raceczech_listopad





Téma: Jak zespolehlit fichtla
Zdravím, mám fichtla klasickýho 21ku, a chtěl bych udělat aby byl nějak aspoň trochu spolehlivej, jezdí hezky na to že je to serivoka, ale jezdim snim jen polňačky pole atd... a chtěl bych aby se mi furt nesypal někde uprostřed pole. Nebaví mě čistit trysku, svíčku a zaroveň štelovat ruzny prkotiny protože se mu dneska nechce Nemá někdo nějaký tipy jak by mohl bejt aspoň o trochu spolehlivější? Je to komplet seriovka a dellorto se mi tam dávat nechce
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jak zespolehlit fichtla

13.11.2024 v 20:26 | Nahoru | #1
Bezkontaktní zapalování.
https://eshop.vape.c...palovani-sz86-a-sz86

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zespolehlit fichtla

13.11.2024 v 20:27 | Nahoru | #2
Syste> Kežbych taky na něco takovýho měl peníze

Jak zespolehlit fichtla

13.11.2024 v 20:34 | Nahoru | #3
Každá sranda něco stojí.
Toto opravdu velice zlepšuje spolehlivost.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zespolehlit fichtla

13.11.2024 v 21:38 | Nahoru | #4
Minimálně ... jiné vidle, rám stojí za hovno už od výroby..skůtr ... Motor? to je otázka .Zásadně bez kontakt, sítko před karbecem a jiné podobné sračky.. Nechci Ti brát iluze o ježdění ale vždy stálo peníze.... Subjektivně 3500 km na staré jawě stojí v nákladech servisu - né provozu, úplně stejně jako 3500km na 12 násobně silnějším japonci o 56 let mladším Možná i pro zdraví je lepší kolo, brusle?

1 reakcí na tento příspěvek Jak zespolehlit fichtla

13.11.2024 v 21:58 | Nahoru | #5
Udelej motor,serid si zapalko,vycisti nadrz me se osvedcilo sitko pred karbec...bez kontakt je super dokud funguje,ale jak se vysere tak koncis-vlastni zkusenost s vape,radsi pro sichr vozim kladivko,civku,kondik(jeste nebylo treba menit v terenu)
Je to fichtl,necekej zazraky,ale kdyz se udela tak na nem najezdis tisice s tim ze budes menit olej obcas vycistis vejfuk a sem tam mrknes na zapalko.

Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 06:16 | Nahoru | #6
Pionýr má zapalování spolehlivý, jen kvalita komponentů kolísá. Zapalování rozpočtem se řeší tyrystorem. Babeťáckym vape, nebo 6 či 12V Vape

To že se bráníš karburátoru DO je protiřečení si. Zrovna Jikov je větší zdroj problémů. S DO to začne startovat a držet volnoběh.
Čistá nádrž (lze koupit nerezová) je základ, stejně jako sítko v nádrži a větší filtr na hadičku.

Zbytek je jen jednoduchá technika.
Řetěz širokej z kývačky, pouzdra vidlice z pomu. Zadní tlumiče novovýroba co se nerozpadaj a tluměj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 07:57 | Nahoru | #7
Lumen> sítko by mělo být na kohoutku v nádrži

Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 09:13 | Nahoru | #8
origo kladívka a kondík se dají ještě koupit a nebo VAPE a už jen jezdíš

Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 10:47 | Nahoru | #9
To co píšou ostatní výše samozřejmě platí. Mám ještě poznámku k zapalování. Když jsem si s tátou dával dohromady fichtla, zkusili jsme jako zdroj napětí pro zapalování použít baterku. Chod motoru se sklidnil a spravidelnil, dalo se nastavit daleko nižší volnoběh. Když subdáš fajfku a skusíš natáhnout jiskru o motor, měla by mít minimálně 9-11 mm. Vyladili jsme originální zapalování aby jsme takové jiskry dosáhli. Pak už jsem jen jezdil a neznal problémy se svíčkou nebo ucpaným vejfukem. Myslím si, že problémy začínají u nekvalitního zapalování a tedy i potažmo spalování.

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 12:57 | Nahoru | #10
context> to vime,ale pouzivam i sitko pred karburatorem a nez jsem dal do nadrze kaucuk tak i to u karburatoru bylo obcas zasvineny

1 reakcí na tento příspěvek Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 13:19 | Nahoru | #11
Jak zespolehlivet pincka, no přece poridit si simsona s51.

Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 14:58 | Nahoru | #12
přidám svou zkušenost. zapalování může klidně být původní, ale musí se mazat plsť a nepoužívat někde nové kladívka a kondiky za výhodnou cenu. Ty originály jsou dobré dost.
Druhá bolest pak byl bordel v nádrži, takže pořádně vyčistit nebo ošetřit a pak to i celkem funguje. pak se samozřejmě může stát, že kraburator je už v háji, tak potom asi to DO, ale s tím praktickou zkušenost nemám. zbytek už tak nějak funguje

1 reakcí na tento příspěvek Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 15:03 | Nahoru | #13
Leffee, Pionier nebol príliš spoľahlivý, ani keď opustil fabriku.
Kamošovi sa stalo, že po kúpe cestou z Mototechny domov mu fungl 21-čka skapala a museli sme nastavovať zapaľovanie...

Aby sa spoľahlivosť dala porovnať s dnešným japonským štandardom, musíš dať iný rám, iné pérovanie, iné kolesá a hlavne iný motor.

Od Pinčla jednoducho nemožno čakať viac, než čoho je schopný.
Bola to vo svojich začiatkoch dobrá motorka, ale na dnešné pomery platí, že "z hovna bič neupletieš"...

Naposledy editováno 14.11.2024 15:04:57

3 reakcí na tento příspěvek Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 15:19 | Nahoru | #14
Nerad bych se někoho dotknul, ale než jít pro radu k některým z místních mudrců, raději bych se poptal toho nejpovolanějšího:

https://www.instagra...cale=fr_FR&hl=af

Právě dneska se vrátil domů, chalan. 16 měsíců, 52 000 km, bez jediné fatální závady. Asi je to o rukách. A včíl mudrujte...

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 16:52 | Nahoru | #15

JwKS_Pavel píše: Nerad bych se někoho dotknul, ale než jít pro radu k některým z místních mudrců, raději bych se poptal toho nejpovolanějšího:

https://www.instagra...cale=fr_FR&hl=af

Právě dneska se vrátil domů, chalan. 16 měsíců, 52 000 km, bez jediné fatální závady. Asi je to o rukách. A včíl mudrujte...



Problém tohohle případu je v tom, že i kdyby jel každý den z těch 16 měsíců, což jistě ne, dává to v průměru 108 km denně. Ve skutečnosti to bude daleko víc. Který jiný pionýr kdy jezdil v takovém režimu? Hltal kilometry v ideálních podmínkách?

Každý jiný co znám poskakoval po jednotkách kilometrů atd.

Pak to vypadá jako magické číslo na pionýra, 52 tisíc, ale podle mě to odpovídá tak 10 tisícům "běžného použití" těchdle strojů.

čímž nechci jinak snižovat technický um v přípravě daného kousku tímhle pánem, plus výdrž jeho pozadí. Nejdelší trasu kterou jsem někdy v 16ti na fichlu 555 s dvojsedlem udel bylo Beroun / Tábor a zpět, a prdel mě bolela ještě dva dni

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 20:02 | Nahoru | #16
_Michal> Kamarád má simsona a ten mu spíš nejede než jede

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zespolehlit fichtla

14.11.2024 v 20:02 | Nahoru | #17
JwKS_Pavel> Jo ten prej má komplet serii, sniženou kompresi udělanou cestovní úpravu, ferodo lamely a vape, jinak komplet origo

Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 08:58 | Nahoru | #18
Tož to musela být tortura
Šel bych aspoň do lepší vidlice a zadních tlumičů, asi za mne i sedlo, nésu žádné hobit
Mám Jawetu, to je pohodička-kochačka, ale zpohodlnění by také snesla.

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 09:01 | Nahoru | #19
Leffee> jak ty ověšené trubky, co máš v nicku, hodnotí "orgány"?
P.s.nemyslím Tvoje, řeč je o veřejně prudících...

1 reakcí na tento příspěvek Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 09:06 | Nahoru | #20
Na pincku se druhdy vyztužoval krk, buď vařením nebo našroubováním konstrukce.
Ale nejdokur.enější krk měla Jawa 90
Kumpán tak v časech oněch udělal pomocí několika skoků jednokolku s řidítkama a světlem a ze zbytku "bezhlavé éro"

Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 10:23 | Nahoru | #21
Jestli nepotřebuješ nutně vlastnit fichtla, tak je řešení ho prodat a za utržené peníze koupit něco, na čem se dá normálně jezdit...

Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 10:47 | Nahoru | #22
Stačí pořádně vyčistit a ošetřit nádrž a přidat filtr na hadičku. Zapalování i karburátor jsou OK pro sérii a v pohodě to funguje při správném seřízení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 10:48 | Nahoru | #23
Drakl: Jako člověka s určitým stojařským vzděláním mě přední vidlice u Jawy 90 a bizona vyloženě urážely. To letmé uchycení tlumičů jen na spodních brýlích bylo podle mě zvěrstvo, které nemohlo nikdy pořádně fungovat.

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 11:15 | Nahoru | #24
1100Virago> jj to jsme taky nikdy nepochopil, bizon byl alespoň silniční (popadla mě nostalgie - měl jsem bizona 250, po zadření převrtaný na 350 písty, čtvercový motor 280ccm), ale u 90 cross to bylo úplně mimo

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 17:49 | Nahoru | #25
Leffee> tak si pak kup kolo

Jak zespolehlit fichtla

15.11.2024 v 19:27 | Nahoru | #26
Jo, ty spodní brejle musely dostávat sodu krz tu páku.
Pumpičkáři mají na MTB zase přední ne vidlu-spíše trubku letmáč
Když jsem to potkával na závodech, šel mi mráz po zádech, prý to funguje dobře

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

16.11.2024 v 12:21 | Nahoru | #27
papiboy> čau, no presne toto sa mi stalo zo zapaľovaním na Mustangu. Vo fabrike, zabudli namastiť tú plsť čo mazala vačku. Potom praskol pliešok na pohyblivej časti kladívka kde bol nanitovaný pertinax čo sa šmýkal po vačke, hádzalo to iskru, kedy chcelo. Odvtedy, celý svoj život, teda počas ktorého som vlastnil Jawy a ČZ som so sebou vozil kladívka, kondenzátor, sviečku .

Honza-TA 950, no, teda ten Bizón to bola paráda. Ja som to videl prvý krát v živote, ako 11 ročný chalan, roku pána 1971, keď som strýkovi leštil Jawu 90 Roadster. K nám prifrčal na fungeľ novom Bizóne 350 sused. Bol krásny nový, žltý, mal Oilmaster, no paráda. A ten zvuk, .

Jak zespolehlit fichtla

16.11.2024 v 12:49 | Nahoru | #28
Jednou se mi na 250 panel sport roztr.. kladívko.
70 km od baráku.
Tak jsem pověřil nejdražší, nech stopuje každou Jawu, Čízu, fichtly a škodovky 1000 - 100.
Jela 120ca, volá na mne - tu neé?
Joooo, tu taky.
Sympaťák viděl slečnu s helmou, Jawu opřenou o strom a mně se špinavýma prackama, zastavil, daroval kladívko, prachy nevzal.
Ale to bylo eště v minulém tisíciletí...

Jak zespolehlit fichtla

16.11.2024 v 18:04 | Nahoru | #29
Na pionýru jezdím už dlouho. Od 15 let...jediným zásadním problémem za celá léta byla nádrž. Zarostlá u výpusti, trochu vyrezlá. Po vyčištění a montáži nového kohoutu Jikov už asi 3 roky jen jezdím. Zapalování je stále původní, nemám proti němu výhrady. Hlavní je mít kvalitní díly a nehrabat se v tom zbytečně. Potom i pionýr je spolehlivým strojem.
To je moje praxe.

(reakce na) Jak zespolehlit fichtla

16.11.2024 v 21:59 | Nahoru | #30

KAWAHAB píše: Minimálně ... jiné vidle, rám stojí za hovno už od výroby..skůtr ... Motor? to je otázka .Zásadně bez kontakt, sítko před karbecem a jiné podobné sračky.. Nechci Ti brát iluze o ježdění ale vždy stálo peníze.... Subjektivně 3500 km na staré jawě stojí v nákladech servisu - né provozu, úplně stejně jako 3500km na 12 násobně silnějším japonci o 56 let mladším Možná i pro zdraví je lepší kolo, brusle?



Jakože se do té Jawy (a teď myslím třiapůlu třeba) lije zlatej olej nebo jak jako?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém se světly Jawa 50/20 Pionýr Alees69 5 30.10.2024 v 19:38 ja1
Prepis papiru na nezletileho a evid... Jawa 50/05 Sport Babetta-Sam 7 19.10.2024 v 18:39 cmiral
Oprava tachometru Jawa 50/20 Pionýr Tomid23 10 14.10.2024 v 08:10 1100Virago
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr máťa_moto_blázen 13 9.10.2024 v 16:47 pitbikeros
Pionýr nejde do otáček a nedrží vol... Jawa 50/23 Mustang ZdEnEk106 14 30.9.2024 v 17:29 papiboy

TOPlist