Výkon
Maximální výkon
37 kW (50,3 PS) při 9000 ot/min

(b) 25 kw (34 PS) při 8000 ot/min
Maximální točivý moment
46 Nm (4,6 kgm) při 7200 ot/min

(b) 37 Nm (3,7 kgm) při 4500 ot/min
a to mi absolutně nic neříká.
Druhý dotaz - motka mi začala chcípat při vyšší rychlosti, při jízdě na rezervu to nedělá. Než to nechám zkontrolovat nějakým zkušeným, můžu mít přepnuto stále na rezervu? Nebo se to nějak ničí?

Řazení se odvíjí hlavně podle stylu jízdy:
- pokud pojedu palbu, samozřejmě budu chtít využít plný potenciál motoru (jeho výkon), a proto točit do ot., ve kterých má motor největší výkon (viz. 37 kW/9 tis. ot.)
- pro poklidné ježdění není třeba tolik vytáčet - není nutnost max. výkonu, ale spíše točivého momentu (pro okamžitou případnou reakci motoru)
-> optimální ot. pro tento jízní režim jsou 4 - 6 tis. ot/min

Pokud se mýlím, zkušenější jistě opraví

na tu rezervu klidně mit přeple mužeš,zřejmě bude asi přicpana trubička v nadrži,něbo nějaka špinka v kohoutku...


Adam23>V autoškole to motka zvládala nejspíše proto, že cbf je 4válec. Zato er - 5 je 2válec, tudíž se jí tak nízké otáčky "nelíbí"
Řazení se odvíjí hlavně podle stylu jízdy:
- pokud pojedu palbu, samozřejmě budu chtít využít plný potenciál motoru (jeho výkon), a proto točit do ot., ve kterých má motor největší výkon (viz. 37 kW/9 tis. ot.)
- pro poklidné ježdění není třeba tolik vytáčet - není nutnost max. výkonu, ale spíše točivého momentu (pro okamžitou případnou reakci motoru)
-> optimální ot. pro tento jízní režim jsou 4 - 6 tis. ot/min
Pokud se mýlím, zkušenější jistě opraví
Příspěvek platí, pokud to myslíš správně, akorát to máš špatně napsaný.


Dvouhrnek jede spíš od nižších otáček, tedy odspodu daleko lépe než 4hrnek. To pleteš kámo, ale realita je jiná. Zas naopak ve vyšších otáčkách, pokud nemáš Baylissovu Ducu, každej 4válec nařeže dvoucylindru.
Ať se vejdeš, neber to jako narážku ...
Rider-Ozzi>Adam23>V autoškole to motka zvládala nejspíše proto, že cbf je 4válec. Zato er - 5 je 2válec, tudíž se jí tak nízké otáčky "nelíbí"
Řazení se odvíjí hlavně podle stylu jízdy:
- pokud pojedu palbu, samozřejmě budu chtít využít plný potenciál motoru (jeho výkon), a proto točit do ot., ve kterých má motor největší výkon (viz. 37 kW/9 tis. ot.)
- pro poklidné ježdění není třeba tolik vytáčet - není nutnost max. výkonu, ale spíše točivého momentu (pro okamžitou případnou reakci motoru)
-> optimální ot. pro tento jízní režim jsou 4 - 6 tis. ot/min
Pokud se mýlím, zkušenější jistě opraví
Příspěvek platí, pokud to myslíš správně, akorát to máš špatně napsaný. Že se 4válu nízké otáčky nelíbí
. Taky záleží samozřejmě na tom, jestli más 6tku nebo pana litrovýho.
Dvouhrnek jede spíš od nižších otáček, tedy odspodu daleko lépe než 4hrnek. To pleteš kámo, ale realita je jiná. Zas naopak ve vyšších otáčkách, pokud nemáš Baylissovu Ducu, každej 4válec nařeže dvoucylindru.
Ať se vejdeš, neber to jako narážku ...
Dvouhrnek jde odspoda hezky, jenže na ER5 je dvouhrnek řadovej...kterej má zas trošku jinou charakteristiku, než jsi měl na mysli (Lkovej dvouválec).
Jinak souhlas, dopřej Kawince víc otáček...ono jí to neublíží

Mike26>nemyslim si ze nejaky motorkar radi podla otacok na otackomery
musis sa naucit pocuvat motor a radit podla jeho zvuku do toho sa urcite dostanes
(ine otacky su pri sportovej ine pri pohodovej jazde)
ty voe mam 4val a rve men to pri 5 tisich jak krawa to bych radil porad , takhle to tez nemuzes brat ..... podle toho jestli motka proste jede nebo ne kupredu , pokud uz ne tak sup tam dalsi kvalt


Jen abych to uvedl na pravou míru - já se bavil o konkrétních výše uvedených motocyklech (er-5, cbf). Totiž já měl vždy zato, že kultivovanější jsou mnohem více 4válcové, něž - li 2vál. (ať už se jedná o R2, V2, L2) motory (a konkrétně cbf není naladěno na max. výkon ve vysokých ot., a proto soudím, že motor bude ochotněji zvládat i nízké ot.)... Samozřejmě se tu ale nebavíme o průběhu výkonu a toč. momentu - pouze jsem konstatoval, že cbf pobere spíše 3 tis. ot/min, než er-5.
ja som tam radil konkretnej osobe zaciatocnicke ktora to urcite vytacat nebude ma oprav ak sa mylim
Zdenek.FZS600>Přesně tak, spíš podle citu, jak ta motka jede a reaguje na plyn. Určitě nepodtáčet a vzhledem k tomu, že jsi + - začátečník, tak bych řekl, že střed otáček bude pro Tebe ideální pro jízdu a tím ještě budeš mít i případnou rezervu.
souhlasím,hlavně s citem,nedivoč,za chvílu se to naučíš,ani ti to nepříjde

Mike26>master_frydek> a este jedna vec si napisal ze radis podla toho ci motorka ide alebo nejde dopredu tak potom jazdis dost brutalnu palbu lebo to znamena ze vytacas kazdu rychlost do maxima
na banditu se ani palba jet neda



