Téma: Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
29.10.2024 v 13:31
Ahoj borci,
řeším už delší dobu takový problém. Objednal jsem si na Alpíka z Itálie stavitelný tlumič Matris, řekl jsem jim kolik vážím, že preferuji spíš komfort a jaký druhy povrchů nejčastěji jezdím.
Jako zatím je to trochu zklamání, at ho zkouším nastavit sebelíp, pořád se mi nedaří udělat to, aby dokázal dobře odfiltrovat menší nerovnosti, prostě mi přijde, že je motorka vlastně pořád moc tvrdá. A ano, zkoušel jsem dát předpětí na minimum, ale velký rozdíl to neudělalo.
Pružina ve starém tlumiči měla mít 100N, v novém má 105N. Myslíte, že i takhle malá změna může mít vliv na výsledný komfort jízdy?
Mám jednou operovaná záda a ted mě po každém malém výletu do terénu bolí další dva dny.
Tak díky za rady
řeším už delší dobu takový problém. Objednal jsem si na Alpíka z Itálie stavitelný tlumič Matris, řekl jsem jim kolik vážím, že preferuji spíš komfort a jaký druhy povrchů nejčastěji jezdím.
Jako zatím je to trochu zklamání, at ho zkouším nastavit sebelíp, pořád se mi nedaří udělat to, aby dokázal dobře odfiltrovat menší nerovnosti, prostě mi přijde, že je motorka vlastně pořád moc tvrdá. A ano, zkoušel jsem dát předpětí na minimum, ale velký rozdíl to neudělalo.
Pružina ve starém tlumiči měla mít 100N, v novém má 105N. Myslíte, že i takhle malá změna může mít vliv na výsledný komfort jízdy?
Mám jednou operovaná záda a ted mě po každém malém výletu do terénu bolí další dva dny.
Tak díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
a je štelovací ? utlum a odskok ? SAG máš nastavený správně
Naposledy editováno 30.10.2024 07:09:30
Naposledy editováno 30.10.2024 07:09:30
Předpětí s tuhostí pérování nic neudělá. Tedy v případě, že se tím zásadně neposunou poměry na přepákování, jak to sedne při povolení, nebo vystoupá při přitažení pružiny.
Pokud jsi chtěl větší komfort a víš, že je tam 100 N/mm, musíš jít do slabší pružiny, ne?
Pokud jsi chtěl větší komfort a víš, že je tam 100 N/mm, musíš jít do slabší pružiny, ne?
wáca> jasně, hele byl to tlumič za 25k, kdy jim přesně řekneš, kolik vážíš, jestli jezdíš off, v jakým pemeru off a silnice, jestli jezdíš se spolujezdcem, jestli preferuješ komfort.
Zkoušel jsem i dát odskok o kompresi do továrního stavu a pořád to není ono.
Zkoušel jsem i dát odskok o kompresi do továrního stavu a pořád to není ono.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
Tam se stěžuje odskok tlumení a taky průtok a rychlost tlumení celkem tedy 3 stelovaci šrouby, pružina ti nastaví jen výšku .pošli fotku ať ten zázrak vidím .ten stelovaci šroubek nahoře je v ve šroubu kterým stelujes rychlost průtoku
Naposledy editováno 30.10.2024 19:37:15
Naposledy editováno 30.10.2024 19:37:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
ja1> odskok tlumeni ? rychlost prutoku? rychlost tlumeni? to jsou hodne novatorske fyzikalni veliciny... nejspis to zase schytam za slovickareni, ale ono bez spravnych terminu jde tezko rozebirat technicke tema.
predpokladam, ze jde o rychly a pomaly utlum pri stlaceni a utlum pri roztazeni (odskok) ...
rychly - hi-speed - utlum maji spis uz opravdu zavodni tlumice, tipuju, ze na tomhle tlumici je jen pomaly odskok a komprese - tzn dve kroutitka.
predpokladam, ze jde o rychly a pomaly utlum pri stlaceni a utlum pri roztazeni (odskok) ...
rychly - hi-speed - utlum maji spis uz opravdu zavodni tlumice, tipuju, ze na tomhle tlumici je jen pomaly odskok a komprese - tzn dve kroutitka.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
Lidem by ty tlumiče s kroutítkama měli zakázat. Tak dlouho kroutí hard - soft - hard, až sem musí napsat, že jsou z toho jeleni.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
Dulezita vec je jak moc mas utazene predpeti pruziny?
Nastavuje se tim sice SAG(proveseni odpruzeni) ale prilis utazena mekka pruzina funguje spatne prave na malych nerovnostech, napr zaplatyna silnici.
Nastavuje se tim sice SAG(proveseni odpruzeni) ale prilis utazena mekka pruzina funguje spatne prave na malych nerovnostech, napr zaplatyna silnici.
2 reakcí na tento příspěvek Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
Ano, 5nm je velkej rozdíl.Normálně bych ti řek přehoď pružiny,ale tady je takovej rozdíl v dýlce,že to nepude.Budeš muset koupit měkčí pero (sag bys měl mít kolem 30%). Jinak timhle tlumičem sis o moc nepomoh.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
dangsx1100g> Co je 5nm?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
Krautkopf píše: dangsx1100g> Co je 5nm?
Nanometr. (5 nanometrů )
Tvl fakt trochu studuj. Nemusí bejt hned každej strojař, aby věděl, co unese jakej jekl, ale tohle se bralo snad na základní škole.
Mili, mikro, nano piko, fento, atto.
Naposledy editováno 31.10.2024 10:15:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
PetrL3> Mně není označení nanometru neznámé, jen mě trochu zmátlo, že je to velký rozdíl v souvislosti s délkou pružiny.
Co si pamatuju, tak 1 mikrometr se dal odečíst na stupnici a 500 nm se dalo odhadnout při měření na Abbého délkoměru, což je asi nejpřesnější mechanicko-optické zařizení, co člověk stvořil.
Co si pamatuju, tak 1 mikrometr se dal odečíst na stupnici a 500 nm se dalo odhadnout při měření na Abbého délkoměru, což je asi nejpřesnější mechanicko-optické zařizení, co člověk stvořil.
Kohlstein> to bych nerekl, je to zabavne a me to bavilo kroutit a pak otestovat dokud jsem mel klasiku tlumice. Spis by se dnes meli pri prodeji ptat pokud je na vyber umis si to seridit nebo chces rovnou elektroniku a zbytek nechas na servisu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
Tača> Tohle měli udělat při ty přípravě ve fabrice, zkoušel jsem ho i dát na minimum a velká změna k lepšímu to nebyla.
Hippieguy> co je na te pruzine noveho tlumice napsane? O 5% tuzsi pruzinu nemas skoro sanci poznat, pokud nejsi zavodni pilot. Bud original neni 100N/mm nebo ta nova je tvrdsi. Podle prumeru dratuna fotce bych sazel na to.
Tak jsem nasel, ze seriova pruzina na TA750 je 90N/mm... Pak uz to dava smysl...
Naposledy editováno 02.11.2024 17:17:22
Tak jsem nasel, ze seriova pruzina na TA750 je 90N/mm... Pak uz to dava smysl...
Naposledy editováno 02.11.2024 17:17:22
dangsx1100g píše: Ano, 5nm je velkej rozdíl.Normálně bych ti řek přehoď pružiny,ale tady je takovej rozdíl v dýlce,že to nepude.Budeš muset koupit měkčí pero (sag bys měl mít kolem 30%). Jinak timhle tlumičem sis o moc nepomoh.
O to mi přesně šlo, vím že hodně lidí si tam dáva pružiny o hodnotách 200Nmm i více. Což pak musí být totálně nejezditelné, tlumič netlumic.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 vs 105Nmm
Hipik is back, bude legrace
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda XL 750 Transalp - Únik / pres... Honda XL750 Transalp | Forzaaa | 8 | 15.10.2024 v 11:22 Duchodcee |
Transalp xl 750 2023 Honda XL750 Transalp | TransalpXL750 | 15 | 30.9.2024 v 00:53 ombudsman |
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 148 | 28.9.2024 v 09:57 Palomoto |
Transalp 750 & kombinovani ochranyc... Honda XL750 Transalp | Valpen | 0 | 16.9.2024 v 18:24 Valpen |
Hledám servis pneumatik a ráfků v o... Honda XL750 Transalp | MGR_MGR | 20 | 9.9.2024 v 17:21 TP602 |