Mám takový dotaz - možná přihlouplý, ale vrtá mi to hlavou: čím měříte průvěs řetězu? Máte na to nějakou speciální techniku? Nebo to měříte jen tak od oka? Já osobně to dnes zkoušel posuvkou (pro lidi z jiných krajů "šuplérou"..

Dina>ernest88>Dina>Ja na to mám špermasy .
Cože na to máš???
No to jsou takové speciální měřidla , které se používají na šachtách - ale v Praze asi půjdou těžko sehnat , jsou dokonale přesné !
A předtím, než jsi na to měl tento přípravek, jsi to dělal jak?
ernest88>Dina>ernest88>Dina>Ja na to mám špermasy .
Cože na to máš???
No to jsou takové speciální měřidla , které se používají na šachtách - ale v Praze asi půjdou těžko sehnat , jsou dokonale přesné !
A předtím, než jsi na to měl tento přípravek, jsi to dělal jak?
Měl jsem je vžycky , ukradl jsem si je v roce 86 na šachtě!
WARP>já jsem psal o vytahání řetězu, ne o nastavení jeho průvěsu v provozu. To mi je jasný, že tam milimetr žádná míra. Ale opotřebení řetězu se neměří tím, jakej vakl máte při průvěsu, ale přesná rozteč mezi určitým počtem článků řetězu. Dyť je to to samé jako v cyklistice. Tam se měří měrkami nebo posuvkou na desetiny, protože se to v desetinách pohybuje ! U moto je to to samé, jen v manuále k mašině mi píšou měřit přes x-článků měrkou nebo posuvkou na horní straně řetězu nad kyvkou (při zatíženém řetězu cca 10kg ve spodní části podbíhající kyvku), jenže to je cca 30cm co oni udávají a takovou posuvku nemám, proto jsem se ptal a to že bych to změřil pravítkem nebo latí s tužkou je nesmysl. Leda, že to vydělím 2 nebo 3 a míru přizpůsobím...
Jenže to abys pak ještě udělal korekci na chybu v měření + započítal přesnost a odchylku posuvky.. No prostě napalici.. :o
WARP>já jsem psal o vytahání řetězu, ne o nastavení jeho průvěsu v provozu. To mi je jasný, že tam milimetr žádná míra. Ale opotřebení řetězu se neměří tím, jakej vakl máte při průvěsu, ale přesná rozteč mezi určitým počtem článků řetězu. Dyť je to to samé jako v cyklistice. Tam se měří měrkami nebo posuvkou na desetiny, protože se to v desetinách pohybuje ! U moto je to to samé, jen v manuále k mašině mi píšou měřit přes x-článků měrkou nebo posuvkou na horní straně řetězu nad kyvkou (při zatíženém řetězu cca 10kg ve spodní části podbíhající kyvku), jenže to je cca 30cm co oni udávají a takovou posuvku nemám, proto jsem se ptal a to že bych to změřil pravítkem nebo latí s tužkou je nesmysl. Leda, že to vydělím 2 nebo 3 a míru přizpůsobím...
promin ale tohle snad v zivote merit nebudu a nevim kolik je tu lidí, kdo by to měřilo..když máš vytahanej řetěz tak to spolehlivě poznáš právě třeba podle průvěsu.. uvidíš jak všude bude jinej průvěs.. mno a to pak přichazí doba výměny řetězu, takže měřit to nějak po článkách... zbytečný

1 reakcí na tento příspěvek Měření průvěsu řetězu..?
jinak pruves na moto zasadne baj oko... ono kdyz se to nastavi na destinu a popojede se s moto o pul metru tak uz je to zase o trosku jinak:)
Dina>ernest88>Dina>ernest88>Dina>Ja na to mám špermasy .
Cože na to máš???
No to jsou takové speciální měřidla , které se používají na šachtách - ale v Praze asi půjdou těžko sehnat , jsou dokonale přesné !
A předtím, než jsi na to měl tento přípravek, jsi to dělal jak?
Měl jsem je vžycky , ukradl jsem si je v roce 86 na šachtě!
lol lol lol lol
assassin>miras: no ale az ti ten retez na kole odejde..t ak zjistis ze novej ti preskakuje - protoze jsou uz podle toho vytahaneho zbrousene prevody... tzn meni se to kvuli opotrebeni prevodu... u kola kde je to otazka par korun se to neresi... kdo ma kliky za desitku a pastorky taky v radu tisicu .. uz sem tam retez vymeni....
jinak pruves na moto zasadne baj oko... ono kdyz se to nastavi na destinu a popojede se s moto o pul metru tak uz je to zase o trosku jinak:)
Svatá pravda...

