Jinak co všechno tam patří si vyjedeš včetně katalogových čísel přímo u Versah a poptej to toho Berana.
1 reakcí na tento příspěvek Těsnění na ventily vesrah?
1 reakcí na tento příspěvek Těsnění na ventily vesrah?
1 reakcí na tento příspěvek Těsnění na ventily vesrah?
Kazdopadne jeste predtim, nez na to vemes stlacovak, zkusil bych nalit benzin do sacich a vyfukovych kanalu..a uvidis jak oblast kolem talire bude moknout benzinem. Kdyz nemokne ventil tesni a je ok, pokud sakne tak ho musis pak zabrousit.
No pak pokud jsou gufera opravdu v haji tak ventily vypadnou samy, proto doporucuju jeste pred demontazi popsat si ventily EX a IN vc. cisel dle valcu. Vytahnes to ven a omrknes dosedaci plochy v jakym sou stavu. Prilis rozklepane sedla = musi na frezu. No ted ke guferum, jsou cela z Vitonu (FPM75) a maji pres sebe pojistny krouzek. Ten dolu stlacis treba pinzetou, pak je bud vytahnes klestickami, a pokud na ne neni misto, funguje i hacek na hackovani
Pak pokud mas ventily v poradku a tesnici, nahodis na voditka nove gufera, lehce maznes driky ventilu a strcis je na misto. Doporucuji pred montazi na noc vlozit nove gufera do oleje. Zabrusovat pak ventily, s osazenymi novymi gufery neni dobre, jak bys porad tahal konec driku pres brit sem a tam, mohl by se brit gufera poskodit. Pak nahodit pruziny, klinky. Dukladne ocistit a odmastit dosedaci plochy hlavy a valcu. Osadis nove tesneni, prc na to hlavu a utahnou ve trech krocich na nalezity moment. Treba 15 - 25 - 40 Nm, poradi utahovani pocina od stredu motoru na kazdou stranu do krize, ale to najdes v manualu. Pak osad vacky, nastav rozvody, a pokud si zabrusoval ventily zkontroluj vule ventilu (asi bych je zkontroloval vzdy) a serid. Pak buch dekl ventilu a zahrat motor na provozni teplotu. Mozna se ti bude zdat ze motor bezi nepravidelne, ale to se stane vzdy, kdyz zmenis vule sacich ventilu = zmeni se lechce saci pomery. Synchronizace karbcu je nutna. No pak jak motor z provozni teploty vychladne, pretahni znovu svorniky hlavy na pozadovany moment. Esi na to zapomenes tak hrozi ze se tesneni podfoukne.
Je to proste piplacka, ale v podstate prace na vikend, kdyz mas naradi, ND, tesneni a vsechny picovinky. Jo a kdyz mas know-how...hlavne nesmis nic ojebat, protoze se ti to vzdycky vymsti....
1 reakcí na tento příspěvek Těsnění na ventily vesrah?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na ventily vesrah?
mick-yzf>guferama od ventilů taková spotřeba nikdy není a jestli ano tak máte vyběhaný vodítka a to vam gufera moc nepomůžou , spotřebu oleje dělají kroučky a ovalita válce. dříve se na motocyklech ani gufírka nepoužívaly a delky vodítek nebyly u vybraných typů vetší než dnes a bylo to ok
no to bych se hádal. Mě DR800 bralo litr oleje na 1000 km, po výměně gufírek klesla spotřeba oleje na 2 deci na 1000 km. A ted mluv