1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
K těm kabelům - nemluvili jsme o samotné vysílačce ale o kombinaci vysílačka + interkom, tam máš další krabičku a další dva kabely kterým to propojuješ a buď další baterky nebo další napájení. Možná existuje vysílačka, která má v sobě funkci interkomu (t.j. že se spolujezdec napíchne do těla vysílačky) ale já jí nikdy neviděl.
Jinak BT používáme prakticky jen pro toulání v přírodě a rozhodně si nemyslím, že to PRM nahradí, spíš naopak. Představ si že jedeš na enduru a potřebuješ nutně něco říct kamarádovi co ti ujíždí a ty někde vibruješ na hranici pádu a s BT nikde nic nemačkáš a rovnou mluvíš. A když spadneš, což u nás je docela často, tak prostě mám spojení i mimo motorku a nemusím se bát, že to rozmačkám nebo že se o to někde narazím nebo si o větve urvu kabel apod. Na přírodu je myslím BT jednoznačně lepší už kvůli absenci kabelů a klíčovacího tlačítka.
Jezdili jsme právě převážně po rakouských a italských Alpách, vysílačky máme od roku 2004 a akorát ve Vídni nám do toho kecali stavaři, tak jsme přeladili a bylo ticho.
Používáme starší vysílačky Cobra MT700 a 725, které mají právě tu funkci interkomu Mají druhý vývod pro druhou náhlavní sadu. Novější už to bohužel nemají, nechápu proč. Jsou navíc odolné proti nárazu a vodě, obojí bylo námi nechtěně prakticky otestováno.
Touláním v přírodě jsem myslel spíše pěší výlety, kdy někteří jdou jedním směrem, druzí jiným... BT ztratí po pár desítkách metrů spojení, PMR jde na kilometry, pokud není nepříznivý terén.
Klíčovací tlačítko je opravdu problém, ale jde vyřešit vhodným umístěním. Pak ho není obtížnější ovládat, než třeba chcípák, přepínání světel nebo blinkry.
I utržené dráty při pádu na enduru nejsou tragédie - stačí vzít vysílačku do ruky a mluvit Pomoci se dovoláš i bez nich, akorát pak už vysílačku nepoužiješ během zbytku cesty.