
Díky
www.motorradonline.de/bestenliste/enduros---funbikes---supermoto---enduros---funbikes---supermoto.245185.htm
Caponord je Ital se vsim vsudy, Motor je mechanicky hlucnejsi, vykon asi tak na stejno, jizdni vlastnosti take(dobre). No ale to zpracovani je o dost horsi nez Hodna.Ten muj capos je po nic moc majiteli, takze se ke kvalite zpracovani moc vyjadrovat nechci, ale sehnat nejakou dokumentaci ci dily neni jen tak. Skladem nic, starsi nic, vse objednat, vyrobit ci nahradit z jineho modelu.
Pres to vsechno mne vice sednul Caponord.
Byl jsem ted na dovolene s Caponordem a kamos s Varaderem jel semnou. Jsou to v podstate dve svym zamerenim identicke motorky, jen od jineho vyrobce. Mozek rekla Honda, srdce Apriliia. Prumerna spotreba na dovolene pri najetych 2,5tis Km byla u Varadera 5,9 u Caponorda 5,4 a u Fire Blade 5,0 na 100km.

Takze dle meho nazoru je jen o tom cim bude vybirat, srdcem nebo rozumem. Spis bych se bal provoznich investic ktere budou u Caponorda podstatne vyssi. Verim ze s Varaderem budes jen jezdit, ale je to jeste zabava jen jezdit a nemit kazdej sroubek z motoru nekolikrat v ruce?

Máš to ke mně docela blízko, jestli budeš chtít, zastav se.
PavelETV>Také jsem v roce 2004 řešil, jaké velké enduro. Varadero - velká váha, litá kola, ale zase všude na světě je někdo, kdo umí spravit Hondu. Poslouží, ale nenadchne ani desingem ani výkony. Zkoušel jsem LC8, ale tam mi vadil ucukaný motor a hlavně dvě průměrně vzrostlé postavy mají problém se vejít. Pro jednoho ale skvělé! Jen ten servis.... Na BMW zatím nejsem schopen vstřebat ty "divně" uspořádané válce. Tak že pořád vedl Triumph Tiger 955, ale ty zas tehdy nebyli na trhu... Pak jsem narazil na Caponorda Rally Raid. Byl za "velmi zajímavých" podmínek jako mírně jetá předváděčka. I když jsem byl napřed na rozpacích z barvy a také to byla první italka po dvaceti letech na Hondách... Dnes mám najeto přes padesát tisíc. Projel se mnou od Korsiky, Alp, Chorvatska, Řecka po Rumunsko. Nikdy mně nenechal ve štychu a vždy to bylo pěkné svezení. Motor je velmi zábavný jde od 2000 do 8000 jak z praku, v zatáčkách si dává uječená šestikila ke svačině a v terénu můžeš jet "na brblačku" jako se šlapačkou. Mezi Rally Raidem a sériovkou je však dost rozdíl. Podvozek má delší zdvihy a je plně seřiditelný, má kratší jedničku a sekundární převod. Jedinný zádrhel jsem měl zatím se starovacím stykačem. Ve velkých vedrech se odčas zasekl. Nic dramatického, je přístupný pod sedlem a stačilo po něm ťuknout. Pak jsem ho nahradil výkonovým relé Siemens (170,-Kč, proti 2100,-Kč za originál) a je klid. Přední hadice jsem dal pancéřové a před pár kilometry jsem vyměnil přední kotouče (cca 8000,-Kč/ks originál proti cca 6000,-Kč za pár), oboje od Goldfrenu. Dnes řeším jiný problém. Co si mám pořídit dál? Na trhu momentálně v tomto segmentu není nic, co by mně oslovilo.... Tak že Caponorda se mnou čeká ještě pár let a pár desítek tisíc kilometrů...
Máš to ke mně docela blízko, jestli budeš chtít, zastav se.
Tu kratsi jednicku ti zavidim, ja kdyz se potrebuju courat v kolone po meste, tak si musim porad pomahat spojkou, jinak to furt leti dopredu jak splaseny. Mam seriovku a ne raida. Jakej mas prosim sekundarni prevod?
dik



Problém na Slovensku je ten,že Aprilia nemá zastúpenie a normálny servis a nie ako Ty píšeš o nespoľahlivosti.Niekde je chyba to je fakt. Veď ani Anglické autá u nás nemajú poriadny servis!!!
Že sa ťažko predávajú? Veď ich je málo! Pred dvoma rokmi si na webe našiel len paru motoriek značky BMW. Pozri sa teraz. Každá motorka má svoje problémy najme keď sa z toho spravý veľké haló. Ale od vlastníkov jap. motoriek nič iné ani očakávať nemôžem.
Slovensko je predávkované jap.predajcami motoriek.
Už je na čase, aby sa Honda prebudila a začala inovovať!
Keď poznáš Cagivu Canyion 500 tak Ti pripomeniem že som na nej najazdil 20000 km s tým problémom že som raz nastavil ventili a kupoval som ju keď mala najazdený 14000 km. Ešte dodnes jazdí cesty okolo Kežmarku. A predal som ju bez problémov!
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Caponord vs. Honda Varadero



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Caponord vs. Honda Varadero
cus, muzes mi dat nejake blizsi info o vymene tech o krouzku v serizovani predpeti zadni pruziny? Cekam me tataz oprava(asi vsechny caponordy).

Ahoj, no je potřeba sundat centrál se štelováním to je pohoda. Pak na centrálu je malinký imbus, který je potřeba povolit, tím je zajištěna hlava štelování předpětí proti otočení.
Celou hlavu drží ocelový drát v drážce tlumiče. Je potřeba tlumič otočit vzhůru nohama a zmáčknout pružinu a vyndat hliníkovou podložku. Sundat pružinu a hlavu. Hlava se skládá se dvou ocelových pístů. Větší je přímo v hliníkové hlavě a tam je i první O-kroužek bohužel nevím rorměry. Druhý o-kroužek je uvnitř velkého pístu v drážce. Kroužky vyrábí např Rubena. Složit vše dokupy. Po výměně je potřeba nějakým způsobem naplnit nádržku štelování. Buď brzdovkou nebo jako já hydraulickým olejem. Já to dělal tak, že jsem naplnil hlavu tlumice a hadičku až co to šlo aby tam nazůstal vzduch. štelovátko jsem úplně vyšrouboval a taky naplnil až po okraj. Přidělal hadičku a bylo hotovo. Plnění je hrozně špinavá práce. Takže to je asi celé. Pokusím se někde zjistit rozměry těch o-kroužků.

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
teče benzin Honda XL 1000V Varadero | Bimbajs | 8 | 17.4.2025 v 21:41 pokemon1 |
Ukazatel Řazení Honda XL 1000V Varadero | Martin130 | 16 | 28.2.2025 v 09:24 PecaP |
Nejde povolit sroub :-( Honda XL 1000V Varadero | Roman123 | 11 | 11.2.2025 v 20:21 _Kovboj_ |
Barvy Aprilia ETV 1000 Caponord | 42424242 | 3 | 25.12.2024 v 00:27 42424242 |
Shinko Adventure Trail 804/805 [1, 2, 3] Aprilia ETV 1000 Caponord | jasp | 61 | 30.10.2024 v 13:47 ZdendaZB |