Téma: Životnost motoru
Urcite jste uz nad tim aspon jednou premysleli. Kolik kilaku tak muze vydrzet motor sportovni motorky pokud je o ni dobre postarano? Popripade jak je mozne dlouho drzet motor pri zivote, ted myslim treba i generalky a tak. Existuje nejaka rozumna odpoved nebo dokaze mi na to nekdo odpovedet... Napadlo me to kdyz koukam na inzeraty masin 15 let starych s 20tis kilometrama

Řekl bych že se to nedá takhle říct, záleží jestli jde třeba udělat výbrus pokud vůbec, životnosti kliky (pokud k té motorce nemáš citovej vztah tak se pravděpodobně nevyplatí to generálkovat)...navíc každej typ na tom bude jinak. Každopádně 20000 u 15 let starý mašiny je asi stejně pravděpodobný jako že vyhraješ ve sportce.
nitridace válců by měla dát v klidu nějakých 150.000km
no měla.. třba mě nitridovaný vložky jedou už 300.000km a stačilo vyměnit kroužky a je vše jako nový (mazda323F)
ovšem u yamahy se píše o nikasilu ..
zde článek z LPX (obrázky se mě nechce uploudovat)
Yamaha YZF-R1 ´98 - 100.000 km
V předchozím testu R1-ky po 50k jsem už naznačil, že dalším pokračováním testu se určité problémy prohlubovaly. Testy na takhle dlouhou trať 100.000 km se pořádají zcela výjimečně, přitom Yamaha R1 je dosud jediným supersportovním strojem, který tohle absolvoval. Naprosto tak chybí srovnání s jinou obdobnou motorkou a těžko soudit, jak by dopadla např. Honda CBR900RR.
Objektivně vzato ale tenhle test R1 odhalil v motoru několik zbytečných slabin, které by se dostatečně dlouhým předvýrobním testováním daly vyloučit. Např. praskliny nikasilu ve válcích měla i Yamaha R6, tam se dokonce už po 50k loupal.
--------------------------------------------------------------------------------
První a čtvrtý válec mají ve stěně praskliny 2 a 5 cm dlouhé, válce překročily toleranci ovality a další provoz bloku válců není možný. Ze stejného důvodu docházelo k jednostrannému přidírání pístů, nadměrná vůle v druhém směru pak vedla k odlamování pístního límce. Všechny písty mají trhliny v uložení pístního čepu.
Zdá se, že motor není schopen vydržet síly od rámu bez deformací bloku válců. Yamaha říká, že na vině je vysoká teplota.
--------------------------------------------------------------------------------
Kliková hřídel je v perfektním stavu, stejně jako ojniční oka.
--------------------------------------------------------------------------------
Sací ventily nemají žádné usazeniny a jsou stále v toleranci. Vodítka výfukových ventilů jsou jsou už mimo toleranci opotřebení.
--------------------------------------------------------------------------------
Převodovka je stále ve výborném stavu, zuby nejeví žádný pitting. Olejové čerpadlo je jako nové.
--------------------------------------------------------------------------------
Závada typická pro první ročník R1 - ulomené oko pružiny řadícího válečku. Opotřebené jehly a komínky v karburátorech způsobují propad výkonu pod 4.000 ot/min.
--------------------------------------------------------------------------------
Naměřené a předepsané hodnoty v jedné tabulce. Po klepnutí v čitelné podobě (110kB).
Naposledy editováno 30.09.2008 20:29:03
no měla.. třba mě nitridovaný vložky jedou už 300.000km a stačilo vyměnit kroužky a je vše jako nový (mazda323F)
ovšem u yamahy se píše o nikasilu ..
zde článek z LPX (obrázky se mě nechce uploudovat)
Yamaha YZF-R1 ´98 - 100.000 km
V předchozím testu R1-ky po 50k jsem už naznačil, že dalším pokračováním testu se určité problémy prohlubovaly. Testy na takhle dlouhou trať 100.000 km se pořádají zcela výjimečně, přitom Yamaha R1 je dosud jediným supersportovním strojem, který tohle absolvoval. Naprosto tak chybí srovnání s jinou obdobnou motorkou a těžko soudit, jak by dopadla např. Honda CBR900RR.
Objektivně vzato ale tenhle test R1 odhalil v motoru několik zbytečných slabin, které by se dostatečně dlouhým předvýrobním testováním daly vyloučit. Např. praskliny nikasilu ve válcích měla i Yamaha R6, tam se dokonce už po 50k loupal.
--------------------------------------------------------------------------------
První a čtvrtý válec mají ve stěně praskliny 2 a 5 cm dlouhé, válce překročily toleranci ovality a další provoz bloku válců není možný. Ze stejného důvodu docházelo k jednostrannému přidírání pístů, nadměrná vůle v druhém směru pak vedla k odlamování pístního límce. Všechny písty mají trhliny v uložení pístního čepu.
Zdá se, že motor není schopen vydržet síly od rámu bez deformací bloku válců. Yamaha říká, že na vině je vysoká teplota.
--------------------------------------------------------------------------------
Kliková hřídel je v perfektním stavu, stejně jako ojniční oka.
--------------------------------------------------------------------------------
Sací ventily nemají žádné usazeniny a jsou stále v toleranci. Vodítka výfukových ventilů jsou jsou už mimo toleranci opotřebení.
--------------------------------------------------------------------------------
Převodovka je stále ve výborném stavu, zuby nejeví žádný pitting. Olejové čerpadlo je jako nové.
--------------------------------------------------------------------------------
Závada typická pro první ročník R1 - ulomené oko pružiny řadícího válečku. Opotřebené jehly a komínky v karburátorech způsobují propad výkonu pod 4.000 ot/min.
--------------------------------------------------------------------------------
Naměřené a předepsané hodnoty v jedné tabulce. Po klepnutí v čitelné podobě (110kB).
Naposledy editováno 30.09.2008 20:29:03
1 reakcí na tento příspěvek Životnost motoru
20 000 na 15 let starou motorku?....spíše 120 000...navíc ten tachometr nemusí nikdo ani přetáčet..měří totiž jenom do 99 999 ...takže když najedu 100 001,tak mám rázem novou motorku
..."ta je nová?", "ne vypraná v pervolu"


no, furt si myslím, že tak 200tis při normálním silničním používání, když se vyhne napadení pitomcem jak na plynu, tak při servisu... ale teď mi někdo říkal, že R6R po sezoňě závodění musela projít repasí motoru... smutné.
uvidím, mám 32 tis, když se to začne srát, tak to stáhnu na 5 tis a bude to ok.


Mám na svém Pan Europeanovi něco přes 120tis a zdálo se mi, že tam něco při nízkých otáčkéch klepe. Rozdělal jsem to a byl jsem překvapenej, že to je jak nový. Ventilové vůle podle manuálu, žádne viditelné opotřebení atd. Jen dodržovat ty výměny oleje...
Naposledy editováno 01.10.2008 08:51:04
Naposledy editováno 01.10.2008 08:51:04
1 reakcí na tento příspěvek Životnost motoru
Devátor: neexistující stránky, musíš listovat v jejich historii http://web.archive....20932/http://lpx.cz/
Jurawood píše: Devátor: neexistující stránky, musíš listovat v jejich historii http://web.archive....tp://lpx.cz/ [/quote]
No vzhledem k tomu ze tendle topic je 8 let starej tak uz je to taky historie....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.