Téma: BA 91 B
Koupil jsem Kawu a v techničáku je palivo BA 91 B. Co se tam tedy leje ? A může se BA 95?
1 reakcí na tento příspěvek BA 91 B
BA91 byl olovnatý benzín - pokud tam budeš lejt bezolovnatý Natural 95, musíš do toho přidat ještě olovnaté aditivum.
Jde o to jestli má motor hliníkovou hlavu nebo litinovou. Pokud má hliníkovou, můžeš tankovat obyč. Natural 95ku, ale pokud má hlavu litinovou, je potřeba používat benzin Special 91, nebo důsledně přidávat aditivum obsahující "olovo"
Hliníková hlava má tvrzené sedla, litinová nikoliv. Má sedla jen vyfrézovaná v "měkké" litině a ta se zatloukají.
Jinak pokud jde o olovo, v žádném benzinu ani přípravku už nesmí být obsaženo, benzin Special i přípravky místo něho obsahují sloučeninu draslíku
Hliníková hlava má tvrzené sedla, litinová nikoliv. Má sedla jen vyfrézovaná v "měkké" litině a ta se zatloukají.
Jinak pokud jde o olovo, v žádném benzinu ani přípravku už nesmí být obsaženo, benzin Special i přípravky místo něho obsahují sloučeninu draslíku
1 reakcí na tento příspěvek BA 91 B
tak ja nevim jak u motorek, ale u moji mazdy jsem mel BA 91 B a vsichni sme do toho lili 95ku uplne vklidu, protoze BA 91 B by mel bejt NATURAL 91. A ta hodnota v technicaku je to nejnizsi co bys tam mel nalejt. Aspon tak jsme to brali.
fallen>tak ja nevim jak u motorek, ale u moji mazdy jsem mel BA 91 B a vsichni sme do toho lili 95ku uplne vklidu, protoze BA 91 B by mel bejt NATURAL 91. A ta hodnota v technicaku je to nejnizsi co bys tam mel nalejt. Aspon tak jsme to brali.
no předpokládám že Mazda měla hliníkovou hlavu, tudíž no problema. Horší je to např u Šáde 105 - 120. Tam je opravdu potřeba lít ten speciál nebo aditivum, protože tam se ventily při použitá naturalu opravdu rády a rychle zaklepávaly


1 reakcí na tento příspěvek BA 91 B
a lisi se favority v materialu hlavy?
protoze treba kdyz mam pujceny tatovo favo tak musim lejt special a kdyz kamosovo tak lije 95ku
protoze treba kdyz mam pujceny tatovo favo tak musim lejt special a kdyz kamosovo tak lije 95ku

fallen> Navíc jde o tlaky/kompresi a dosahovanou spalovací teplotu víceoktanového benzínu - tam se navíc totiž projevuje to, že BA91 tím obsaženým olovem "přimazávala" a tolik netopila.
Takže v případě tvého motoru klidně "ale prd", ale u jiného to může být "ale smrt"
Takže v případě tvého motoru klidně "ale prd", ale u jiného to může být "ale smrt"

no dobre, ale jak vite ze BA91 je olovnaty? to je to co tu resim. ne jestli se neco stane kdyz do auta misto olova naliju bez.
tohle je citace z fora 323f.cz na dotaz jestli je chyba mit u auta z roku 96 napsano palivo BA 91 B
"Myslím ,že tato hodnota je správná - většina Japonských motocyklu a automobilů používá benzín normál(u nás Naturál 91). Měla to moje Yamaha FRZ600,Kawasaki GPZ500s a nyní ZX6R Ninja,Mazda 323F BG a nyní BA1,5. Jen některé automobily používají Naturál 95 a výš.Mazdy BG 1,6 a BA 1,5 používají podle literatury a hodnot z STK Naturál 91."
z cehoz chapu ze neni special jako normal (natural)
Naposledy editováno 14.12.2008 23:11:59
tohle je citace z fora 323f.cz na dotaz jestli je chyba mit u auta z roku 96 napsano palivo BA 91 B
"Myslím ,že tato hodnota je správná - většina Japonských motocyklu a automobilů používá benzín normál(u nás Naturál 91). Měla to moje Yamaha FRZ600,Kawasaki GPZ500s a nyní ZX6R Ninja,Mazda 323F BG a nyní BA1,5. Jen některé automobily používají Naturál 95 a výš.Mazdy BG 1,6 a BA 1,5 používají podle literatury a hodnot z STK Naturál 91."
z cehoz chapu ze neni special jako normal (natural)
Naposledy editováno 14.12.2008 23:11:59
1 reakcí na tento příspěvek BA 91 B
Co je BA 91B? Snad od jakživa se používalo označení BA91N nebo S, nepletu-li se
Podle mě se akorát na úřade spletli a klepli ti tam B, protože B a N je vedle sebe...

Dle http://www.dracarcz.cz/produkty je BA 91 buď naturál a nebo speciál s aditivem. Já předpokládám, pro Kawu r.v. 2007 asi BA 95 nebude smrt. U takto nový strojů ať je to auto nebo moto se snad na nic jinýho už ani nejezdí. Krom BA 98 a více.
Právě, že jsem si myslel, že dnes se už na nic jiného, než BA 95 nejezdí, tak mě ten údaj v TP překvapil. Ale je to dovoz z IT a zřejmě to jen opisují dle italských TP nebo dokonce jap TP. Má někdo Kawu Versyse koupeného tady u nás? Co máte v TP jako palivo?
Pidži>Co je BA 91B? Snad od jakživa se používalo označení BA91N nebo S, nepletu-li se Podle mě se akorát na úřade spletli a klepli ti tam B, protože B a N je vedle sebe...
Hele teď jsem mrkal do techničáku od káry a také tam mám B - BA 98 B. Tak to se asi nespletli. Zkusím to čeknout na pumpě, musí tam mít ocejchováno ve stojanu co v něm přesně je (označení).
1 reakcí na tento příspěvek BA 91 B
Na Mazde mam napisane: "min. 95".
Aj mi niekto uz vysvetloval. Ze to musi byt MINIMALNE 95 oktanovy bezolovnaty benzin.
Aj som niekedy skusil dat 98 oktanovy. Udajne to ma mat potom vyssi vykon. Ale pre bezneho smrtelnika nepozoravatelny rozdiel.
Takze asi aj Ty tam mas davat minimalne 91 oktanovy. A vsetci, koho poznam so "sucasnymi" motorkami, leju do nich 95 oktanovy.
Aj mi niekto uz vysvetloval. Ze to musi byt MINIMALNE 95 oktanovy bezolovnaty benzin.
Aj som niekedy skusil dat 98 oktanovy. Udajne to ma mat potom vyssi vykon. Ale pre bezneho smrtelnika nepozoravatelny rozdiel.
Takze asi aj Ty tam mas davat minimalne 91 oktanovy. A vsetci, koho poznam so "sucasnymi" motorkami, leju do nich 95 oktanovy.
quanto> jestli to má čidlo klepání (detonačního spalování) a vyspělou úroveň řízení procesu spalování, tak by se 98oktanů mělo projevit, ale jinak to je jen marketingový tah
Kolega s Versysem, říkal, že rozdíl mezi 91 nebo 95 je znát, a 91 té jeho Kawce svědčí lépe (je to funglofka).

Kolega s Versysem, říkal, že rozdíl mezi 91 nebo 95 je znát, a 91 té jeho Kawce svědčí lépe (je to funglofka).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.