Zapomněl jsem je na poslední vyjížďku a lehce mi hučí v uších ještě teď. Ale bavil jsem se o tom s kámošem a ten na mě koukal jak na blázna, co že si to strkám do uší...
Magořím tak sám nebo jezdíte taky se špuntama? A nějaký tip? Používám klasické pěnové - zmáčknout - vsunout - neslyšet
2 reakcí na tento příspěvek Špunty do uší
ale jak to tak vypada, tak jsem magor sam
vsetci co si myslia opacne s tym jedine nemaju skusenost, keby mali, tak zistia, ze vdaka nizsej hladine zvuku su schopny sa viac koncentrovat na jazdu. a pochopitelne ze spunty neutlmia vsetko - stale vsetko pocut, je to len otazka zvyknutia si, ze je vsetko tichsie. navyse ta pena nie je len tak obycajna, mala by byt schopna tlmit nedolezite frekvenie, ktore naozaj netreba pocuvat, napriklad hluk sposobeny prudenim vzduchu okolo prilby.
navyse, udajne pri jazde dlhsej ako 20 minut rychlostou vyssou ako cca 60 kmh vznika v prilbe dostatocne vysoka hladina zvuku na trvale poskodenie sluchu. a taketo poskodenia su kumulativne - postupne po malych castiach sa sluch straca.
1 reakcí na tento příspěvek Špunty do uší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špunty do uší
Axel>ted jen se špunty-mam tam misto vyfuku megafon, bez špuntu mi po dvou minutach praska hlava
Určitě je máš kvůli bezpečnosti, aby tě plechovkáři líp slyšeli, žejo? A sám si bere špunty, aby nelsyšel už vůbec nic Pomooooc, to je zase elita národa
1 reakcí na tento příspěvek Špunty do uší
Než začnete odsuzovat, zkuste to a nemelte píčoviny
1 reakcí na tento příspěvek Špunty do uší
1 reakcí na tento příspěvek Špunty do uší
A doporučoval bych to i všem ostatním, obzvlášť lidem s laděnýma koncovkama, jestli nechcete ve čtyřiceti nosit naslouchátko!!
Ucho je složeno, jak jistě víte, ze zvukovodu, bubínku, kovadlikny, třmínku a sluchového nervu. Právě sluchový nerv se stará o to, že slyšíme a to tím způsobem, že zvuk zvenčí rozklepává bubínek, kterej vibrace převádí přes kladívko a kovadlinku na zvukový nerv, na kterém vibrace "dráždí" takové malilinkaté výstupky, jakoby chloupy - sluchové buňky.
Sluchové buňky se ale vlivem působení vyššího akustického tlaku ničí. Bohužel, nemáme jich neomezeně a ani se neumí samy obnovovat.
Obecně se za hranici, od které už začínají sluchové buňky odcházet, považuje akustický tlak 80 dB. Tuto hranici ale běžný motocykl překračuje cca o 20 dB, a motocykl s laděnou koncovkou dokonce i o 40 dB.
To, jakým způsobem hluk poškozuje sluch určuje několik faktorů - síla akustického tlaku, doba expozice, a v neposlední řadě také vzdálenost ucha od zdroje hluku. Z tohoto hlediska je motocykl naprosto ideální zařízení na ničení sluchu: Dlouhodobě jsou naše uši vystaveny silnému hluku, který vychází od zdroje velmi blízkého našemu uchu.
Jak poznat, jestli už nám motorka sluch nepoznamenala? Třeba u hudby se říká, že bezpečná hranice je taková, po které nám nehučí ani nepíská v uších a nepociťujeme krátkodobou změnu slyšení. Jakmile tento pocit máme, už jsme to s hlasitostí přehnali. Jako první odcházejí sluchové buňky zaznamenávající vysoké frekvence, takže se nám postupem času odshora snižuje frekvenční rozsah našeho slyšení, proto přestáváme slyšet zvuky o vysoké frekvenci, které ostatní normálně slyší.
Sluchová porucha se rozvíjí pozvolna i několik let a dotyčného ze začátku vůbec neobtěžuje, ani ji nemusí zaznamenat. Sluch se ale postupně zhoršuje. Pro tuto poruchu sluchu je typické, že začíná vždy na frekvenci okolo 4000 Hz, bez ohledu na charakter hluku – tento stav ovšem postižený zprvu ani nevnímá. Nedoslýchavost si začne uvědomovat až později, když se ztráta sluchu začne projevovat i na nižších, pro běžnou komunikaci důležitějších frekvencích.
Lidi, opravdu si na uši dávejte pozor, když ohluchnete může vám to poznamenat život víc, než si myslíte. Špatně slyšící člověk mívá problémy se začleněním do společnosti a uzavírá se do sebe, má problémy s prostorovou orientací a dokonce je přímo ohrožen na životě tím, že nemusí zaznamenat blížící se nebezpečí (auto jedoucí zezadu a podobně)
Naposledy editováno 11.05.2009 20:49:34