Téma: Keramické ložisko
3.12.2024 v 12:13
Ahoj všichni prosím o radu mám Jawa mustang 70ccm hozman a 4q převodovka jde mi o ložiska na kliku ckr,zkl,koyo atd přečteno mám hodně,ale nikde jsem nenašel keramické ložiska hybridní na kliku.asi nikdo nezkusil.proc díky za vaše názory.ahoj
2 reakcí na tento příspěvek Keramické ložisko
Keramické ložisko má menší tření,je odolný proti poškrábání,snese větší teplo, nemusí se tolik mazat atd, mám je doma večer hodim fotky.proste všude píšou že jsou super tak je divný že je nikdo nepoužívá.
1 reakcí na tento příspěvek Keramické ložisko
Zase to beru tak proč davat ložiska co na ně každý nadává když tam můžu dát pořádný o pár pětek dražší a keramické nic víc
Čau, možno sú tie ložiská menej odolné na tlak. Preto sa aj používajú klzné ložiská, tie sú na tlak odolnejšie, zas majú iné nevýhody. Idem o tom niečo poštudovať. Ani som nevedel, že také niečo existuje.
PS: pár minút štúdia na nete, a ako som si už tipol, nízka odolnosť na tlak a ráz, najhoršie je : katastrofické zlyhanie, to znamená, že normálne sa ti oceľové ložisko opotrebí , má väčšie vôle, ale funguje. Keramické - praskne gulička a si pekne v riti aj s celým motorom s pekáču.
Záver, vyser sa na to.
Naposledy editováno 03.12.2024 15:55:49
PS: pár minút štúdia na nete, a ako som si už tipol, nízka odolnosť na tlak a ráz, najhoršie je : katastrofické zlyhanie, to znamená, že normálne sa ti oceľové ložisko opotrebí , má väčšie vôle, ale funguje. Keramické - praskne gulička a si pekne v riti aj s celým motorom s pekáču.
Záver, vyser sa na to.
Naposledy editováno 03.12.2024 15:55:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Qwark> a kdo nadává na klasická ložiska? v životě jsem o nikom takovém neslyšel a dokonce u čehokoliv made in ČSSR vyhoví i nejobyčejnější ZKL/ZVL
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Johny_Servis> Víš, asi to úplně nechápeš nebo to jen nevíš, ale ty úpravy, která tam má, vychází na několik desítek tisíc korun. To není obyčejný motor z fechtla, tam postačí klasické ZKL/ZVL ložisko. Do takové motoru bych tyhle ložiska v životě nedal i do normálního je nedávám. Vyhoví to ano, ale v celkové ceně toho motoru to nedává smysl. Keramický ložiska bych na kliku taky nedával.
Naposledy editováno 03.12.2024 17:20:16
Naposledy editováno 03.12.2024 17:20:16
1 reakcí na tento příspěvek Keramické ložisko
No to není dobrá zpráva tak jsem z toho jelen.jake ložiska tam mám dát.to bude haló.kazdej nadává na všechny dostupné ložiska, že se sypou ať je to tohle nebo tamto.mam o čem přemýšlet. Díky všem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Marosa> děláš si srandu nebo ne? Ve fechtu můžou být úpravy klidně za milión, pořád je to ale slaboulinka motorka, kde i to ZKL určitě nebude nejslabším článkem. Dobře, pro dobrý pocit může dát SKF. Nicméně jsem se na toto jednou ptal přímo v konstrukci jedné nejmenované firmy, která vyrábí stroje za desítky milionů (eur pochopitelně) jaké mají zkušenosti s ložisky. Odpověď byla, standardně ZKL, na kritické konstrukční uzly, čistě pro jistotu SKF, ale že nemají žádný empirický důkaz o vyšší poruchovosti jedněch nebo druhých ložisek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Qwark> kdo nadává na jaká ložiska? Já ti řeknu kdo nadává na jakákoliv ložiska. Je to ten. co neumí provést správnou a pečlivou montáž. Můžou to být klidně ložiska z platiny, kuličky z antihmoty a v barevné krabičce, ale když je do díry nahulíš přes vnitřní kroužek (obecně bude síla montáže přenášena přes kuličky), tak se stejně rozpadnou. Naopak i ta obyčejná ložiska, pokud jsou montovaná správně a nejsou samotnou montáži hned zničena, tak vydrží.
Johny_Servis> no vidíš a já mám zase zkušenosti z konstrukce, že mezi ložisky je obrovský rozdíl a třeba ZKL je totální shit, vím, že kolega řešil na pneumatický turbíny keramický ložiska, ale tam jsou obrovský točky a žádné rázy a nečistoty. Podle mě je to blbost dávat do motoru, kde není zaručená čistota a keramika bude ze své podstaty tvrdá, ale křehká, dal bych normálně koyo/ NTN .. ty ložiska fungujou snad ve všech japoncích úplně bez problémů.
2 reakcí na tento příspěvek Keramické ložisko
A ano chci složit motor tak aby trochu jel,a nemusel jsem půlit po pár kilometrech.mam to na cestování žádné závody pohoda nou stres.proc protože chci.a ano stojí to nějaké prachy tak nechci něco zanedbat.dik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Johny_Servis> nedělám si srandu. Mně u takto upravenýho motoru nedává smysl dávat ložiska ZKL/ZVL. Už jen kdyby to mělo byt právě z dobrého pocitu, dám jiný. To je stejný jak nekonečný téma oleje do benzinu. Někdo nedá dopustit na slavný M2T (i když tenkrát to na to jezdilo běžně), někdo za se na něj nadává. Zvládne to taky. Ale za mě ne, dám raději jiný minerální olej nebo max. polosyntetiku. Je mi to jedno. Byl to můj názor na ložisko. Hlavně ať tam dá ložisko s radiální vůli C3.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Marosa> no vždyť ano. Panuje tu obecný názor že keramika bude asi blbost ocelová klasika C3 udělá spolehlivější službu. Jakou značku si vybere je už na něm. Tipů dostal dost a vybrat si už musí sám. Každopádně já si stojím za svým, že i obyčejné ložisko, správně namontované vydrží.
Edit: teď mě tak napadlo - co vlastně vymýšlí? Předpokládám že ten kit někdo vymyslel, nebo přímo vyrábí, tak ať se obrátí na tvůrce a ten bude určitě nejlíp vědět co tam patří, co má odzkoušené.
Naposledy editováno 03.12.2024 18:04:06
Edit: teď mě tak napadlo - co vlastně vymýšlí? Předpokládám že ten kit někdo vymyslel, nebo přímo vyrábí, tak ať se obrátí na tvůrce a ten bude určitě nejlíp vědět co tam patří, co má odzkoušené.
Naposledy editováno 03.12.2024 18:04:06
Qwark> Nikde si nic nenašel, protože to nikdo nepoužívá.Není důvod. I když tam máš suprtrupr úpravy, furt je jen pekáč který nemá kosmický parametry. Netočí to jak turbína, není důvod používat něco lepšího. To ti ale nebrání být první. Použij je a pak poreferuj.
Mám dotaz! Dávají se ty keremický ložiska do nějakého motoru, který má 2 Kg těžkou klikovku? Někdo tu psal maximální zatížení, která jednotlivá ložiska vydrží. Ocelové ložisko 14 kN a keramické od 3,4 po 0,4 kN. Podle mě je to dost obrovský rozdíl. I kdyby ten upravený motor měl brutálně upravenou kliku, perfektně vyváženou, stejně ty ložiska budou zatížená rozhodně víš jak 3,4kN. Myslím tím hlavně ložiska na klikovce. Takže sice dobrý nápad, ale na klikový hřídel jsou ty ložiska nevhodná. Řekl bych, že keramické ložiska jsou vhodná na hřídele, která jsou stále zatížená rovnoměrným tlakem a ne s rázama jako má klikový mechanizmus. Proto jsem položil tu otázku!
2 reakcí na tento příspěvek Keramické ložisko
Ahoj tak zaprvé, mám pocit, že se nic nedozvim,za druhé,jde mi jen o ty ložiska nic víc.mam 70ccm hozman 4q převodovka, spojka zatím nevím se ještě rozmyslím, zapalování 12v50w,vejfuk a kolena sání piokit.delorto21, chtěl jsem dát fotografie a nejde to,blbej android.beru že keramické ložisko nedávat ok.tak jaký přijatelné ložiska tam mám nacpat.nepospicham mám do jara čas.zatim jezdím 60ccm Stejskal 3q,vape 6v20w,piokit lauf,vrtnutej originální karburátor.jde mi o to že když čtu jak každý nadává na ložiska té Até značky tak prostě jsem z toho v zadeli.dik všem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Qwark> Koukám, že s ohledně keramických ložisek si úplně nejlíp rozumíš s pomocným fízlem. Který tady manévruje s čísly, kterým nerozumí.
Když seženeš ložiska 6303 s keramickými kuličkami, která mají klec vhodnou pro použití na klikovém hřídeli, tak se není čeho bát. Pro nejfajnovější motory se to používá (např. motokáry). V serii kvůli ceně vůbec a ve sportu málokdy - ti, co si to opravují a upravují sami, to nepoznají, a ti, kterým se o to stará tovární mechanik, se o takové věci ani nedozví.
Hybridní ložiska mají podobnou únosnost, jako ocelová. Jsou ale tužší, snášejí vyšší otáčky a nezahřívají se tolik. Na té tvojí klikovce to může mít přínos 50 - 100 W, podle otáček (bude to doufám točit 10.000+ ). Hodně, možná i víc, udělá taky dextron v převodovce.
Když seženeš ložiska 6303 s keramickými kuličkami, která mají klec vhodnou pro použití na klikovém hřídeli, tak se není čeho bát. Pro nejfajnovější motory se to používá (např. motokáry). V serii kvůli ceně vůbec a ve sportu málokdy - ti, co si to opravují a upravují sami, to nepoznají, a ti, kterým se o to stará tovární mechanik, se o takové věci ani nedozví.
Hybridní ložiska mají podobnou únosnost, jako ocelová. Jsou ale tužší, snášejí vyšší otáčky a nezahřívají se tolik. Na té tvojí klikovce to může mít přínos 50 - 100 W, podle otáček (bude to doufám točit 10.000+ ). Hodně, možná i víc, udělá taky dextron v převodovce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Keramické ložisko
Johny_Servis píše: Marosa>
Edit: teď mě tak napadlo - co vlastně vymýšlí? Předpokládám že ten kit někdo vymyslel, nebo přímo vyrábí, tak ať se obrátí na tvůrce a ten bude určitě nejlíp vědět co tam patří, co má odzkoušené.
Hozman je fajn. Asi jsem neviděl nikoho na něj plivat. (Mám na jezdění do práce válec od Sekyho a na Hozmana brzdě 9koní.)
Ale když jsem do něj jednou šťouchal v jedný FB diskuzi, psal něco ve smyslu, že na jeho motorech má každej najeto prt. (Jednotlivý tisíce, zdaleka né deseti tisíce)
Jediná vyjímka mě napadá Roman Mahdal. Takže si trochu protiřečim. Ale Roman taky vyrážel do afriky s nesmyslem náhradních komponentů motoru (který tušim nevyužil)
Jinak ložiska mám taky Koya. Nebo jsem měl, než jsem po 3tis km měnil kliku (vymačkaly se čepy v ložiskách)
Za víc jak 15 let aktivního provozu nějakýho pionýra mi jednou odešla klika na spodku (ojnice) po 10tis km (ckr s pouzdrem nahoře)
Ale nikdy jsem nevyndaval ložiska, že bych si myslel že je třeba je měnit.
Autorovi jen doporučim pečlivý výběr spojky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 50/23 točí se špatně převodovk... Jawa 50/23 Mustang | Tomasnes12 | 9 | 26.11.2024 v 19:08 udinar |
Jak zespolehlit fichtla [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | Leffee | 32 | 17.11.2024 v 07:31 Johny_R |
Pionýr nejde do otáček a nedrží vol... Jawa 50/23 Mustang | ZdEnEk106 | 14 | 30.9.2024 v 17:29 papiboy |
Koupím tp jawa 23 Jawa 50/23 Mustang | Komoj | 17 | 2.9.2024 v 10:19 FJRPEPA |
Jawa 50 prokluzuje spojka Jawa 50/23 Mustang | simnem | 7 | 16.8.2024 v 12:15 simnem |