrál), zapalovací cívky bočních svíček, občas baterka kaput, regulace palivovýho čerpadla, slabý napětí přes zimu, a u modelů s piezzoplovákem- skutečná úroveň paliva...

Pokud se motorka zcela vypne za jizdy- buď zlomený hlavni plus v kabelu řiditek nebo málo utaženej kontakt na baterce, ale to podle popisu není ten problém...

Alternátor, usměrnění a regulace je diky lepšimu chlazení pramenícímu z autokonstrukce v podstatě bezproblémovou záležitostí.

Samozřejmě mohl by být pochroumanej svazek k jednotce budiků, ale aby se to chovalo takhle divně- nevim nevim- bylo by to moc odholených kabelů najednou aby to spinalo takovou barevnou hudbu.

Načist chyby, jsou-li všechny v jednotce budíků- vydobít jednotku ven, pečlivě zkontrolovat plastový těleso jednotky a její připojení, proměřit nulu (plovoucí závady), zkontrolovat zatěsnění konektoru, toť moje rada...

Přeju úspěch

(reakce na) BMW GS1200 - vypínání budíků

23.8.2024 v 14:19 | Nahoru | #4

Tomassino píše: ... u modelů s piezzoplovákem - skutečná úroveň paliva ...


Opravím mírnou nepřesnost: piezzo zapalovačem můžeš udělat nouzovou opravu, samotné měření páskem je (asi) kapacitní.

Tomassino píše: ... Samozřejmě mohl by být pochroumanej svazek k jednotce budiků, ale aby se to chovalo takhle divně- nevim nevim- bylo by to moc odholených kabelů najednou aby to spinalo takovou barevnou hudbu.


U R1200 GS jsou budíky napevno, nejsou na horních brýlích jako u R1200 ST. U nepohyblivých budíků je zlomení vodiče velmi nepravděpodobné. Leda by motorka stála přes noc venku a izolaci ohladali Chip & Dale, tedy veverky.

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS1200 - vypínání budíků

23.8.2024 v 16:00 | Nahoru | #5
Věru tak- byť zmíněný problémy ohledně barevný hudby o kterejch to nejspíš je pocházely pokaždý z rány na předek...

A jak jsem psal- povětšinou to odskákalo právě těleso budiků prasklinou.
Kontrola připojeni když už je to venku kvůli kontrole mi tim pádem přijde smysluplná- když to není jednotka, můžou to bejt samosébně signálovy cesty k ní, byť...

Piezzošokem "opravitelnej" pásek mi jen utkvěl jako dost netradiční (a ne moc šťastný) řešení, ale pokud si zákazník žádá nutný info o dojezdu páč neví kolik ujede na nádrž- dostal co zasloužil...

Vše jen předané zkušenosti od mechaniků kteří se 1200 zabývali, nikolivěk vlastní...

Nicméně je to vcelku fuk- byla to jen jak jsem pochopil zkušební jízda a tazatel to asi řešit nemusí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS1200 - vypínání budíků

23.8.2024 v 18:56 | Nahoru | #6
Tomassino> Však jasný. Neříkám, že to tím bude. Jen mne napadlo jak si na to pár kluků stěžovalo.
Z.strejcek… dej pak vědět čím to bylo. Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS1200 - vypínání budíků

26.8.2024 v 22:12 | Nahoru | #7
MartasUS>

Tak to nakonec vypadá , že opravdu tělo budíků, spodní část má takový plastový rantl, kousek je ulomený a tudy tam nejspíše zateklo. spoj horní a spodní části prozatím oblepen voděodolnou těsnící páskou a vypadá to že vše ok, dnes další déšť a v pohodě

(reakce na) BMW GS1200 - vypínání budíků

27.8.2024 v 08:43 | Nahoru | #8
z.strejcek> Tak aspoň že se na to přišlo. Dík žes napsal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Otmarlojzek 8 22.9.2024 v 19:00 FrancisR
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Otmarlojzek 26 22.9.2024 v 10:30 Ivos
BMW R1200GS Adventure 2007 škripot ... BMW R 1200 GS Adventure denisga44 20 9.9.2024 v 09:49 Deadman
Přední brzda/motor BMW R 1200 GS Adventure Trilip 2 3.9.2024 v 11:10 MartasUS
BMW R1200 GS čepy na přední vidlice BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Otmarlojzek 8 26.8.2024 v 17:10 Rudolf


TOPlist