porizuju si moto HONDA FMX 650 a chci se zeptat, jestli je vhodne pro zacinajiciho jezce. Je mi 37, na tezky jsem nikdy nesedel, pouze 1x, kdyz jsem delal na podzim ridicak. Za mlada babeta, max obcas Simson, posledni dva roky Jawa 50 na chalupe, takze zkusenosti prazadne.
Je tato Hondicka to prave pro me? Nepredpokladam, ze v budoucnu budu chtit neco jineho, silnejsiho, mysim, ze mi bude vyhovovat nekolik let.
Jak je to s tim podrazovanim u 2taktu = blokly zadni kolo?
Uvitam jakekoliv zkusenosti s timto motem.
Diky
Ze je motor z Dominatora vim a vubec mi to nevadi, spis naopak. Nehodlam jezdit nejak ostre, hlavne po Praze do prace, 3x tejdne do prace do Prahy z Benesova, obcas na Slovensko (co na dalnici, jak se chova? hodise?), nekdy mozna delsi vejlet do jiznich zemi.
1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650
1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650
1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650
Ono se to nezdá, ale jak tě to ježdění chytne, tak budeš měnit olej každou chvíli. Já bych šel do XT660X, ten motor bude vychytanější, design se mi líbí, ale hlavně si myslím, že pokud pak budeš pokukovat po lepší motorce, tak XT ztratí míň na ceně a líp ho prodáš...O FMX není skoro vůbec zájem (co vidím u lidí kolem sebe)...
Edit: běžná cena FMX 2007 je pod 90 tisíc, cena XT660X 2007 je běžně kolem 120 tisíc - není to jen tak.
Naposledy editováno 08.01.2009 16:43:29
2 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650
Asi takhle - výměna oleje U FMX - každé 3000 km (ovšem pouze 2 litry), u XT je to 10 000km/rok (mylsím, že je ho tam 3-3,5 litru). Když jí nebudeš nijak "honit", tak lze měnit i v 5000km - prostě se to odvíjí od stylu jízdy. Musíš mít mna paměti, že tohle je osvědčený "držák" (motor z Dominátora) - ne supermotard..
Hlavní výhodu bych viděl v její ovladatelnosti, není to takovej mastodont jako XTčko. A pokud si potrpíš i na vzhled, tak pak neokoukanost této mašiny. Že je tady ale výkonový rozdíl skoro 10 koní, je ale znát - nebudu lhát, že ne. Výkon se dá dohnat laďáky, KN filtr, Dynojet (přetryskování) a v neposlední řádě vyppojení sekundárního vstřikování vzduchu (omezení výkonu - kvůli emisím). Já mám tedy zatím FMXko v origo stavu, protože mám na něj ještě rok záruku. Znatelné zlepšení je prý znát už po montáži Dynojetu a KNka - zlepší se "spodek" průběhu výkonu, dle dynamometru se výkon zvětší cca o 3-4 knoě. Po laďácích a odpojení SSV jsem graf ještě neviděl. Cena těchto úprav závisí na tom, jestli si je budeš dělat "samodomo", nebo si je necháš udělat v servisu. Takže pokud doma (pokud "otevřeš" výfuky - mimovhodem, nevypadá to vůbec špatně a hlavně - kdyby jsi někam chtěl jet, tak tam můžeš hodit i brašny ,co ž s laďákama asi nepůjde, protože by se pálily), tak tě to vyjde cca do 5000 kč (KN, DJ a odpojení SSV), pokud by jsi chtěl laďáky a odbornou montáž + odladění na brzdě, tak počítej cca 15000 kč.
Sumasumárum - FMXko je, jak už z názvu vyplývá, "Funmoto" - což přesně vystihuje účel. Je to mašina na blbutí kolem baráku. Ovšem i cesta dál s ní není problém (jel jsem s ní za den 200km do Jizerek a v pohodě). Další věc je pak náhradní díly - subjektivně se jeví jako levnější, než u Yamahy..
Jinak motor je typická klasika - karburátor, jednoválec, 4 ventily, ROHV. Takže ideální pro domací kutily - spostu věcí si na tom uděláš sám. O XTčku se toto říci nedá - to hlavně díky vstřikování a tomu, že je to "vodník" - což znamená další komplikace při opravách..
Pokud chceš více informací, tak se buĎ ještě zeptej a nebo můžeš kouknout na http://fmx650.forumotion.com..
Ernest
P.S.: Porovnání mám - dobrý kamarád má XT660R (r.v. 2007, stejně jako já..)
Edit: Jeětě k té spotřebě - když jsem jel do těch Jizerek, jak jsem psal výše, tak jsem jel s přítelkyní, která měla na zádech krosnu - takže docela solidně naložená moto. Spotřebě jsem se sám dvil - 4,7 l/100km.. Je tedy pravda, že po dálnici jsme jeli jen kousek cca, 30km, ovšem stabilně 130-150km/h (to už je masakr, jsem myslel, že poletím jak papírovej drak..

Naposledy editováno 08.01.2009 17:19:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650
docent>při městském ježdění dost "žere" řetěz a zadní gumu (je to jednohrnek s větším krouťákem). Celkem spotřebovala 3 řetězy a 5 gum.
Ty woe - tak to jsi měl asi hodně razantní rozjezdy..



Ses o ten řetěz asi moc nestaral, viď?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

2 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650

1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650
ernest>clousseau>...ovšem stabilně 130-150km/h...
Ajajajajáááj




clousseau>s tim servisnim intervalem me dostavate... na FMX se mi treba ale libi (krom toho ze celkove), ze ma vyfukove potrubi nahore a ne jako XT vedeno spodem. Prece jenom na chalupe docela castu budu jezdit z hospody skratkama terenem.
Pokud Ti vadí jen ty svody není problém je táhnout kolem motoru, pár kluků na Xt to má tak udělané

Aleš.Příbor>ernest> vím že máš rád svoji motorku, ale XT je o dost vyspělejší motorka, má hlavně vyšší vykon, ma vstřikování, motor koncepčně nový, ne jako u FMX zastaraly dominator. a další? no a co že je to vodník?
Ano, mám rád svojí motorku, ale stejně tak mám rád i XTčko - je to sympatická motorka..

O tom výkonu jsem tam psal, o motoru taky - tak co se Ti nelíbí?
A vodník - co třeba pád? Z tohoto hlediska jsem to myslel..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650
Stařík>dal by jsi stabilně těch 130-150km/h i delší štreku?
Ne-e..


ernest>Stařík>dal by jsi stabilně těch 130-150km/h i delší štreku?
Ne-e.. VždyŤ jsem to psal výše.. Jako reálných je těch max. 110km/h.. Není to moto na cestování, ale dá se to vydržet.. Nemám to na cestování, ale ne vyblbuntí. Takže ta jedna dovča za sezonu mě nějak netrápí..
to je jasný, někdo cestuje na sportech jako ZX10R a taky je to nezabije

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zacinam - honda FMX 650
LiTe>ernest> oleje je v xt 2,6l a jaké komplikace při opravách ? Jsi asi myslel opravy po pádu
Protože bych potom nechápal, jaké opravy máš na mysli
O "vodníku" jsem psal výše - pád.
O stříkačce jsem psal proto, že třebas u FMX, pokud budu dávat KN, tak dám zároveň DynoJet. Ale jak pobere s KNkem XTčko? Vyřeší to lambda sama? Tam Dyno těžko nacpes. Nevím, s tím zkušenost nemám.
Imho je karbec lepší na údržbu - co si budeme povídat. Nic špatnýho v tom nehledej, napsal jsem jen svůj názor. Vzhledem k tomu, že máš XTčko, tak logicky budeš mít názor jiný..

P.s.: Ono zrovna na XTčku s tím motorem není potřeba ladit prakticky nic - v origu jede hezky..

1 reakcí na tento příspěvek Zacinam - honda FMX 650


Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přehřívání svodů výfuku Honda fmx... Honda FMX 650 | Stenly90 | 11 | 11.12.2024 v 18:59 Stenly90 |
měření oleje Honda FMX 650 | Joumi | 10 | 24.7.2024 v 13:26 combust |
Vlákno o FMX 650-tuning a otevření ... [1 ... 31, 32] Honda FMX 650 | Matess727x | 959 | 12.7.2023 v 08:35 Kakibra |
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 | honzaxrdakar | 22 | 14.12.2022 v 20:47 350_634 |