Téma: Jiny pocet zubu na hnaci kolecko retezove sady?
Ahoj motorkari.Konecne uz je tu zase sezona,ale s ni mi nastava i par otazecek. Loni jsem tech par tisic najezdil a letos me zase snad neco ceka. Ale k otazce. Mam SV650S se zanovni retezovkou 15/44. Vse je v poradku az na to,ze pokud delam presuny po dalnici, a to je vzdy kdyz nekam jedu (GB to ma vse lepe propojene), tak by me bodla o trosku vetsi rychlost s mensima otackama motoru. Aby jsme si rozumeli,nejsem na to se honit za nejakou maximalkou,jen bych si chtel trosku zvisit pohodli a motoru trosku polevit.130km/h toci neco kolem 6000-6500 ( presne si ted nevzpominam ). Chtel jsem jen zkusit koupit primarni retezove kolecko a malinko vetsi. Retezovka ma zasebou cca 3tis. km, takze cele to menit nebudu. Na vyber mam mimo origos 15ti jeste 16 a 17 zubu. Mate nekdo zkusenost, jaky rozdil udela jeden ci dva zuby na predku + stavajici rozeta?Koniku tam moc nemam,tak bych to nechtel uplne umrtvit. Jeste jednou!!! Nejde mi o maximalku
Naposledy editováno 27.05.2008 03:43:50

Naposledy editováno 27.05.2008 03:43:50
Mrkni na http://www.jtsprock...m/52.0.html?&L=0 a najdi si svoji motorku. Je tam i tabulka zprevodovani na jednotlive rozety a kolecka. Pokud vymenis predek a zmeni se ti sekund. prevod treba 3.00/3.20, ve stejnem pomeru ti poklesnou otacky pri stejne rychlosti. Vyhodou/nevyhodou zejmena u dvouvalce muze byt i to, ze je delsi nejen sestka, ale i jednicka, dvojka atd. (pak se muze stat, ze dvojkovy alpsky vracaky uz se budou jezdit pres spojku...).
Pro matematiky, pokud nemenis rozetu a ted ti to toci 6000ot na 15 zubech, tak pri 16 zubech to bude tocit 6000*15/16 = 5625 ot pri 16 zubech a 6000*15/17=5294 pri 17ti zubech.
Naposledy editováno 27.05.2008 09:23:35
Pro matematiky, pokud nemenis rozetu a ted ti to toci 6000ot na 15 zubech, tak pri 16 zubech to bude tocit 6000*15/16 = 5625 ot pri 16 zubech a 6000*15/17=5294 pri 17ti zubech.
Naposledy editováno 27.05.2008 09:23:35
Tak mi bylo tedka receno z jineho SVckarskeho zdroje, ze pokud si retezovka uz sedla (coz po 3-5 tis asi udelala), tak je docela mozny, ze vymenou maleho kolca, poslu celou retezovku urychlene do kytek. Neco na tom asi bude. Precejenom na dobre vypadajici retezovce kdyz se prehodi jen stary retez, tak je to zachvili to same v bledemodrem :\
ernest88> Uz to tady padlo kolikrat,ale rozetu menit nebudu.Jestli vubec neco, tak maly kolco.A kdyz jeden zup na predku je tak 2-3 na rozete, tak proste asi zkusim jen zvetsit o jedno predek a uvidime. Jde mi opravdu jen o zkouzku jestli ten motor uz nebude moc vlacnej.Tudiz cena hraje ku prospechu prvni varianty
Motor vláčnej nebude. Pokud ti jde při dálničních přesunech o ulevení motoru, vůbec není záměna řetězového kolečka na škodu. U ER5 jsem jsem ze stejného důvodu dával rozetu ze 42 na 38 zubů, ale to už jsem musel krátit i řetěz (primární kolečko jsem větší nesehnal). A že bys zničil výměnou řetěz - toho bych se nebál. Pro letošek jsem problém vyřešil
koupí REXE. 6 000 ot/min = 160 Km/hod

Tak z teorie do praxe.Vymenil jsem 15ti zubove kolecko za 16ti zub a rychlost pri 6000rpm je z 125km/h nyni na 135km/h. Takze rozdil udelal cca 10km/h na poslednim prevodovem stupni. Takze tak nejak to vyslo vse dle predpokladu. Nejsem si uplne jisty, zda-li bych dostal s touto delkou retezu dopredu 17 zubu, ale mozna jo.Prozatim to necham tak a uvidim jestli to bude trosku lepsi.Diky vsem za nazory
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.