Nazdar všem kutilům delší dobu mi vrtá v hlavě jeden technickej nápad a chtěl bych slyšet od někoho fundovanýho jesli má vůbec cenu ho realizovat popřípadě jesli to není úplná blbost.
Takže k vlastnímu popisu nápadu : mám zxr 400 , která má v přední masce sání vzduchu do airboxu dvěma hadicemi (pro názornost na obrázku 1 a 2 je to znázorněno červeně )
Jenže dosavaní uspořádání airboxu mi přijde poněkud "divné" namaloval sem ho na obrázku 3 , Airbox u mé ZXR je rozdělenej přepážkou na části A a B ty dvě části spojuje takovej svislej tunýlek s celkem malým vstupním a výstupním průměrem a vevnitř je vyloženej jemným molitanem (namalováno žlutě) po obvodu takže vzduch se nasaje a je hadicema sveden do airboxu kde se prvně dostane do části A , poté musí projít tím tunýlkem do části B aby se vůbec dostal k vlastnímu filtru (namalován zeleně) takže pointa která mi vrtá hlavou
Dokáže toto vůbec fungovat jako náporové sání nebo co to je ? protože když se v rychlosti vzduch dostane do části airboxu A tak celkem nesmyslně musí projít tím tunelem do části B jenže vstup do tunelu je umístěn dost blbě takže vzduch ztratí dost ze své rychlosti díky turbulencím v airboxu.
Ještě napíšu že výstup z toho tunelu je umístěnej pod úrovní hlavního vzduchovýho filtru takže vzduch přez něj prochází pouze v spodní polovině.
Ted k mýmu nápadu je na obrázku č 4 , je to airbox vlastní konstrukce , zachoval bych přívod vzduchu hadicema ale vnitřek airboxu bych upravil aby proud vzduchu šel přímo na hlavní vzdchovej filtr popřípadě že bych před vlastní filtr umístil přechodovou komoru a do jejího vstupu 12V ventilátor kterejch bych napojil na eletriku motorky a udělal mu regulaci otáček pomocí klopnýho obvodu kterej bych připojil k otáčkoměru (více otáček na otáčkoměru víc by foukal ten větrák přímo na filtr takže by mašina dostávala více vzduchu přez filtr)
K větráku bych si vyvedl ještě vypínač na řidítka a nějakej malej maticovej displej se zobrazením otáček)
[url= mi někdo fundovanej říct co si o tom myslí ?
Naposledy editováno 14.04.2009 22:33:42
Mašina šlape jak má , výkon má dostatečnej a nedusí se. Takže tohle by byla jenom taková machrovinka , mám náhradní airbox takže ten starej by mi zůstal , jde mi o to jestli nemůžu něco dokurvit během těch pokusů
1 reakcí na tento příspěvek Vylepšení airboxu zxr
1 reakcí na tento příspěvek Vylepšení airboxu zxr
1) vetrak je knicemu, teda.. jestli si nemyslis ze veci jako turbonator a vetracek od hajzlu v sani neco dokazou..
2) ty dve komory, respektive ta prvni je prave kvuli tem turbulencim a zpomaleni "pulsu" vzduchu na filtry/karburatory. Kdyz to tam neni, dochazi k turbulenci a narazeni vzduchu (stejne jak u aut) a muze tak dochazet k rozdilnym afr ve valcich, coz ma za nasledek ve fatalnich pripadech propaleni pistu, podpaleni ventilu apod..
Je to to samy jako blbe udelanej porting hlav, tak jak dela vetsina tuzeru na autech.
Pokud budes davat primy filtry tak hodne stesti s naladenim :)
a podařilo se mi sehnat z bouraný zxr komplet airbox takže si s ním můžu hrát
1 reakcí na tento příspěvek Vylepšení airboxu zxr
Ten malý obsah sice bude citlivý, ale při troše trpělivosti to půjde
1 reakcí na tento příspěvek Vylepšení airboxu zxr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepšení airboxu zxr
mě tyhle blbý nápady berou od mala , v 15ti sem stavěl s kámošem motokáru kterou měly pohánět 2 motory z fichtla a taky nikdy nejezdila ale hráli sme si v garáži hezky
Naposledy editováno 14.04.2009 22:37:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepšení airboxu zxr
clonner>Dawe02> ten větrák byl nápad ale ten airbox bych upravit chtěl je tam totiž hovno průchod díky tomu mezikusu
Ver tomu ze ten hovno pruchod je dostatecne naddimenzovan pro airflow toho motoru. Jestli te trapi ta "ztrata rychlosti plynu" tak vez ze jde hlavne o tlak a ten tam je. Nesnaz se vylepsovat neco do ceho nevidis, ja bych si treba taky neodoperoval ledvinu jen proto, ze si myslim ze to tak musi byt lepsi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepšení airboxu zxr
ještě počkám jesli se nebojeví nějakej zastánce toho výplodu mojí fantazie a jinak začnu šetřit na KNko
Pokud jde o můj příspěvek do tématu, tak dávám přednost přímému filtru.
U tvojí verze přetvoření co kdyby začalo pršet? Nejspíš by sis jen zařídil jen častější výměnu zaprasenýho vzducháče.
Tady máš inspiraci ... jejich RAM AIR Systém prej 10-12koní navíc po odladění.
I když pominu docela zásadní fakt a to je šířka a překrytí lopatek na tom větráčku, nejedná se o dmychadlo nýbrž větráček...
Tak ten fakt je ten že abys alespoň vyrovnal rychlost proudění vzduchu musel by ten tvůl PC větráček točit 200.000 otáček !!!! A příkon by měl cca 5kW
Ovšem nohama na zemi točí 1.200, ty lepší a dražší až 1.800...
Chápeš to už?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rána při startování Kawasaki ZXR 400 | Twitty | 11 | 4.9.2021 v 08:09 Diegow |
Kawasaki zxr 400 za tepla slabě točí Kawasaki ZXR 400 | wojciech1999 | 2 | 8.3.2020 v 08:49 Brůča. |
motoservis Kawasaki Kladno Kawasaki ZXR 400 | Domino-AK_47 | 18 | 8.1.2018 v 12:55 lubi.k |
Po přidání plynu chcípne [1, 2] Kawasaki ZXR 400 | motokuba-keči | 34 | 9.8.2017 v 09:55 Galileo297 |
Ztrácí výkon a chcípá Kawasaki ZXR 400 | Specialized | 25 | 11.4.2017 v 22:36 Specialized |