Téma: Dotaz na závodníky - otáčkoměry
 
3.1.2009 v 02:47
Zajímalo by mě, jak řešíte otáčkoměry na okruhovkách. Asi dávate pryč budíky, kvůli hmotnosti, ale sám nevim, tak se ptám těch co to znají

1. máte klasický otáčkoměr
2. máte Engear s indikační diodou, která vám zabliká těsně před omezovačem, případně tak, aby byl využíván maximální výkon
3. máte několik postupně se rozvěcujích se diod, které se začnou rozsvěcovat např. 2 tisíce před omezovačem
4. čistě odhadujete podle sluchu

Naposledy editováno 03.01.2009 03:00:44

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 02:55 | Nahoru | #1
skoda ze nejsem zavodnik a nemuzu ti tady delat chytryho

2 reakcí na tento příspěvek Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 02:57 | Nahoru | #2
teď nevim, ale nezáleží spíš na průběhu motoru? proč bych měl motor točit až do omezovače když pak přeřadím a její nejlepší průběh bude už dávno zamnou?
a to je jen jedna z možností..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 02:58 | Nahoru | #3

NoFear4>skoda ze nejsem zavodnik a nemuzu ti tady delat chytryho



tak jako president tu do toho klidně kecat můžeš, ale zajímají mě spíš lidi, co mají čistě okruhové stavby, se kterýma nejezdí po veřejné komunikaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 02:58 | Nahoru | #4
Fernet-stock> tak trochu upravim dotaz, ať si spokojený

Naposledy editováno 03.01.2009 03:02:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:00 | Nahoru | #5
rich.puzzle> promiň já nechtěl rejpat...

edit: pak tomu rozumím..
jinak sorry fakt jsem to nemyslel zle..

Naposledy editováno 03.01.2009 03:02:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:02 | Nahoru | #6
Fernet-stock> vpoho, já jen vycházel z toho, že u řadových čtyřválů jde výkon s otáčkama, ale to samozřejmě nemusí být pravda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:04 | Nahoru | #7
rich.puzzle> já jen, že třeba já u bandita (fakt že to není okruhový speciál) je téměř jedno jak řadím.. jeho křivka je pro většinu smrtelníků tak dokonalá že točit ho do maxima je téměř zbytečné. stačí řadit už o několik tis. výše takže z toho jsem zase vycházel já.. to je asi jen jak je každý zvyklý...

(reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:05 | Nahoru | #8

Fernet-stock>teď nevim, ale nezáleží spíš na průběhu motoru? proč bych měl motor točit až do omezovače když pak přeřadím a její nejlepší průběh bude už dávno zamnou?
a to je jen jedna z možností..



Cim mene se radi tim lepe,tudiz je dobre vedet ze nekdy se vyplati nechat otackomer kuckat v omezovaci nez radit..a od toho tam je to blikatko abys vedel jak na tom si s otackama prubeh neprubeh

(reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:09 | Nahoru | #9

rich.puzzle>NoFear4>skoda ze nejsem zavodnik a nemuzu ti tady delat chytryho

tak jako president tu do toho klidně kecat můžeš, ale zajímají mě spíš lidi, co mají čistě okruhové stavby, se kterýma nejezdí po veřejné komunikaci



no muzu do toho kecat protoze mam budiky ktere nevazi temer nic a myslim ze se uplne v pohode daji pouzit jako zavodni,dokonce i signalizace razeni je na nich v podobe svitici diody volne nastavitelne,ale pravda je,ze zavodni specialy maj ty budiky jeste tenci a diodek tam bude tak 3-5 postupne se rozsvecujicich....ale to spis podle jezdce a potreb

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:09 | Nahoru | #10
na kradenejch okruhovkách pořád bliká to blikátko aji na volnoběh čím to asi je??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:11 | Nahoru | #11

Fernet-stock>rich.puzzle> já jen, že třeba já u bandita (fakt že to není okruhový speciál) je téměř jedno jak řadím.. jeho křivka je pro většinu smrtelníků tak dokonalá že točit ho do maxima je téměř zbytečné. stačí řadit už o několik tis. výše takže z toho jsem zase vycházel já.. to je asi jen jak je každý zvyklý...



Jinak porovnavat tady bandita s okruhovym specialem a vyuziti jejich prubehovych vykonu a otacek je jako srovnavat geparda,pri honeni zebry se zlomenou nohou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:12 | Nahoru | #12

Mirek12>na kradenejch okruhovkách pořád bliká to blikátko aji na volnoběh čím to asi je??



Je to signalizace,ze jsou kradeny,ale bohuzel krome tebe si toho jeste nikdo nikdy nevsiml

(reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:14 | Nahoru | #13

NoFear4>Mirek12>na kradenejch okruhovkách pořád bliká to blikátko aji na volnoběh čím to asi je??

Je to signalizace,ze jsou kradeny,ale bohuzel krome tebe si toho jeste nikdo nikdy nevsiml



tak já to rači smáznu,ať nejsou problémy

(reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 03:14 | Nahoru | #14

NoFear4>Fernet-stock>rich.puzzle> já jen, že třeba já u bandita (fakt že to není okruhový speciál) je téměř jedno jak řadím.. jeho křivka je pro většinu smrtelníků tak dokonalá že točit ho do maxima je téměř zbytečné. stačí řadit už o několik tis. výše takže z toho jsem zase vycházel já.. to je asi jen jak je každý zvyklý...

Jinak porovnavat tady bandita s okruhovym specialem a vyuziti jejich prubehovych vykonu a otacek je jako srovnavat geparda,pri honeni zebry se zlomenou nohou



taky jsem se omluvil, že jsem nevycházel zrovna ze závodní pozice..
ale mluvil jsem teoreticky a myslím, že teoretická připomínka (i když rejpavá) byla více méně technicky v pořádku...

Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 10:07 | Nahoru | #15
1. Mám sériové budíky. Na budíkách člověk neušetří a navíc mají sériové budíky plno funkcí včetně LapTimeru, který používám, takže netřeba měnit.

2. Engear ani podobný systém indikace zařazeného převodu nemám, už dříve jsem se naučil v hlavě kvalty počítat a nemám s tím problém

3. Mám jednu nastavitelnou diodu v přístrojovce, kterou mám nastavenou přibližně 900 otáček před omezovačem, ale podle budíku řadím jen na cílovce nebo na delších rovinkách

4. Mimo rovinek řadim podle sluchu

Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 10:10 | Nahoru | #16
rich.puzzle> ja ti muzu prispet mou zkusenosti, ktera mi rika ze ty raficky jsou pekny smejd ktery nevydrzi vibrace z permanentne vysokych otacek a obcasnych padu
Rafika rychlomeru mi upadla a ted tam jen tak smutne lezi

Dotaz na závodníky - otáčkoměry

3.1.2009 v 12:02 | Nahoru | #17
Samozřejmě je pravda, že před omezovačem již výkon trochu klesá. Pokud ale motor vytočíš až k omezovači, pak se po přeřazení ocitneš otáčkami v oblasti dostatečně velkého výkonu a můžeš to mrskat dál s minimálními ztrátami. Dalším příkladem jsou - jak psal NoFear4 - rychlé zatáčkové partie, kde bys řazením na krátkých rovinkách nezi zatáčkami akorát ztrácel. Tam je výhodnější podržet ji pod krkem a soustředit se víc na stopu.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na závodníky - otáčkoměry

4.1.2009 v 15:17 | Nahoru | #18
Mame na R6 06 a 08 klasicke budiky.

1: rozdil hmotnost oproti nejakym RACE bude zanetbatelna
2: cena pokud rozstipnes seriovy a nebo RACE bude nekde jinde s tim, ze seriovy sezenes za par kacek zase nekde jety z bouracky
3: seriove vice mene splnuji vse co potrebujes videt
4: a i kdybych budiky nemel nic se nedeje, mam jen gear position a na zbytek se ani nedivam

Rychlost nesledujes, otacky resim podle sluchu a chovani motorky, kdy mam neutral vedet nepotrebuju, jakej je cas taky ne, kolik najedu kilometru taky ne a hladovy oko bylo potreba pouze na vytrvalostnich zavodech.
Spis by me zajimalo jeslit vubec nekdo radi podle te indikacni diody pred omezovacem.... To mi prijde ze clovek nema jeste cas sledovat nejakou diodu aby zaradil...
No mluvim z praxe takze nekdo to muze mit uplne jinak

(reakce na) Dotaz na závodníky - otáčkoměry

4.1.2009 v 18:03 | Nahoru | #19
RiCi96> Dobře jsi to shrnul. Jen z mojí praxe bych dodal, že ten otáčkoměr je pro závody docela potřebný. Když se dostaneš do laufu, tak ucho někdy začne kecat a je dobré mrknout občas na otáčky. Navíc u motorek, které nemají omezovač otáček jde o život motoru. Pak ještě start závodu. Když kolem tebe řve dvacet motorů, tak vlastní vůbec neslyšíš. To se jedná ale hlavně o závody klasiků. Kamarád ze zkušebny mi naměřil 130 dB

Dotaz na závodníky - otáčkoměry

4.1.2009 v 20:37 | Nahoru | #20
no parkrat jsem jel brno neco na z 750 a neco na r1 ta byla okruhova a budiky snad ani nevim jestli tam byly vsechno nejak podle sluchu a citu na zbytek jsem nemel cas pokud jsem chtel dojet a to myslim ze jsem nebyl uplny louda

Dotaz na závodníky - otáčkoměry

4.1.2009 v 20:38 | Nahoru | #21
ale je asi fakt ze dobri piloti to vsechno stihaji

Dotaz na závodníky - otáčkoměry

4.1.2009 v 20:41 | Nahoru | #22
Navíc race přístrojovka je za hroznej ranec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist