chtěl bych, jestli by mi někdo vysvětlil, nebo zkusil popsat, proč se nejezdí na trochu podhuštěných pneu, vždyť to má jasný výhody - lepší přilnavost k vozovce, lepší kontakt...teoreticky by se mohla i mín sjíždět (moje domněnka)
tak proč to tak není? Nastává pak náká deformace gumy, nebo tak něco? Nebo je ta doporučená hodnota jakejsi průměr, tzn. náká univerzální hodnota, aby to čáastečně splnovalo vše?
Díky...
Naposledy editováno 30.05.2008 12:34:50
ok, díky...ale proč se na okruh podhuštuje?
jinak ostatním děkuji za "věcné připomínky"
Naposledy editováno 30.05.2008 12:38:33
Bubrak ZX10R>ma to vyhody a nevyhody, po zadnim se doporucuje jezdit s podhustenou, na okruh se dava min, mas vetsi stycnou plochu, ale zase mas mensi rychlost na rovinkach (vetsi odpor), vetsi spotreba, normalne je tech 2.5+2.9 ok, pokud vis ze celej den pojedes po zadnim nebo samy kolinka v zatackach, tak si to odfoukni
ok, díky, to zní rozumně...takže sem měl částečně pravdu
Bubrak ZX10R>ma to vyhody a nevyhody, po zadnim se doporucuje jezdit s podhustenou, na okruh se dava min, mas vetsi stycnou plochu, ale zase mas mensi rychlost na rovinkach (vetsi odpor), vetsi spotreba, normalne je tech 2.5+2.9 ok, pokud vis ze celej den pojedes po zadnim nebo samy kolinka v zatackach, tak si to odfoukni
Nějak tak,a taky záleží co máš za "gumu"a jak to "pálíš"!!!Toto platí hlavně u "sportovních" a "ohřátých"!Tam se to může foukat cca o 0,5 méně!
Základním předpokladem pro plné využití výkonu motoru je správný tlak v pneumatikách. Provoz traktorů na nesprávně nahuštěných pneumatikách má neblahý vliv na výkon motoru, na opotřebení pneumatik a na intenzitu utlačení půdy.
Nesprávný tlak v pneumatikách traktoru může znamenat ztrátu 20 až 40 % výkonu traktoru vlivem prokluzu pneumatik a odporu valení. Jestliže se k této hodnotě připočítají i ztráty v převodovce a ztráty vlivem pohonu ventilátoru, vodního čerpadla a dalších pomocných spotřebičů, pak u traktoru s motorem o výkonu 155 kW je k dispozici jen 85 kW pro tahové práce.
Bubrak ZX10R>a predevsim:
Základním předpokladem pro plné využití výkonu motoru je správný tlak v pneumatikách. Provoz traktorů na nesprávně nahuštěných pneumatikách má neblahý vliv na výkon motoru, na opotřebení pneumatik a na intenzitu utlačení půdy.
Nesprávný tlak v pneumatikách traktoru může znamenat ztrátu 20 až 40 % výkonu traktoru vlivem prokluzu pneumatik a odporu valení. Jestliže se k této hodnotě připočítají i ztráty v převodovce a ztráty vlivem pohonu ventilátoru, vodního čerpadla a dalších pomocných spotřebičů, pak u traktoru s motorem o výkonu 155 kW je k dispozici jen 85 kW pro tahové práce.
Tos měl psát do dredu "Pro medvěda bedřicha" woe
Bubrak ZX10R>a predevsim:
Základním předpokladem pro plné využití výkonu motoru je správný tlak v pneumatikách. Provoz traktorů na nesprávně nahuštěných pneumatikách má neblahý vliv na výkon motoru, na opotřebení pneumatik a na intenzitu utlačení půdy.
Nesprávný tlak v pneumatikách traktoru může znamenat ztrátu 20 až 40 % výkonu traktoru vlivem prokluzu pneumatik a odporu valení. Jestliže se k této hodnotě připočítají i ztráty v převodovce a ztráty vlivem pohonu ventilátoru, vodního čerpadla a dalších pomocných spotřebičů, pak u traktoru s motorem o výkonu 155 kW je k dispozici jen 85 kW pro tahové práce.
tak o tom bych něco moh vědět, studuju ČZU , ale myslim, že silnici "podfouklou" gumou utlačovat nebudu