Dily na batbike





Téma: Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení
3.11.2024 v 20:25
Ahoj,
nemá někdo prosím konkrétní info, jak bývají natlakované tlumiče řízení? U zadních tlumičů to vím, ale pro tlumiče řízení jsem nedohledal žádnou informaci. Hrál jsem si s čínskou kopií Hyperpro a subjektivně to fungovalo bezvadně natlakované na 3-4 bary, když jsem natlakoval hodně tak už hodně drhla gufera na pístnici což jistě není optimální . Teď jsem si koupil pěkný jetý Matris který bude potřebovat přetěsnit a tady už bych chtěl trochu preciznější informace. Rozměrů pístnice a gufer jsou stejné nebo velmi podobné jako u Hyperpro takže i taková informace by se hodila, nebo i jakýkoliv názor.

Díky, Petr

Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení

5.11.2024 v 09:07 | Nahoru | #1
Ahoj, jen tak pro zajímavost .. Nenašel jsem žádné informace tady, ani na zahraničních fórech tak jsem se zeptal ChatGPT a ta mi řekla že typicky 6-15psi, tj cca 0,4-1 bar. Teda podstatně méně než jsem myslel. Taky jsem našel že použitá gugera typu TC4 jsou určena do max 2 barů.

Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení

5.11.2024 v 11:49 | Nahoru | #2
Já ti neporadím, jen nevím o žádném tlumiči řízení co by byl na vzduch!!! Všechny tlumiče řízení co jsem měl, jsou kapalinové.

Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení

5.11.2024 v 12:06 | Nahoru | #3
Dobrý, už radu nepotřebuji Btw, samozřejmě jsou kapalinové. Ale některé typy navíc natlakované plynem...

1 reakcí na tento příspěvek Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení

5.11.2024 v 23:23 | Nahoru | #4
Co mam zkusenost, tak si chatgpt technicke info dost cuca z prstu, naposledy to byly tolerance v soustave jednotne diry, ulozeni co je ve skutecnosti s vuli bylo podle AI s presahem…

Vetsina tlumicu s plynem se bezne neservisuje, hyperpro a matris to myslim meni kus za kus… ja tam asi naposledy foukal to co do tlumice.

(reakce na) Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení

6.11.2024 v 06:42 | Nahoru | #5
assassin> Díky, já si to myslel taky, ale když jsem tam fouknul víc než 5 barů tak už gufera táhla opravdu znatelně. Teď když vím, že jsou dle katalogu určena do 2 barů tak to tak asi udělám a uvidím :)

Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení

6.11.2024 v 10:59 | Nahoru | #6
Já jestli správně chápu, tak ten tlak plynu tlačí na pístek, kde normálně tlačí pružina. A při větším útlumu musí být vyšší tlak nebo silnější pružina. V obou případech platí, že při normálním pohybu řidítek se pístek nehne. Jen v případě rozkmitání řidítek už ho může kapalina přetlačit, dojde ke kavitaci a olej bude případně zralý na výměnu.

Tlak dusíku/vzduchu v tlumiči řízení

6.11.2024 v 11:26 | Nahoru | #7
Jo, je to jen o tom držet olej pod tlakem a předejít tak kavitaci. V tom co jsem koupil ani vinuta pružina není
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr první motorky [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm mprofa 43 1.10.2024 v 19:29 Animals21
Výkon 72 vz 78 Honda VTR 1000F Firestorm Nakamito 13 17.7.2024 v 21:00 Nakamito
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 86 28.6.2024 v 22:13 ..Roko..
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm Forgys69 23 19.6.2024 v 11:49 Stev
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak

TOPlist