Je takové další věčné téma tady - kůže/textil... páteřáky...
takže ten hrách na vaši zeď zní:
OCHRANNÝCH PRVKŮ NENÍ NIKDY DOST.
Můžete jezdit 5, 10 let bez nehody. Najezdit 100 000 km. Ale když se něco posere, často se to posere jenom jednou.
Ivan má zlomené obratle a říká si: Kdybych byl býval měl páteřák. Mně budou za týden snad sundávat sádru, a já si říkám: Kdybych byl býval měl pořádné chrániče holení (současně si ale vinšuju k tomu, že svůj samurajský krunýř sem na sobě měl )...
Je jasné, že když to pošlete ve 150 někam do stromu, tak už to je většinou jedno, co máte na sobě... ale jak se zde můžeme dočíst - i v té padesátce se může člověk slušně zrušit - a tam kus nějaké té umělé hmoty s molitem, co je mezi vaší kostí a tím, co vás praští, může sehrát setsakramentskou roli...
Tož dělejte jak myslíte... ale být lazar i na pár týdnů je pěkná otrava...
fockewulf>Repulsion-nechci rýpat, ale v tvojem případě to byl taky hrách na zeď, určitě si x-krát četl, že když motorkář předjížděl kolonu aut naráz, srazilo ho auto...
Nechci se k tomu vracet... riziko je na motorce vždy, při předjíždění obzvlášť... a jsou situace, kdy nenaděláš nic... jako například když řidič auta vedle tebe prostě z ničeho nic zazmatkuje - to ti nepomůže, že jedeš pomalu a čumíš... proto je dobré být alespoň co nejvíc chráněný...
Snad jim to dojde dřív, než bude pozdě
Úplně nejradši mam ty s názorem "Jezdim oblečenej, ale na těch 500m se do toho přece nebudu soukat, jedu jenom sem..."
Kolika lidem už se těch 500m stalo osudných...
www.motorkari.cz/forum-detail/
Jestli to k necemu je, jak to funguje atp.
Paterak nemam, jen penovou placku na zadech v bunde, mozna se mi to vymsti. Vojensky kanady mi prijdou jeste celkem bezpecny, casto vidim jezdce na sportovnejsich strojich v teniskach.
Nespis se mi ale nevyplati to, ze ac mam kvalitni kozeny gate s chranicema, do prace jezdnim v dzinach, pac se tam nemam jak prevlict.
Nedovedu si predstavit ze bych v kompletni vybave jel na stary kejvacce. Jizda na kejvacce je sice rizikovejsi nez na rejzi, ale kozeny gate s velkyma chranicema na ni proste nepatri.
Akorát když je kosa, tak sáhnu radši po bundě s páteřákem a chráničema než po obyčejný...
Tvrzení o vztahu mezi množstvím chráničů a pudem sebezáchovy bys, ivánku, musel dokázat - já myslím, že je to blbost. Na sobě nic takového nepociťuji, ani jsem nikde nic takového neslyšel. Pud sebezáchovy je, jak už vyplývá z názvu, záležitost podvědomá. Vůbec nehraje roli, co má člověk na sobě. Aby tam došlo k nějakému propojení, musel by člověk opravdu cíleně trénovat pády, aby si na ně zvykl. Jinak ten pud funguje úplně stejně s páteřákem i bez páteřáku. Co ovšem pud sebezáchovy eliminuje dokonale, je adrenalin. To prokázáno je a od toho adrenalin koneckonců je. Je to pozůstatek z doby, kdy bylo třeba překonat strach a vrhnout se s kopím na medvěda nebo na nepřítele...
Jinak nejen zde na fóru už bylo prezentováno dost případů, kdy jezdecké zkušenosti, obezřetnost ani pud sebezáchovy nebyly člověku nic platné - když jedeš čtyřicítkou přes dědinu a najednou do tebe nějaké pako ze dvorku nacouvá, tak jediné, co ti může trošku helfnout, jsou chrániče.... ¨
Tož tak.
Teď když jedu jenom v riflích-převoz moto k baráku a pod, mám pocit, jako bych jel nahý a jedu jak s hnojem (i když by mi to asi stejně prd pomohlo)
Ad téma-mě je celkem u prdele kdo se zabije a kdo zmrzačí, nemám tak moc vyvinuté sociální cítění aby mi šlo o ty druhé, stejně jako o sebe nebo moje blízké, mě jenom sere to furt někde čít, takže klidně souhlasím "ochrany není nikdy dost" ale nic se nemá přehánět