Téma: Zahřátí motoru před jízdou
Proč je třeba nechat motor chvíli ohřát než vyjedem?
Co se stane když to neudělám?
Co se stane když to nedělám pravidelně?
Jak moc je ideální ho zahřát?
A co sytič? Jízda s ním škodí motoru?
....kdo k tomu má co říct, ať se prosím vyjádří...ať jsme mi začátečnící zase o facku chytřejší...dikes
Co se stane když to neudělám?
Co se stane když to nedělám pravidelně?
Jak moc je ideální ho zahřát?
A co sytič? Jízda s ním škodí motoru?
....kdo k tomu má co říct, ať se prosím vyjádří...ať jsme mi začátečnící zase o facku chytřejší...dikes

Taky sem z toho měl vítr ale teď už vim že nejlepší zahřátí je jízdou, prostě nějakou dobu nejezdim nad 6000 ot/min a za chvíly si sáhnu na motor a zjistim jak na tom je. Když točim moc brzo tak poznam protože začnou zvonit ventily, třeba když jedu z práce tak mám hned krpál jako kráva tak tam jí trochu ničim poněvaďž jí ani tak netočim ale musí vykonat práci a to se taky nahoře ozvou ventily.
Asi jak pise Falcon, nejlepsi zahřátí je klidná jizda, stejne zahrivas i pneumatiky na provozni teplotu, takze je dobry to proste hned zezačatku neštípat do plnýho.
Já mam teda v manualu, že dokud je rafička teploty vody v pasmu Cold tak nemam vyjizdet, ale to bych musel startovat vzdycky 10 minut před jizdou
Což není idealni vzheledem k tomu že se mi na volnobeh vybiji baterka (kvuli svetlu co nejde vypnout)
Ohledně sytiče, mel bys ho pouzivat jen do te doby dokud mašina sama nedrzi volnobeh, samozrejme to zalezi na teplote, na podzim ho tam budes mit dyl v lete nastartujes i bez něj. Pouzitim sytice po moc dlouhou dobu se ti muze vyplavovat olej ze steny valce což zhoršuje mazací schopnosti motoru - vyssi opotrebeni.
A to stejny s ohrivanim motoru, pri nizsi teplote je potřeba jet tu couračku dýl, než se to všechno prohřeje.
A ted koukam ze mame stejnej motor, já (CBF 500), takže za studena to nehonit přes 5 tis..
Já mam teda v manualu, že dokud je rafička teploty vody v pasmu Cold tak nemam vyjizdet, ale to bych musel startovat vzdycky 10 minut před jizdou


Ohledně sytiče, mel bys ho pouzivat jen do te doby dokud mašina sama nedrzi volnobeh, samozrejme to zalezi na teplote, na podzim ho tam budes mit dyl v lete nastartujes i bez něj. Pouzitim sytice po moc dlouhou dobu se ti muze vyplavovat olej ze steny valce což zhoršuje mazací schopnosti motoru - vyssi opotrebeni.
A to stejny s ohrivanim motoru, pri nizsi teplote je potřeba jet tu couračku dýl, než se to všechno prohřeje.
A ted koukam ze mame stejnej motor, já (CBF 500), takže za studena to nehonit přes 5 tis..
přijdu k motce,startnu,podle teploty bud se sytičem,nebo bez...upravim si kombi,najhodim helmu...atd...tak 3,4, někdy pět minutek(mezitim teda třeba stahnu dsytič...)prvni kilometry jedu klidně..takcca do 5ti tisic ot.,..pak normalně...semtam omezovač
zahřiva se proto,že třeba v pracovni časti motoru je jina teploty-jina roztažnost dilu...třeba rozdil pistu/valce-pist je zahřaty hned-roztahlejši...

zahřiva se proto,že třeba v pracovni časti motoru je jina teploty-jina roztažnost dilu...třeba rozdil pistu/valce-pist je zahřaty hned-roztahlejši...
no zalezi jestli motorku pouzivate jen na delsi vyjizdky nebo i na premistovani na vzdalenosti do 10km treba.... to se vam potom moc 2-3 min cekat nechce:))
takze se to da shrnout...ideal:
nastartovat se sytičem (ja tomu pomaham i plynem) nechat to se sytičem prohřát na dobu než nasadim helmu rukavice atd... pak dat sytič dolu a par kilometru to nehnat nad 5tis a snažit se zahřát gumy?
takze se to da shrnout...ideal:
nastartovat se sytičem (ja tomu pomaham i plynem) nechat to se sytičem prohřát na dobu než nasadim helmu rukavice atd... pak dat sytič dolu a par kilometru to nehnat nad 5tis a snažit se zahřát gumy?
1 reakcí na tento příspěvek Zahřátí motoru před jízdou
hele ja to vytahnu z garage,nastartuju,dam si cigarko,necham motor zahrat na provozni teplotu a potom az vyjizdim.Motor za studena se hrozne kurvy,takze je lepsi ho nechat tak 5 minut zahrat a potom vyrazit,jen si to zkus :nastartuj a hned nekam jed - podruhe nastartuj a nech ho pekne ohrat a potom vyraz a uvidis ten rozdil

MildaH9> Jenze ohrivanim motorky na fleku zahrivas leda motor, prevodovka zustane studena, daleko lepsi je proste v klidku a pohode vyrazit a prvni 2 - 3 kilaky jet couračku a pozvolna ohrat motor na provozni teplotu.
Fakes> Ja mašinu pouzivam taky jako dopravni prostredek i na kratsi vzdalenosti - pak neni problem hned po startu vyjet a jet prostě napohodu, jen tak brumlat.
Ohledne startu - u toho CB(F) ka by se mělo startovat se sytičem bez plynu.
Fakes> Ja mašinu pouzivam taky jako dopravni prostredek i na kratsi vzdalenosti - pak neni problem hned po startu vyjet a jet prostě napohodu, jen tak brumlat.
Ohledne startu - u toho CB(F) ka by se mělo startovat se sytičem bez plynu.
1 reakcí na tento příspěvek Zahřátí motoru před jízdou
Když spěchám, vytočim to, narvu tam rychlost a jedu
!!! brrrrm brrrrrrrrm brrm
Jinak yuki dopřávám ohřev, ale odjíždím ještě se sytičem. Mám třípolohovej. Během jízdy přehodim

Jinak yuki dopřávám ohřev, ale odjíždím ještě se sytičem. Mám třípolohovej. Během jízdy přehodim

1 reakcí na tento příspěvek Zahřátí motoru před jízdou
Allan
Asi bys nevěřil, ale něco takovýho tu existuje
Děčín Motocross Crew
Asi bys nevěřil, ale něco takovýho tu existuje


1 reakcí na tento příspěvek Zahřátí motoru před jízdou
Zásadní rozdíl je mezi vzducháčem vodníkem. ten vzducháč je lepší na místě chvíli ohřát, vodník stačí o něco míň, ale je nutné první kilometry ujet v nižším pásmu otáček. Mě točí motor něco přes deset, tak s ním jedu v klidu prvních 5km kolem 4 tis, pak ho stejně nepouštím přes 7O%, dokd se neohřeje na plnou provozní teplotu. Pak je ohřatý motor, gumy, brzdy, řetěz. Ano i mazivo v řetězu potřebuje svoji provozní teplotu..
2 reakcí na tento příspěvek Zahřátí motoru před jízdou
ještě že jsem se zeptal...koukam, že jinak by mi ta motorka do tydne asi vybuchla xD
no mi to s tim sytičem nechce moc chytat...stači tomu lehce pomoct plynem a naskočí hned...tak proč to tak nedělat, škodí to?
no mi to s tim sytičem nechce moc chytat...stači tomu lehce pomoct plynem a naskočí hned...tak proč to tak nedělat, škodí to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřátí motoru před jízdou
alesmoto>Zásadní rozdíl je mezi vzducháčem vodníkem. ten vzducháč je lepší na místě chvíli ohřát, vodník stačí o něco míň, ale je nutné první kilometry ujet v nižším pásmu otáček. Mě točí motor něco přes deset, tak s ním jedu v klidu prvních 5km kolem 4 tis, pak ho stejně nepouštím přes 7O%, dokd se neohřej
to maš pěkně poladěneho Stadiona,že Ti toči přes 10tis. otaček



Fakes> Ale co by to škodilo, mame myslim stejnej motor a ten by měl naběhnout jen na ten sytič, ale kdyz chytá líp s plynem, tak startuj s plynem, je to fuk
Jinak souhlasim ze jizdou clovek prohřeje vsecko co se hybe na mašině, nejen ten motor, daleko lepsi nez to nechat 10 minut na fleku stat a pak vyrazit do plných..

Jinak souhlasim ze jizdou clovek prohřeje vsecko co se hybe na mašině, nejen ten motor, daleko lepsi nez to nechat 10 minut na fleku stat a pak vyrazit do plných..

dalsi vec k sytici je to ze idealni doba po jakou ma byt sytic v provozu je dokud se neustali otacky,pak vypnout nebo v pripade ze to jeste neni ono tak pokud to jde tak postupne privirat... zahrivani motoru na volnobeh je pro motor docea zahul a nejlip je zahrivat pianko jizdou kdy motor jede v ruznem rezimu a olej se drive rozptyli tam kam ma.nejde o nic jineho nez o to aby kapaliny a maziva ziskali sve provozni vlastnosti a vymezili se vule .... jak tu nekdo psal o zvoneni ventilu tak to je blbost.ventily nezvoni,jde o spatne spalovani pri podtocenym motoru nebo spatne serizenem predstihu ci nekvalitnim benzinem.neni to mechanicka pricina a spis to ventily muze podpalit
u 750 vzducháče mám po 5km pohodovou jízdou teplotu oleje ve skříni teprv 40-50stupňů.
na místě neohřejvám - nastartuju a hned vyjíždím - nepodtáčím, nepřetáčím, prostě držím tempo, kdy jde motor volně. než začnu blbnout, dám tomu tak 10-15km.
ohřívání na místě mi přijde jako nesmysl - tím, že jedeš, se motor ohřeje mnohem rychleji, navíc se Ti ohřívaj všechny součástky, který se nějak pohybujou a nejen ty motorový.
na druhou stranu životnost nebude asi daná jen tím opatrným ohříváním, s takovou už bych měl tu 350 rozsypanou, a přitom má vcelku v pohodě nakrouceno 60tis, a to jezdí 18km do prce a zpět od jara do podzimu, občas i v zimě - na nějaký ohřejvání není moc času, a vida, motor pořád šlape..
na místě neohřejvám - nastartuju a hned vyjíždím - nepodtáčím, nepřetáčím, prostě držím tempo, kdy jde motor volně. než začnu blbnout, dám tomu tak 10-15km.
ohřívání na místě mi přijde jako nesmysl - tím, že jedeš, se motor ohřeje mnohem rychleji, navíc se Ti ohřívaj všechny součástky, který se nějak pohybujou a nejen ty motorový.
na druhou stranu životnost nebude asi daná jen tím opatrným ohříváním, s takovou už bych měl tu 350 rozsypanou, a přitom má vcelku v pohodě nakrouceno 60tis, a to jezdí 18km do prce a zpět od jara do podzimu, občas i v zimě - na nějaký ohřejvání není moc času, a vida, motor pořád šlape..
tak ještě jeden článek do pranice :
" Při použití sytiče - je situace obdobná. Tím, že zapnete sytič dostává se do pracovní části motoru velice bohatá směs (hodně benzínu - málo vzduchu) a rovněž dochází ke "smývání" olejového filmu. Proto je nutné sytič správně používat - bohužel - velice často tomu tak není. Hodně vžitá je to praktika : nastartuji - - - obléknu se - - - mezitím se motor ohřeje a pak jedu.
Jak tedy správně sytič používat a potažmo motor ohřívat? Popsat správné používání sytiče a ohřátí motoru na provozní teplotu není nikterak složité přesto asi nejvýstižnější je věta : nejlépe a nejšetrněji je motor ohřán na provozní teplotu volnou a plynulou jízdou.
Ohřátí motoru - jak již bylo řečeno : nejšetrněji motor ohřejeme volnou a plynulou jízdou. Co to znamená. Bez zbytečného otálení - se po nastartování rozjet. Jízda by měla být plynulá, tedy nepřerušovaná zbytečnými zastávkami. Řadit ve středních otáčkách neboli, po dobu zahřívání nežeňte ručičku otáčkoměru do třetí části jejího spektra. Doba ohřátí motoru na provozní teplotu je velice specifická nejen pro každý jeden model stroje, ale bude též velmi odvislá od povětrnostních podmínek. Všeobecně však platí, že kapalinou chlazené motory se jízdou na provozní teplotu ohřejí dříve nežli vzduchem nebo vzduchem a kapalinou chlazené. "
http://www.k1400.cz/clanky/radime/neturuj/sytic.htm
Naposledy editováno 08.08.2009 12:40:55
" Při použití sytiče - je situace obdobná. Tím, že zapnete sytič dostává se do pracovní části motoru velice bohatá směs (hodně benzínu - málo vzduchu) a rovněž dochází ke "smývání" olejového filmu. Proto je nutné sytič správně používat - bohužel - velice často tomu tak není. Hodně vžitá je to praktika : nastartuji - - - obléknu se - - - mezitím se motor ohřeje a pak jedu.
Jak tedy správně sytič používat a potažmo motor ohřívat? Popsat správné používání sytiče a ohřátí motoru na provozní teplotu není nikterak složité přesto asi nejvýstižnější je věta : nejlépe a nejšetrněji je motor ohřán na provozní teplotu volnou a plynulou jízdou.
Ohřátí motoru - jak již bylo řečeno : nejšetrněji motor ohřejeme volnou a plynulou jízdou. Co to znamená. Bez zbytečného otálení - se po nastartování rozjet. Jízda by měla být plynulá, tedy nepřerušovaná zbytečnými zastávkami. Řadit ve středních otáčkách neboli, po dobu zahřívání nežeňte ručičku otáčkoměru do třetí části jejího spektra. Doba ohřátí motoru na provozní teplotu je velice specifická nejen pro každý jeden model stroje, ale bude též velmi odvislá od povětrnostních podmínek. Všeobecně však platí, že kapalinou chlazené motory se jízdou na provozní teplotu ohřejí dříve nežli vzduchem nebo vzduchem a kapalinou chlazené. "
http://www.k1400.cz/clanky/radime/neturuj/sytic.htm
Naposledy editováno 08.08.2009 12:40:55
podle mna je nejlepší mašinu nastartovat,obléct sa,mezitím sa motor trošku prohřeje,elekronika sa pohraje se sytičem
nebo ho nastavit ručně stručně
-vyrazit,ale pohodičku,v nižším spektru otáček,protože sa mosíja prohřát ostatní části,které sa na "stojáka" neprohřejů
pak provozka-bum,omezovač
jednoduché jak facka









Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.