čistě ze zvědavosti by mě zajímalo, jaký materiál na sací klapky je nejlepší? Jestly plech, laminát nebo karbon, plus ještě jak velký rozdíly mezi nimi jsou a výhody a nevýhody.
Já si myslím že nejlepší je karbon, ale nevím proč...
Naposledy editováno 11.09.2009 12:13:16
2 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
Hyene>Dina> A mistni zamrdavac fora a radobyvtipalek...
No nevím, zamrdavač fora je zakladatel tématu, protože kdyby věděl proč tam ty klapky jsou a jak fungujou tak by se neptal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
maras>No nevím, zamrdavač fora je zakladatel tématu, protože kdyby věděl proč tam ty klapky jsou a jak fungujou tak by se neptal
Vole, já to vím, kdyz se ti to nelíbí tak sem nepiš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
Davv>Vole, já to vím, kdyz se ti to nelíbí tak sem nepiš...
Já proti tomu nic nemám víceméně, to bylo spíš na obhajobu Diny umravnění té Hyeny nebo jak si to říká
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
maras>Plechové klapky musí být pro vysokootáčkový 2T ideální
ještěs nevidel tu planžetu z plechu? tos toho asi ještě moc neviděl...
E:já sem ju u vysokootáčkovýho 2t taky neviděl akorát u čínskýho minibiku...
Naposledy editováno 11.09.2009 11:56:10
Davv>ještěs nevidel tu planžetu z plechu? tos toho asi ještě moc neviděl...
Viděl, proto píšu že pro vysokootáčkový dvoutakt to musí být super...velké setrvačné hmoty...možná tak do nějaké Jawky, i když ty se moc (nebo jestli vůbec) s klapkama dělaly
edit: prý píču
Naposledy editováno 11.09.2009 11:57:10
1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán
Jako materiál se nejdříve používaly ocelové planžety. Měly však příliš velkou hmotnost a tím i setrvačné síly, takže nedokázaly fungovat ve vysokých otáčkách-pro dvoutakty nezbytných. Poté nastoupily materiály na bázi laminátu a skelné tkaniny které již bez problému vysoké otáčky snášejí. Nejlepší a také u vysokovýkonných dvoutaktních motorů nejpoužívanější jsou však membrány na bázi karbonu. Jsou nejlehčí a také nejpružnější, což umožňuje dodat do motoru více směsi a tím stoupá výkon motoru.
Tolik citace z http://www.dt125.ic.cz/
maras>Správný název je "jazýčkový ventil". Jsou umístěny mezi válcem a karburátorem. Zajišťují to, že směs může proudit jen směrem do válce a ne na druhou stranu. Když ve válci probíhá sání a píst stlačuje směs v klikové skříni, vytváří přetlak, který by jinak způsobil, že se část směsi vrátí do karburátoru. Dnes tyto membrány používají všechny moderní dvoutaktní motory. Rozvod tedy není klasicky pístem, ale těmito membránami, díky kterým může by pozitivně změněno časování a tím i delší doba sání a přesnější dávkování směsi.
Jako materiál se nejdříve používaly ocelové planžety. Měly však příliš velkou hmotnost a tím i setrvačné síly, takže nedokázaly fungovat ve vysokých otáčkách-pro dvoutakty nezbytných. Poté nastoupily materiály na bázi laminátu a skelné tkaniny které již bez problému vysoké otáčky snášejí. Nejlepší a také u vysokovýkonných dvoutaktních motorů nejpoužívanější jsou však membrány na bázi karbonu. Jsou nejlehčí a také nejpružnější, což umožňuje dodat do motoru více směsi a tím stoupá výkon motoru.
Tolik citace z http://www.dt125.ic.cz/
To sem chtěl slyšet...
Naposledy editováno 11.09.2009 12:04:00
1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
Dina>nejlepčy je překlyška , cype !!
A když na to příde, nestačila by dřevotříska? a jak tlustá prosimtě?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
Davv>A když na to příde, nestačila by dřevotříska? a jak tlustá prosimtě?
třynaska fodjeotolna !!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
jojo, já myslel tohle:
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán
jojo, já myslel tohle:
[img] heč
1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán
Honza-TA>no když už bazírujete na detailech tak ta anketa není zcela přesná - to co myslíte pod pojmem karbon je totiž hlediska terminologie lamitát kde nosnou matricí jsou uhlíková vlákna na rozdíl toho co je pod pojmem laminát kde jsou nosnou matricí skelná vlákna, ale obceně se u obou matricí jedná o stejný druh materiálu
Beru to čistě lajcky... ale jinak
1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán
a jak již bylo výše správně uvedeno tak začínalo se s kovem, ale pak se přešlo na lehčí materiály a dnes se nejvíce používají uhlíková vlákna, tady toho prostě moc nevykoumáš, protože nejde jen o materiál ale celkově o provedení - velikost otevření, průtokový odpor, velikost rozdílu tlaku na otevření atd.
technické okénko: kromě rozvodu pístem se používalo ještě rotační šoupátko, ketré tu nebylo zmíněno