Téma: Alternator
 
25.12.2006 v 11:15
Jak poznam kolika fazovy alternator mam na cagive elefant 125? Lze to poznat poctem dratu vstupujicich do regulatoru? Jak se rozezna dvoufazovy od trifazoveho alternatoru? Diky
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Alternator

25.12.2006 v 11:30 | Nahoru | #1
Dvoufazovy dva vodice...trifazovy tri vodice...easy job ;) Nak

Alternator

25.12.2006 v 11:49 | Nahoru | #2
a není to spíš tak, že JEDNOfázový=DVA vodiče a třífázový tři? :cool:

1 reakcí na tento příspěvek Alternator

25.12.2006 v 12:07 | Nahoru | #3
podle me to je dvoufazovej tri vodice a trifazovej ctyri protoze kazda faze ma jeden drat plus jedna spolecna zem

Alternator

25.12.2006 v 13:48 | Nahoru | #4
Z trifazovyho dou tri vodice stejny barvy. Nejsem elektrikar ale ta spolecna zem bude asi na kostre ne ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternator

25.12.2006 v 13:51 | Nahoru | #5
To je zase chaos...
Na dvoufázový altík jsem ještě nenarazil. Buď jednofázový, nebo třífázový. Počet drátů je trochu ošidný, záleží na provedení. Drtivá většiná třífázových má tři vývody (čtvrtým je kostra), některé mají i ten čtvrtý zvlášť. Jenže do regulátoru můžou jít ještě další vodiče. A u alternátorů s budicí cívkou je to zase jinak.
Nejjistější je kouknout do elektrického schématu, ale to nemám zrovna po ruce.

Alternator

25.12.2006 v 15:43 | Nahoru | #6
hm no pod sroubem kterej drzi regulator je dana nejaka kostra a na regulatoru je znacka zeme u ty diry takze ta zem bude normal na kostre no. Tata mi taky rikal ze se jeste se dvoufazovim nesetkal tak to asi bude ta. No a co se stane kdyz u toho trifazovyho alternatoru zapojim do regulatoru jen dve faze? Bude to fungovat?

1 reakcí na tento příspěvek Alternator

25.12.2006 v 16:13 | Nahoru | #7
Na dve faze to fungovat bude. Jezdil sem tak celou sezonu :( Ale pocitej s tim, ze to bude blbe dobijet. Jakej mas duvod ze tu treti fazi nezapojis?
Jinak kdyz uz sme u toho nevite za kolik se zhruba da nechat previnout? Nevim totiz jestli nechat udelat nebo koupit z vrakace .....

Alternator

25.12.2006 v 17:35 | Nahoru | #8
no protoze ji nemam kam zapojit :D . Je tam jinej regulator a ten ma jenom dva vyvody (jenom na dve faze) takze tam mam treti volnou. No a prave mi do spatne dobiji a jeste je ten regulator nejakej jinaci ze tam mam moc velky napeti a praskaj mi zarovky takze je ohrozena cela ridici jednotka. Prave bych potreboval zjistit jakej regulator tam ma byt origos

Alternator

25.12.2006 v 17:49 | Nahoru | #9
No pokud potrebujes novy regulator tak se mrkni na http://www.ignitech.cz/ kdybys kupoval jak rikas origos tak to bude nekolikanasobne drazsi

Alternator

25.12.2006 v 18:06 | Nahoru | #10
no to je mi jasny ja chci jenom vedet parametry toho origos a pak koupit jinej s podobnyma parametrama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternator

25.12.2006 v 20:39 | Nahoru | #11
1100Virago>Davide, ehm, kostra? mno...nechci se hadat ale trifazovy je bud zapojeny do hvezdy nebo do trojuhelniku (castejsi reseni). Tam pro kostru neni misto...Nak

(reakce na) Alternator

25.12.2006 v 20:45 | Nahoru | #12
Black>mno tri-vodicovy altik s permanentnimi magnety, pokud nezapojis jeden vodic, fungovat bude (sice nahowno, ale bude :D ). Ovsem je rozdil pokud mas vinuti zapojene do hvezdy nebo do trojuhelniku. V te prvni variante mas na dva vodice napojeny dve civky, v te druhe jen jednu. Vykon bude kazdopadne prachmizerny, sam sem to vyzkousel na vlastni masine (se zapnutym svetlem to dava 12V tak nekde na 5000ot). Jedna civka vinuti = cca 1/3 vykon. Dve civky by zrejme vypadaly na vykon 2/3, ale vzhledem k tomu, ze u me ma altik vinuti do hvezdy a vykon byl mizerny, tomu tak zrejme nebude. Asi sve dela fazovy posun...sam nevim. Nak

(reakce na) Alternator

26.12.2006 v 00:00 | Nahoru | #13
Nak: Souhlas, většinou je to trojúhelník se třemi vývody. Ale u hvězdy bývá někdy střed ukostřený. Bohužel už si nevzpomínám, u čeho jsem na to narazil, ale bylo to tak. Mám pocit, že to byl právě altík s aktivním buzením, ale regulátor nebyl v tělese, jak bývá obvyklé, ale v bloku s usměrňovačem venku.

Alternator

26.12.2006 v 03:15 | Nahoru | #14
Nak: Ja taky nerikam ze je to OK ;) Bokuzel mam jednu fazi propalenou a pres sezonu jsem chtel jezdit takze jsem to nechal. Moje postrehy jsou takovy, ze pri zapojeni jenom dvou fazi zacina dobijet az kolem 9 tis. je to CBR600, zapojeni do trojuhelnika mereno s rozsvicenejma svetlama. Jak pises bude to odpovidat zhruba 2/3 vykonu to by sedelo. Kazdopadne jsem za sezonu dobijel jen dvakrat coz mne celkem prekvapilo a to mam najeto pres 9000km.

Alternator

26.12.2006 v 09:51 | Nahoru | #15
hm no ale vi pisete ze kdyz mam zapojeny jenom dve faze tak tam bude tak 12V i min ale ja tam mam 16V takze celkem mazec. Nevite nekdo o nejakym servisu v okoli Berouna kde bi mi tu elektriku dali do kupy?

16 reakcí na tento příspěvek Alternator

26.12.2006 v 12:05 | Nahoru | #16
16V?? No to uz bych se zacinal bat o baterku. Normalne je dobijeci proud kolem 14,5V. Jinak zkus v Beroune naproti gymplu je takova samoska a hned vedle je kram a masinama. Sou tam kluci docela ochotny jednou mi menili gufera ve vidlich a v pohode.

Alternator

26.12.2006 v 17:30 | Nahoru | #17
JO Tise znam ten mi delal prevodovku, ale prave ze mu to nebylo divny kdyz vyndaval motor tak ze tam je ten regulator jenom na dva draty a ten treti je volnej toho se zejtra zeptam jestli by to neudelal. Vo baterku se bojim taky ale hlavne o ridici jednotku baterka tak draha zas neni ale ta ridici jednotka kolem 10 000kc coz je uz narez.

Alternator

27.12.2006 v 15:01 | Nahoru | #18
No tak ted jsem se byl ptat u Tise a rikal ze mi to neudela a ze ani nema katalog kde bi mi nasel jakej tam ma byt origos regulator takze to je na h....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternator

27.12.2006 v 15:42 | Nahoru | #19

1100Virago píše: To je zase chaos...
Na dvoufázový altík jsem ještě nenarazil. Buď jednofázový, nebo třífázový. Počet drátů je trochu ošidný, záleží na provedení. Drtivá většiná třífázových má tři vývody (čtvrtým je kostra), některé mají i ten čtvrtý zvlášť. Jenže do regulátoru můžou jít ještě další vodiče. A u alternátorů s budicí cívkou je to zase jinak.
Nejjistější je kouknout do elektrického schématu, ale to nemám zrovna po ruce.


třífázový alternátor má zemění ???

2 reakcí na tento příspěvek Alternator

27.12.2006 v 17:11 | Nahoru | #20
Prave ted koukam na nejaky zapojeni trifazovyho altiku a na nem neni zadny zemeni tak mi to je docela divny . Co myslis číkusi má trifazak zemeni? Jestli ne tak proc ho ma jednofazak?

(reakce na) Alternator

27.12.2006 v 17:15 | Nahoru | #21
jo uz mi je to skoro jasny :D a dvoufazak ma zem ten nema taky ne?

(reakce na) Alternator

27.12.2006 v 17:16 | Nahoru | #22
Číkus>>
Psal jsem to výš - už jsem narazil na alternátor s budicí cívkou a zapojením do hvězdy, který měl střed hvězdy ukostřený. Ale nevzpomínám si, na čem to bylo a pátrat ve schématech se mi fakt nechce.

Alternator

27.12.2006 v 17:28 | Nahoru | #23
no ze jdou od alternatoru tri draty takze bud to jsou tri faze nebo dve faze a zem nevis jak to poznam? Jo a jeste z tech tri co jdou od alternatoru tak je jeden volnej nezapojenej .

(reakce na) Alternator

27.12.2006 v 17:32 | Nahoru | #24
Martin m>
ad 3-fázový: ještě jsem se nesetkal s třífázovým altíkem se zeměním (při zapojení do trojúhelníku to ani není možné, při zapojení do hvězdy ano, ale taky jsem neviděl se zeměním - např. MZ měla altík zapojen do hvězdy - pokud jsem se náhodou setkal, bylo to zemění buzení a ne samotného alternátoru.)


U jednofázových nevím, ale asi by i tam bylo zemění zbytečné: http://lucy.troja.m...ator/alternator.html

edit: a jak tak koukám tak i ZZR má altík do hvězdy ... btw jaký je vůbec praktický rozdíl těchto dvou zapojení ?

2 reakcí na tento příspěvek Alternator

27.12.2006 v 19:09 | Nahoru | #25
3 fázový altíky jsou zapojeny takto: http://www.vwbroukk...drzba/alternator.htm
Jak jsou zapojeny třífázáky s permanentním buzením nevim, ale počítám s tím, že stejně :shy:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternator

27.12.2006 v 19:11 | Nahoru | #26
Z logického hlediska do hvězdy budou vlastně všechny třífázové. Protože tak se ušetří materiál - drát a tím pádem i váha a může být altík menší. Napětí dvou cívek se sčítá. Kdežto u trojůhelníku, by to valilo do zkratu a ještě by bylo napětí jen z jedný cívky :cool:

(reakce na) Alternator

27.12.2006 v 19:16 | Nahoru | #27

(reakce na) Alternator

27.12.2006 v 19:29 | Nahoru | #28
Dingo: Způsob zapojení cívek podle mě závisí na způsobu regulace. U trojúhelníku by se daly střídavě ukostřovat jednotlivé vrcholy a fázové rozdíly způsobí, že napětí na jednotlivých cívkách se bude sčítat a odečítat. Možná se tím dosáhne menšího zatížení regulátoru a menších ztrát, fakt nevím.
Když se člověk koukne na všechny ty slepé uličky japonských konstrukcí z 80. let, tak není problém uvěřit, že všechno je možné. Konstruktéři tehdy sami nevěděli, co se ujme a co s léty zapadne a hodně experimentovali. Kde jsou všechny ty anti-dive systémy, kryté brzdové kotouče, turba v sérii, omega rámy...?

2 reakcí na tento příspěvek Alternator

27.12.2006 v 19:41 | Nahoru | #29
To je vsechno hezky ale me to je na ho.no *no* jak ja teda poznam jakej tam mam alternator? nejak to predce jit musi ne???

(reakce na) Alternator

27.12.2006 v 19:44 | Nahoru | #30
Martin m>>
se podívej do schémata elektroinstalace
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist