Téma: Uhlíky do startéru
 
2.10.2008 v 18:06
zdravím, mam Hondu NSR (1993) a sháním uhlíky do startéru (cca 6x7mm). Nevíte, kde se dají sehnat ? (origo Honda si nechávám jako poslední možnost - potřeboval bych nějaký lacinější řešení...)

Jako řešení bych bral i možnost jiných uhlíku (jiná velikost - zbrousím), ale hlavně aby byly do startéru a né do alternátoru ) - je tam startér Mitsuba

(musí být měděný a se silným "drátem")

mockrát děkuji za každou informaci

Naposledy editováno 02.10.2008 18:11:16

Uhlíky do startéru

2.10.2008 v 20:37 | Nahoru | #1
jj kup nějáký zhruba se stejně silným drátem jak tam je a pak je pěkně zbruš nespěchej a pěkně je tam dopasuj,pak přiletuj dráty a je to

Uhlíky do startéru

2.10.2008 v 21:17 | Nahoru | #2
v motošopu asi ne?

Uhlíky do startéru

3.10.2008 v 14:45 | Nahoru | #3
motodoctor> není to tak lehký (taky sem si myslel...), ale co sem zkoušel, tak se mi moc nedařilo...

Uhlíky do startéru

3.10.2008 v 14:52 | Nahoru | #4
Shady: Zkus spíše autokrámy nebo firmy, které dělají repase startérů. Kup uhlíky s nejbližším větším rozměrem a přibrus na míru. V motoshopech neseženeš nic, deska s uhlíky se prodává jako jeden samostatný díl a je drahá.

Uhlíky do startéru

3.10.2008 v 15:08 | Nahoru | #5
Opravna praček, vysavačů a normálních elektromotorů.
Tam mají celkem dost velký výběr uhlíků.
Pokud to rozvedu, tak jsou podle použitého materiálu dvě základní řady, které se vyrábějí.
1) Uhlík (uhlík s grafitem) - neničí moc komutátor, protože dobře kloužou, ale nesnesou moc velkou proudovou zátěž.
2) směs uhlík, grafit a měděné piliny - tyhle jsou už tvrdší, ale zase snesou velký proud.

Já už párkrát něco podobného také řešil (ale né startér).
Problém ale leží v jiné rovině (v případě když nepoužiješ originální uhlíky)!
Tím je rádius dosedací plochy uhlíku na komutátor. Ta musí perfektně dosedat, protože pokud nebude, tak mezi uhlíkem a lamelami komutátoru bude vznikat oblouk, což je zvýšení teploty, vypalování lamel a samotných uhlíků.
Pokud se i přesto rozhodneš použít neoriginální uhlíky a ty přizpůsobit na stávající komutátor, tak musíš celé těleso startéru vyjmout (pokud to vůbec půjde) a po výměně uhlíků vzít kbelík se studenou vodou, do něj startér vložit a připojit na zdroj 12V s dostatečným proudem a nechat běžet ve vodě. Dojde k obrušování uhlíků podle rádiusu komutátoru, obroušený prach je odplavován a současně je vodou celý startér ochlazován a také odporem kapaliny i zatěžován. Navíc ve vodě nevzniká tak velký oblouk.
Pokud by Ti někdo říkal, že to do vody dát nemůžeš, tak můžeš, protože všechny vodiče v motorech jsou lakované a voděodolné a žádný zkrat nehrozí. Navíc já to ke své spokojenosti provádím už několik let a začal jsem s tím na stejnosměrných elektromotorech pro modelařinu, které musí mít co největší výkon a toho se dosáhne dokonalou dosedací plochou uhlík-komutátor. Kromě toho jsem už takhle "repasoval" pár sahar na autech a ventilátorů na topení do auta.
Pokud nejde udělat to co jsem teď popsal, tak raději zvaž, zda se spíš nevyplatí koupit dražší, ale origo uhlíky, se kterými nebudeš mít problémy.

Naposledy editováno 03.10.2008 15:11:36

Uhlíky do startéru

8.10.2008 v 19:03 | Nahoru | #6
Hoši objednal jsem origo u Hondy. Měl jsem v plánu to vyřešit nějak jinak, ale už mě to přestalo bavit...sice budou drahý jak..., ale zase tamty by mě daly více práce...no uvidím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist