1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

cbr765>V motorce mám Fridex eko extra a bez problému a navíc je to ekologičtější a zdravotně nezávadnější než ty ostatní chemikálie. Krom toho je to koncentrát a za 150 kč za litr to vychází levněji než chladící kapoaliny pro motorky, ketrý už se neředí. Žádnej kartr to sežrat nemůže, pokud do "hliníkovýho motoru" koupíš kapalinu pro "hliníkový motory", což eko extra je...



nějaký prase ho nalilo do pozdějc mýho favorita a byl průser, vyměnit těsnění pod hlavou, zabrušovat.... ještě že to ale tenkrát nedopadlo hůř. antifreez je v pohodě, ale fridex se dával akorát do staréch celoželeznéch kurev
1 reakcí na tento příspěvek Fridex?
Edit: Tuto fámu o tom jak je fridex špatný roznesli lemplové co si na hlinikovou hlavu nalili fridex pro staré litinové motory. Stačí číst co je napsane na obalu !!!
Naposledy editováno 02.09.2009 19:57:12
Everts72>Je mi u prdele jestli je na flašce napsané fridex nebo nějaka jina značka hlavní je aby tam bylo napsané na hliníkové motory ten starý fridex žral hlinik jak rakovina ale dělají už i ten eko extra a ten je i na hliník!!!
Edit: Tuto fámu o tom jak je fridex špatný roznesli lemplové co si na hlinikovou hlavu nalili fridex pro staré litinové motory. Stačí číst co je napsane na obalu !!!
tak tak, stačí si přečíst na obalu, na jaký tip to je (specifikaci) a je po problému


1 reakcí na tento příspěvek Fridex?
je to úplně jiná značka přípravku a samozřejmě aji jiná látka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?
případně je pod pojmem fridex u nás zažitá kapalina hliník rozežírající, klasická, tak jak se pro ty železný motory u nás vyráběla
2 reakcí na tento příspěvek Fridex?
Vejdou se Ti tam dva litry a třeba od Motulu to vyjde na tři kila.
Bod varu je 120 stupňů,to asi fridex nemá a ještě k tomuj je agresivní.
To je to samé,jak někteří dávají motorový olej z aut...bez komentáře

Pepa GSX-R>Nevím,proč nepoužiješ nemrznoucí směs,která je určená pro motorky?????
Vejdou se Ti tam dva litry a třeba od Motulu to vyjde na tři kila.
Bod varu je 120 stupňů,to asi fridex nemá a ještě k tomuj je agresivní.
To je to samé,jak někteří dávají motorový olej z aut...bez komentáře
...taktéž bych to tak viděl.Zachvíli budou lidi přemejšlet, co by nalili do nádrže místo benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

EDIT: jeste pro srovnani, Fridex G48 ma pri redeni 1:1 bod varu 110°C (diky pretlaku v chladicim systemu se zacne varit o neco pozdeji), ty kapaliny se zvysenou teplotou maji od vyrobce udavano treba 130°C; pro nekoho, kdo to honi muze toto mit cenu...
Naposledy editováno 02.09.2009 23:25:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?
HeXedito>Skalda> mno jo, ale Ty máš silničku.. já to vytáčím v lese, kde často jezdím šouráčkem a prodírám se křovím atd. ..tkže zkusím naordinovat fridex 1:1 (teď je tam prakticky jen destilka), koupím víčko chladiče a uvidím, jak se to vyvrbí.. co Vy na to?
...za zkouško to stojí.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?
HeXedito>Matess727x> mno doufám, že problém je maximálně ve víčku chladiče.. jinak o 450 je známo, že se dost hřejou - přičítám to pomalý jízdě a vysokým otáčkám
...to se říká i o Yamaha WR450F,...ale já nezažil, že by to bráchovi vařilo.Pak jsem to četl i o mé Kawě 650 KLX,...a také mi to nikdy nevařilo.Maximálně se spustí větrák.

1 reakcí na tento příspěvek Fridex?

Předně motorkový kapaliny jsou odlišný od autovejch. Stejně jako oleje. A ani voda v krosce nemá co dělat, jelikož s bodem varu 100stupňů nemůže fungovat ani omylem..
Obě chladící kapaliny jsou sice na stejným základě (monoethylenglykol), ale motorkový kapaliny maj postatně jiný zlepšovače nosného média. Ona je totiž rychlost oběhu kapaliny v autě oproti motorce dost rozdílná. Navíc u motorky se kapalina dostává skrz podstatně menší otvory. A jak známo, chladící kapaliny mají dost velkou hustotu, tak v některejch motorkách kapaliny do aut fungovat nemůžou, i když majitel sebevíc chce, jelikož motorkový jsou i v tomto ohledu jiný. A nejde jen o antikorozní přísady, ale hlavně o protiněnivostní a jiný důležitý komponenty, který maj kapaliny do motorek jinak postavený.
Jak bylo výše napsáno - necelý dva litry v motorce snad není třeba řešit nějakejma náhražkama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fridex?
alesmoto>To jsem si zase přečet píčovin... (až na pár vyjjímek)
Předně motorkový kapaliny jsou odlišný od autovejch. Stejně jako oleje. A ani voda v krosce nemá co dělat, jelikož s bodem varu 100stupňů nemůže fungovat ani omylem..
Obě chladící kapaliny jsou sice na stejným základě (monoethylenglykol), ale motorkový kapaliny maj postatně jiný zlepšovače nosného média. Ona je totiž rychlost oběhu kapaliny v autě oproti motorce dost rozdílná. Navíc u motorky se kapalina dostává skrz podstatně menší otvory. A jak známo, chladící kapaliny mají dost velkou hustotu, tak v některejch motorkách kapaliny do aut fungovat nemůžou, i když majitel sebevíc chce, jelikož motorkový jsou i v tomto ohledu jiný. A nejde jen o antikorozní přísady, ale hlavně o protiněnivostní a jiný důležitý komponenty, který maj kapaliny do motorek jinak postavený.
Jak bylo výše napsáno - necelý dva litry v motorce snad není třeba řešit nějakejma náhražkama.
zrovna bod varu je v uzavrenem okruhu celkem sumak, pokud tam bude tlak jako ze jo tak i voda vari podstatne vyse nez 100stupnu, i to ze neco vari jeste vejs nez voda je k nicemu, protoze ta vysoka teplota se propste motoru nelibi... tzn je hezky ze kapalina nevari jeste pri 150C, kdyz motor uz je na pochodu... ucel je ho uchladit a to dost zalezi na merne tepelne kapacite a tu ma zrovna destilka dost mozna ze vseho nejvetsi... ze by se nejak podstatne lisily kapaliny pro moto a pro auto se mi nezda... hustotu maj priblizne stejnou, jeste sem nevidel v aute hustou kapalinu, nejak znatelne hustejsi nez voda... peneni atd si myslim ze je nezadouci v obou pripadech... podle meho na tech "motul aspol" kapalinach nebude nic prevratne jineho...
use coolant designed for use in aluminium engines (ethylen glycol base solution)
, zadne dalsi pozadavky a je na te strance i tabulka hustoty smesi v zavislosti na teplote a pomeru miseni, takze vsechno na bazi ethylen glykolu bude mit hustotu stejnou (ostatne jinak by neexistovaly ty hustomery na mrazuvzdornost chladicich smesi). Jediny rozdil, ktery jsem zatim nasel je ta teplota varu, coz urcite na skodu neni (ztrata tepelne vodivosti v zavislosti na teplote se posune vys), ale plati to co pise assassin a mozna jeste doporuceny interval vymeny (nektere antifreezy uvadeji az 5 let)...Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Špatně startuje Suzuki RM-Z450 | bahnos | 18 | 14.11.2024 v 19:21 suzuki7777777 |
Výfuk Yoshimura rs4 Suzuki RM-Z450 | davidsur | 6 | 11.11.2024 v 21:10 kokonhead |
Jak zlepsit zvuk Suzuki RM-Z450 | hejzljan | 20 | 22.9.2024 v 13:34 assassin |
Počitadlo MTH Suzuki RM-Z450 | borec638 | 6 | 16.2.2024 v 23:44 MalejMazel |
Jaký převod na krosku Suzuki RM-Z450 | borec638 | 7 | 1.1.2024 v 16:12 borec638 |