Téma: Progresivní pružiny
Jaké jsou výhody a nevýhody progresivních pružin. Případně porovnání s klasickýma lineárkama. Nebo v čem jsou lepší?
Dík
Dík
daliss: no tam bych rekl ze muzou byt OK, ono jde o to ze ta progresivita dela vetsi univerzlnost... ze vidlice chodi jakz takz citlive za kazdych podminek... kdyz bys mel linearni presne na svoji hmotnost tak je to idealni pripad... ale vzhledem k tomu ze mas enduro tak je mozny ze to zatizis - spolujezdec, naklad... navic se dost muze lisit i styl jizdy - silnice vs polnacka... a tam ti takova pruzina bude chodit po dorazech .. tvrdsi linearni zas bude malo citliva... progresivni pruzina dela jakejsi kompromis....
ale je to moje uvaha, treba se objevi nekdo fundovanejsi ... a da ti nejake lepsi info...
ale je to moje uvaha, treba se objevi nekdo fundovanejsi ... a da ti nejake lepsi info...
assassin> na nějakou takovou odpověď čekám. Nejlépe od někoho, kdo může přímo porovnat. jak si psal o pružinách na míru - to bych musel mít dvoje. Bo bud jezdím solo a bez nákladu a nebo ve dvou a plně naložen
No Touratech dodává právě progresivky, takže zjišťuju, zda se vyplatí. Bo osobně se mi zdá, že předek na čičině je poněkud měkkej

No Touratech dodává právě progresivky, takže zjišťuju, zda se vyplatí. Bo osobně se mi zdá, že předek na čičině je poněkud měkkej

Daliss >assassin> na nějakou takovou odpověď čekám. Nejlépe od někoho, kdo může přímo porovnat. jak si psal o pružinách na míru - to bych musel mít dvoje. Bo bud jezdím solo a bez nákladu a nebo ve dvou a plně naložen
No Touratech dodává právě progresivky, takže zjišťuju, zda se vyplatí. Bo osobně se mi zdá, že předek na čičině je poněkud měkkej
jj prave progresivni by meli byt dobrej kompromis pro oba dva zpusoby jizdy... kazdopadne je mi jasne ze lepsi je pro tebe konkretni zkusenost u konkretnich pruzin a motorky... ale ze sve zkusenosti... moc lidi u sve moto neresi pruziny... a i triumph je u nas jeste stale docela exotika.... musis hledat v okruhu fanousku co o te motorce vi kde co a zkousi vselijaka vylepseni... nejlepe mi zatim jako "studujni literatura" poslouzily zahranicnci fora nadsencu dane moto... myslim ze kdyz zagooglujes tak najdes forum priznivcu triumphu nebo primo tigeru... a v zaplave blabolu jako tady najdes i lidi kteri vedi o cem mluvi a da se najit i spousta uzitecnych info...
našel jsem nějaký tipy:
www.triumphrat.net/tiger-workshop/52491-what-improvements-can-you-make-to-955-front-suspension.html
www.triumphrat.net/tiger-workshop/33813-suspension-setup-static-sag.html
zdá se že lidi jsou celkově s progresivníma spokojený, na tom mastodontu asi mají svoje místo. Vím ale že na lehký terénní motorky se progresivní nedávají, ani profi ladiči jim nefandí.
Základ je obecně správně tuhá pružina s minimálním předpětím
www.triumphrat.net/tiger-workshop/52491-what-improvements-can-you-make-to-955-front-suspension.html
www.triumphrat.net/tiger-workshop/33813-suspension-setup-static-sag.html
zdá se že lidi jsou celkově s progresivníma spokojený, na tom mastodontu asi mají svoje místo. Vím ale že na lehký terénní motorky se progresivní nedávají, ani profi ladiči jim nefandí.
Základ je obecně správně tuhá pružina s minimálním předpětím
assassin> jasně, specializovaný fóra jsou lepší a pár jich znám.. jedno hodně dobrý je ale v italštině a druhý je německý.
A myslím, že nemusí být přímo pružiny na tigru.. ten princip bude fungovat všude stejně.. třeba i na varanu či jiné podobné mašině a těch je tady kupa
Vespa> dík za odkazy
zkouknu to
A myslím, že nemusí být přímo pružiny na tigru.. ten princip bude fungovat všude stejně.. třeba i na varanu či jiné podobné mašině a těch je tady kupa

Vespa> dík za odkazy


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.