Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?
Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?
Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.
2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Jako já mám stejný názor, jelikož když už malou motorku, tak chci aby to nehulilo, málo to žralo a dlouho mi to vydrželo, a mělo to krouták (na úkor výkonu), ale právě že většina lidí, a hlavně mladých chce aby to pořádně jelo, bez ohledu na spotřebu či životnost, takže dneska ti každej spíš řekne že do 4T by nikdy nešel, když už malou motku tak jedině 2T!
A hlavní důvody, proč necpat 2T do malejch motorek? Právě ten výkon vs. zákony - 2T dváca s 11 kW? Trochu zbytečná záležitost a nevidím důvod, proč za každou cenu zvyšovat výkon u těhle malejch strojů. 16ti letej puboš nemá na NSRku s 30 řechtákama co dělat. Imho.
P.S.: Aby se to nezakecalo, stále bych byl vděčný za odpověď od někoho, kdo měl možnost porovnat rozdíly v těch 3 typech motorů, co jsem vypsal (1-vál vs. řadovej 2-vál vs. 90° 2-vál). Dík
Naposledy editováno 24.02.2009 18:30:31