jdu se předem zeptat co všechno by obnášelo opravu motoru pro moji er6. Při jízdě po dálnici mi zarachtala a chcípla, motor bude potkanej, protože nejde pootočit. Už v minulosti jsem řešil padlej ventil, ale tenkrát jsem prostě koupil “novej” motor, jsem si skoro jistej že tohle bude to stejný, svíčka je zapečená a nejde vyndat, z výfuku mi vypadli kusy buď ventilu nebo pístu a jedno zdvihátko je výš jak zbytek. Za jeden den jsem stihl motorku celou odstrojit a motor je venku, ale do válce jsem se už nestihl kouknout, protože jedu na týden pryč. Rád bych věděl co všechno mě čeká pokud opravdu chci tenhle motor dát nechat opravit. Mám hromadu dílů ze starého motoru, bohůžel tam ta závada byla stejná, takže využiju max. tak druhej píst. “Nový” motor jsem schopnej sehnat asi tak za +- 15 tisíc, takže bych taky rád věděl, jestli to má cenu nechat opravovat a nebo koupit novej, případně jaké díly mám shánět pokuď bych chtěl spojit dva motory, a co by šlo nechat opravit. Děkuji za všechny odpovědi

Naposledy editováno 06.04.2025 20:45:16
1 reakcí na tento příspěvek Oprava motoru po padlém ventilu

Nebudeš to chtít slyšet, ale skoro 20 let starou obyčejnou motorku s už podruhé padlým motorem bych neopravoval, rozprodal bych jí na dily a zkusil štěstí s jiným typem, u kterého je větší šance, že 20 let trápení přežije v lepší kondici.
Naposledy editováno 06.04.2025 22:45:33
1 reakcí na tento příspěvek Oprava motoru po padlém ventilu
Záleží jakou paseku to udělalo. Jak vypadají válce,klika.,hlava.
Osobně bych se to asi pokusil podkládat,ale s novýma ventilama. Jak funguje "novej" motor už sis vyzkoušel.
Taky by bylo dobrý se zamyslet, proč se ti to stalo opakovaně, u motoru s veskrz dobrou pověstí. A zvlášť by bylo dobrý se zamyslet, pokud se to stalo na stejným válci.

Rádce s potvrzením třeba zde
1 reakcí na tento příspěvek Oprava motoru po padlém ventilu
1 reakcí na tento příspěvek Oprava motoru po padlém ventilu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava motoru po padlém ventilu
EDIT ... nebo sehnat další starej motor v neznámém stavu (15tis dle zakladatele vlákna + za těch 20tis ho nechat udělat, aby se zase po 3 měsících nevysypal)... já bych to nedělal, ale je to jen můj názor, nikomu to necpu
Naposledy editováno 07.04.2025 16:30:48
1 reakcí na tento příspěvek Oprava motoru po padlém ventilu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava motoru po padlém ventilu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava motoru po padlém ventilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava motoru po padlém ventilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava motoru po padlém ventilu
Svíčka nejde vyndat? Bude rozklepaná zespodu. Zkus to silou, stejně ji budeš muset odvrtat. Pak by ses mohl mrknout dovnitř kamerkou, eventuálně by to mohlo jít ještě přes ten padlý ventil.
To co vyletělo ven bude na 99% rozmlácené ventilové sedlo, záleží co blok, píst, klika...
Otázka co už tu zazněla, stalo se to na stejném válci?
Pixik09 píše: Nevím no, každý tu říkáte něco jiného. Než už ji rozprodat na díly, tak si myslím že by mě finančně vyšlo lépe koupit nový motor (nebo hlavu a poskládat ten starý)....
Takhle poskládanej motor bych si po někom přesně chtěl koupit.
Anti píše: A u původního motoru máš jednu stranu cajk? Pokud jo dalo by se to seskládat.
Záleží jakou paseku to udělalo. Jak vypadají válce,klika.,hlava.
Osobně bych se to asi pokusil podkládat,ale s novýma ventilama. Jak funguje "novej" motor už sis vyzkoušel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava motoru po padlém ventilu
Fueltank píše: Pixik09>
Svíčka nejde vyndat? Bude rozklepaná zespodu. Zkus to silou, stejně ji budeš muset odvrtat. Pak by ses mohl mrknout dovnitř kamerkou...
Je rozdíl odbrousit nebo odvrtat poškozenou část svíčky z vnitřní strany nebo se ji pokusit zkurvenou prorvat ven a pak případně zbytečně spravovat závit.
Existují dvě možnosti. Buď ten motor odepíše a nemusí se s ním babrat a nebo se rozhodne zjistit jeho stav a pak ho musí stejně rozebrat. Takže nějaké anabáze s "kamerkou" považuji za zbytečné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava motoru po padlém ventilu
Kohlstein píše: Pixik09> Zkus magnet.
Když by nebyl po ruce magnet, tak stačí do každého kousku trochu škrábnout nožem a takto musí rozeznat hliník od oceli i malé dítě. Taky by to mělo jít rozeznat bez velkého bádání i podle hmotnosti těch kousků od oka (od ruky).
Maxipes_Fík píše: Když by nebyl po ruce magnet, tak stačí do každého kousku trochu škrábnout nožem a takto musí rozeznat hliník od oceli i malé dítě. Taky by to mělo jít rozeznat bez velkého bádání i podle hmotnosti těch kousků od oka (od ruky).
tak ono je to hlavně úplně jedno co letělo ven, protože to co neletělo je tak jako tak rozšvihaný uvnitř
MartinXL650V píše: Rolda89> jasně, rozebrat a zjistit rozsah škody, někomu za to zaplatit, celá hlava stojí odhadem 40 tis, písty 4 tis každej, 8 ventilů odhadem celkem 10tis..... dál to ani nehledám. Možná nebude pryč všechno, ale motorka má cenu max 60tis, spíš míň.
EDIT ... nebo sehnat další starej motor v neznámém stavu (15tis dle zakladatele vlákna + za těch 20tis ho nechat udělat, aby se zase po 3 měsících nevysypal)... já bych to nedělal, ale je to jen můj názor, nikomu to necpu
ještě jsi zapomněl na ojnice, ty budou taky KO
1 reakcí na tento příspěvek Oprava motoru po padlém ventilu
3 reakcí na tento příspěvek Oprava motoru po padlém ventilu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovní moto pro začátečníka do 12... [1, 2] Kawasaki ER 6F, Suzuki GSX 650 F, Yamaha XJ6 Diversion F | Studge | 39 | 30.10.2024 v 11:49 Explicitni_Euler |
Co je tohle za šroub v plynové ruko... Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 1 | 3.10.2024 v 05:48 ja1 |
Trasy v Pardubicích a blízkém okolí Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 12 | 2.10.2024 v 08:11 JEK0TA |
Motor nejde přes 4 tis otáček Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 19 | 14.8.2024 v 22:48 Pixik09 |
Nový motor, ER6 pokračování [1, 2] Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 37 | 14.8.2024 v 14:01 Pixik09 |