Ve zkratce - cesta tam do Rostocku a trajektem do Trelleborgu, po východním pobřeží Švédska na sever, přejezd do Tromso, pak cesta přes Altu na Nordkap a cesta po pobřeží zpět, až pod Trondheim, tam přes Trolí stezku a další horské pasáže, potom směr Oslo, Malmo a přes Dánsko přes mosty nad mořem do Německa a zpět do ČR.
Díky Zpustlíkovi za rady ohledně cesty, dost pomohl také deník Yeoupa a rady ostatních tady na fóru, co už v Norsku byli.
Každopádně ve zkratce - Norsko je nepopsatelně úžasné a existovat teleport ČR-Oslo, tak pro motovýlety dokonalé (1800 km cesty po dálnicích jenom proto, aby se člověk dostal do Norska, je fakt vopruz)
A pro ostatní - není se čeho obávat, lidé na severu jsou úžasní (jak místní, tak turisti - hlavně motorkáři). Za celou dobu jsem spal v kempu jen 2x - po příjezdu do Norska a jednou v Německu na cestě zpět. Na volno jsem spal i na samotném Nordkappu. Pokud bude zájem, napíšu víc. Psal jsem si deník a rád bych ho hodil někam na net, až ho přepíšu a upravím. Výběr z fotek se taky pokusím někam uploadnout..
Naposledy editováno 09.07.2009 01:18:57
Pokud můžu poprosit, dej do článku i informace o vybavení (moto, hadry, kemp), zkušenosti s moto na dlouhé cestě a samozřejme náklady na cestu. Přeci jen většina dlouhých cestopisů je na GS, DR BIG, apod, takže informace o cestování na CBF500 budou jistě pro hodně lidí zajímavé.
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp na CBF500
roman111> jj, samozřejmě to všechno tam bude. Myslím, že to je nakonec to nejdůležitější, já jsem se taky před cestou informoval co brát a co ne a dost se mi ty rady od zkušenějších vyplatily - využil jsem víceméně vše a nic mi nechybělo. Náklady taky spočítám. Jinak cestování na CBF není tak extrémní, jako třeba Yeoupovo na Jawě, pro menší lidi jako já (173 cm) je CBF extrémně pohodlná a kromě cestování po dálnici je vynikající (s plexištítkem).
Rico> Jo, jdi do toho. Hodně lidí se toho bojí, ale fakt není čeho. Akorát ta cesta ČR-jih Norska je fakt extrémně ubíjející a hrozná.
Tab>On ten výlet je drahej i tak, ale je pravda, že kempy by to ještě hodně zdražily. V Norsku mě ten jediný kemp co jsem bral stál asi 160NOK+10 za sprchu, což je IMHO dost. Druhej kemp (Německo) stál 5E, ale byl to fakt základní kemp, nicméně bohatě stačil. IMHO není důvod za aspoň trochu příznivého počasí nespat ve SWE nebo NOR na divoko, místa je tam hafo (v extrémním případě půlhod cesty po trase a rozhlížení se okolo). Navíc je to legální a místním to rozhodně nevadí, když jsem stavěl na Nordkappu stan kus od silnice, tak na mě hodně lidí při průjezdu mávala...prostě pohoda. Před cestou jsem na CBF koupil boční kufry. Celkem jsem měl tankvak+boční kufry Kappa K33N+lodní pytel Louis+stan v igelitovým pytli přidělanej na tom loďáku.
Naposledy editováno 09.07.2009 13:12:16
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp na CBF500
1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp na CBF500
roman111> už jsem něco napsal do komentářů pod článek. Až budu mít chvilku, zkusím mrknout na výpis účtu a odhadnout náklady. Můj ultra-hrubej prvotní odhad byl 25tis. Benzín mám ale spočtenej dost přesně (schovával jsem si účtenky). Trajekt do SWE stál kolem 55E, větší přívoz z Lofot tuším 120 NOK, ostatní přívozy průměrně tak 40 NOK. Zbytek záleží na stylu cestování - tj. co navštívíš za placená místa, kolikrát budeš nocovat v kempu, jestli si vezeš jídlo, nebo si kupuješ tam v obchodech nebo občas zajdeš na hotové...
Naposledy editováno 29.07.2009 14:12:54