Kdysi jsem delal ridice z povolani, posleze jsem to na tri roky prerusil a ted jsem si chtel obnovit profesni prukaz. Jake bylo me zdeseni, ze je jak jinak v nasi republice zase vsechno uplne jinak, nova plastova karticka a nove narizeni. Zacal jsem se pidit po tom jak se to da tedy udelat znova a bylo mi zdeleno ze bud za 40 - 60 000kc novy kurz (nechapu proc kdyz uz jsem ho delal), nebo se vzdat sk. C nebo E a udelat si ji znova za 8000 KC k novemu ridicaku sk.C je pak profesak zdarma.
Uz me v tehle republice berou opravdu mdloby, kdejaky mlady blbec co vyleze z autoskoly ma tedy profesak jako bonus a nekdo kdo jezdi 15 let s kamionem muze jit tak leda zebrat o podporu na urad prace
Nemate nejakou fintu jak na kretenismus uredniku vyzrat ??
Pokud jsi propásl výměnu profesního průkazu, tak asi opravdu nezbývá než tuto částku zainvestovat a pak si ještě hlídat absolvování každoročního školení (pokud to nezajistí zaměstnavatel).
Asi jsem Tě moc nepotěšil, ale je to bohužel tak
2 reakcí na tento příspěvek Profesni prukaz , rady
diky vsem za rady, i kdyz jste me moc nepotesili dostal jsem vynikajici nabidku zamestnani a koukam ze asi tedy zustanu u sveho kopyta , 60 klacku za podelany profesak nedam a delat znova neco ,co jsem delal profesionalne skoro pres deset let je magorina.
Rozumim tomu tedy dobre, ze kdyz napr. na dva roky nekdo onemocni, nebo zkusi delat neco jineho, tak mu profesak automaticky propada a je treba ho za 60 litru delat znova ?
Krasny zakon na podporu zamestnanosti
Naposledy editováno 19.08.2009 14:16:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Profesni prukaz , rady
K řízení náklaďáku není profesák nutný. Profesák musíš mít v případě, že řízení vozidla je hlavní pracovní náplň. Pokud tvé pracovní zařazení bude jiné a k výkonu tohoto pracovního zařazení budeš muset použít náklaďák, není profesák nutný.
Petrmoto - no co ja se bavil s policisty, tak pokud je nakladak napsany na firmu, tak automaticky vyzaduji profesak, tak nevim, je fakt ze treba ja jako automechanik nechapu proc bych mel mit profesak a najezdim toho nakladakem dost, mam ted v tom docela gulas :D
co mi rikali poldove, tak jakakoliv vydelecna cinnost spojena s rizenim nakladaku , musis mit profesak
kazdopadne shodnem se, ze v tom je, jako ve vsem pekny bordel
Naposledy editováno 20.08.2009 06:35:43
Petrmoto>Creck>
K řízení náklaďáku není profesák nutný. Profesák musíš mít v případě, že řízení vozidla je hlavní pracovní náplň. Pokud tvé pracovní zařazení bude jiné a k výkonu tohoto pracovního zařazení budeš muset použít náklaďák, není profesák nutný.
je to pravda , pokud nejsi v pracovní smlouvě zapsat jako řidič, tak profesák nepotřebuješ....
je to postavený na hlavu ptz tím padem budeš např. zaměstnanej jako "dělník" ale budeš jezdit kamionem ( máš C + E) a policistům řekneš že jedeš jen příležitostně a tvou hlavní náplní práce je podle smlouvy dělník...a kdo ti teď a hlavně jak dokáže, že ty víc řídíš než děláš dělníka....
je to jak říkám na hlavu postavený
živím se jako řidič po brigádách mino školu a na školení to borec tak podal, že já to mám defacto zbytečně..idkyž mě to stálo 700-,
1 reakcí na tento příspěvek Profesni prukaz , rady
Creck>nevite o www kde je ten zakon presne napsany ?
Platné znění zákona č. 247/2000 Sb. v platném znění je např. na odkazu http://www.asociace...a-zdokonalovani.pdf. O školení je část pátá od § 46 dále. Hned tento § v odst. 3 říká, kdo se nemusí účastnit školení (ridiči vozidel do 45 km/h, ozbrojených sil, policie ČR, celní zprávy, zpravodajců, hasičů vč. dobrovolných, Správa hmotných rezerv, CO, báňské záchranné služby, zkušebních vozidel, vozidel používaných při výcviku a zkouškách v AŠ, vozidel používaných při přepravě věcí, které řidič využije při výkonu svého povolání, pokud řízení není hlavním předmětem výkonu závislé činnosti nebo podnikání, vozidel používaných pro vlastní potřebu - např. na vlastní stavbě ap. a zemědělských a lesnických raktorů.
Jinak možnost získání profesáku po získání ŘP na C, CE končí 10.9.09, pro sk. D, DE už je nutné absolvovat vstupní školení (tato možnost byla jen do 10.9.08).
cccp> toto vysvětlení není přesné - viz výše. Asi těžko bude např. opravář převážet materiál, který potřebude pro svojí práci u zákazníka, kamionem. Bylo by to možné např. při použití lehkého NA do 7,5 t, na který se dříve tato povinnost nevztahovala vůbec.
1 reakcí na tento příspěvek Profesni prukaz , rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Profesni prukaz , rady
Petrmoto píše: Jestli se nepletu, tak dnes už musí mít profesák každý kdo chce řídit. Jediná vyjímka je asi náklaďák nebo traktor registrovaný na R.č., se kterým jedu třeba do lesa pro dřevo do kotle.
Kde to furt vyhrabáváte??? Když pojedeš za soukromím účelem a nebudeš to dělat pro výdělek tak profesák mít nemusíš. Kolečka, přestávky. . . dodržet musíš
1 reakcí na tento příspěvek Profesni prukaz , rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Profesni prukaz , rady
Stoji to 5900 i s digi kartou ridice a je to jen 35h skoleni bez zaverecnych testu.
1 reakcí na tento příspěvek Profesni prukaz , rady
Zkusím zjistit podrobnosti protože v hospodě se toho nakecá...
Netušíš zda to bude stále v platnosti nebo to je nějak časově omezené? On říkal že je momentálně málo šoférů tak to je jen na nějakou dobu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Profesni prukaz , rady
1 reakcí na tento příspěvek Profesni prukaz , rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Profesni prukaz , rady
- § 48 odst. (4) Řidič, který přestal vykonávat své povolání, vrací se k němu a neabsolvoval pravidelné školení předepsaným způsobem podle § 48, je povinen, pokud hodlá opět řídit vozidlo na jehož řidiče se vztahuje povinnost zdokonalování odborné způsobilosti řidičů, zúčastnit se kurzu pravidelného školení v rozsahu 35 hodin; rozsah ročního kurzu podle odstavce 2 se neuplatní.
- § 48 odst. (5) Ustanovení odstavce 4 platí obdobně i pro řidiče, kteří dosud nebyli držiteli průkazu profesní způsobilosti řidiče nebo dokladu osvědčujícího profesní způsobilost vydaného jiným členským státem Evropské unie, avšak řidičské oprávnění skupiny nebo podskupiny C1, C1+E, C a C+E jim bylo uděleno před 10. zářím 2009, a jde-li o řidičské oprávnění skupiny nebo podskupiny D1, D1+E, D a D+E, před 10. zářím 2008.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Profesni prukaz , rady
.zelenac.jk.rx píše: Kde to furt vyhrabáváte??? Když pojedeš za soukromím účelem a nebudeš to dělat pro výdělek tak profesák mít nemusíš. Kolečka, přestávky. . . dodržet musíš
Profesák už musí být vždy. Teda, pokud si dobře pamatuji zákon a informace z loňského školení. Kolečka a přastávky naopak dodržovat nemusím pokud pojedu se svým na své. Ale na to je potřeba legální cesta přes výjimku z MD. Stejně tak můžu mít výjimku z omezení jízd v určitém čase.
" (8) Řidič motorového vozidla musí mít při řízení u sebe
a) řidičský průkaz,
b) osvědčení o registraci vozidla podle zvláštního právního předpisu 2),
c) doklad prokazující pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla podle zvláštního právního předpisu 9),
d) doklad o zdravotní způsobilosti, pokud jde o řidiče podle § 87 odst. 3.
(9) Řidič motorového vozidla , k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny C, C+E, D nebo D+E nebo podskupiny C1, C1+E, D1 nebo D1+E nebo řidičské oprávnění uznávané jako rovnocenné, je dále povinen mít při řízení u sebe průkaz profesní způsobilosti řidiče pro příslušnou skupinu nebo podskupinu nebo obdobný doklad vydaný jiným členským státem Evropské unie, s výjimkou vozidel stanovených zvláštním právním předpisem 9a). Držitel průkazu profesní způsobilosti řidiče, který se podrobil vstupnímu školení v základním rozsahu podle zvláštního právního předpisu 9b), je oprávněn řídit motorové vozidlo skupiny C a C+E až od 21 let a motorové vozidlo skupiny D a D+E až od 23 let, s výjimkou motorového vozidla linkové osobní dopravy, pokud trasa linky nepřesahuje 50 km. Držitel průkazu profesní způsobilosti řidiče, který se podrobil vstupnímu školení v rozšířeném rozsahu podle zvláštního právního předpisu 9b), je oprávněn řídit motorové vozidlo skupiny C a C+E od 18 let a motorové vozidlo skupiny D a D+E od 21 let."
Formulace výjimky je tak nešťastná, že je otázka jestli vůbec platí.
Je to legislativní bochrrdel. Zrušil bych to všechno. Jednou mám řidičák a zodpovědnost ze zákona. Basta.
Naposledy editováno 22.01.2012 11:59:16