Téma: Materiál membrán
 
11.9.2009 v 11:41
Zdravím...
čistě ze zvědavosti by mě zajímalo, jaký materiál na sací klapky je nejlepší? Jestly plech, laminát nebo karbon, plus ještě jak velký rozdíly mezi nimi jsou a výhody a nevýhody.
Já si myslím že nejlepší je karbon, ale nevím proč...

Naposledy editováno 11.09.2009 12:13:16
Anketa: Tak co je nej?
PLECH
17%
1
LAMINÁT
0%
0
KARBON
83%
5

2 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán

11.9.2009 v 11:42 | Nahoru | #1
nejlepčy je překlyška , cype !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:45 | Nahoru | #2
Dina> A mistni zamrdavac fora a radobyvtipalek...

1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán

11.9.2009 v 11:45 | Nahoru | #3
Plechové klapky musí být pro vysokootáčkový 2T ideální

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:45 | Nahoru | #4

Hyene>Dina> A mistni zamrdavac fora a radobyvtipalek...



No nevím, zamrdavač fora je zakladatel tématu, protože kdyby věděl proč tam ty klapky jsou a jak fungujou tak by se neptal

(reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:46 | Nahoru | #5

maras>No nevím, zamrdavač fora je zakladatel tématu, protože kdyby věděl proč tam ty klapky jsou a jak fungujou tak by se neptal



JO

Materiál membrán

11.9.2009 v 11:47 | Nahoru | #6
Co maj klapky spolecnyho s materialem membrany?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:53 | Nahoru | #7

maras>No nevím, zamrdavač fora je zakladatel tématu, protože kdyby věděl proč tam ty klapky jsou a jak fungujou tak by se neptal



Vole, já to vím, kdyz se ti to nelíbí tak sem nepiš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:54 | Nahoru | #8

Davv>Vole, já to vím, kdyz se ti to nelíbí tak sem nepiš...



Já proti tomu nic nemám víceméně, to bylo spíš na obhajobu Diny umravnění té Hyeny nebo jak si to říká

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:54 | Nahoru | #9

maras>Plechové klapky musí být pro vysokootáčkový 2T ideální



ještěs nevidel tu planžetu z plechu? tos toho asi ještě moc neviděl...

E:já sem ju u vysokootáčkovýho 2t taky neviděl akorát u čínskýho minibiku...

Naposledy editováno 11.09.2009 11:56:10

(reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:56 | Nahoru | #10

maras>Já proti tomu nic nemám víceméně, to bylo spíš na obhajobu Diny umravnění té Hyeny nebo jak si to říká




je vidět , že Ti rozum nechybí , jako někomu !!

(reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 11:56 | Nahoru | #11

Davv>ještěs nevidel tu planžetu z plechu? tos toho asi ještě moc neviděl...



Viděl, proto píšu že pro vysokootáčkový dvoutakt to musí být super...velké setrvačné hmoty...možná tak do nějaké Jawky, i když ty se moc (nebo jestli vůbec) s klapkama dělaly

edit: prý píču

Naposledy editováno 11.09.2009 11:57:10

Materiál membrán

11.9.2009 v 11:56 | Nahoru | #12
to bude asi nějaká pružinová ocel?

1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán

11.9.2009 v 11:59 | Nahoru | #13
Správný název je "jazýčkový ventil". Jsou umístěny mezi válcem a karburátorem. Zajišťují to, že směs může proudit jen směrem do válce a ne na druhou stranu. Když ve válci probíhá sání a píst stlačuje směs v klikové skříni, vytváří přetlak, který by jinak způsobil, že se část směsi vrátí do karburátoru. Dnes tyto membrány používají všechny moderní dvoutaktní motory. Rozvod tedy není klasicky pístem, ale těmito membránami, díky kterým může by pozitivně změněno časování a tím i delší doba sání a přesnější dávkování směsi.

Jako materiál se nejdříve používaly ocelové planžety. Měly však příliš velkou hmotnost a tím i setrvačné síly, takže nedokázaly fungovat ve vysokých otáčkách-pro dvoutakty nezbytných. Poté nastoupily materiály na bázi laminátu a skelné tkaniny které již bez problému vysoké otáčky snášejí. Nejlepší a také u vysokovýkonných dvoutaktních motorů nejpoužívanější jsou však membrány na bázi karbonu. Jsou nejlehčí a také nejpružnější, což umožňuje dodat do motoru více směsi a tím stoupá výkon motoru.

Tolik citace z http://www.dt125.ic.cz/

(reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 12:01 | Nahoru | #14

maras>Správný název je "jazýčkový ventil". Jsou umístěny mezi válcem a karburátorem. Zajišťují to, že směs může proudit jen směrem do válce a ne na druhou stranu. Když ve válci probíhá sání a píst stlačuje směs v klikové skříni, vytváří přetlak, který by jinak způsobil, že se část směsi vrátí do karburátoru. Dnes tyto membrány používají všechny moderní dvoutaktní motory. Rozvod tedy není klasicky pístem, ale těmito membránami, díky kterým může by pozitivně změněno časování a tím i delší doba sání a přesnější dávkování směsi.

Jako materiál se nejdříve používaly ocelové planžety. Měly však příliš velkou hmotnost a tím i setrvačné síly, takže nedokázaly fungovat ve vysokých otáčkách-pro dvoutakty nezbytných. Poté nastoupily materiály na bázi laminátu a skelné tkaniny které již bez problému vysoké otáčky snášejí. Nejlepší a také u vysokovýkonných dvoutaktních motorů nejpoužívanější jsou však membrány na bázi karbonu. Jsou nejlehčí a také nejpružnější, což umožňuje dodat do motoru více směsi a tím stoupá výkon motoru.

Tolik citace z http://www.dt125.ic.cz/



To sem chtěl slyšet...

Naposledy editováno 11.09.2009 12:04:00

1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán

11.9.2009 v 12:02 | Nahoru | #15
Juj uz to chapu... Ja zas myslel karburator.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 12:03 | Nahoru | #16

Dina>nejlepčy je překlyška , cype !!



A když na to příde, nestačila by dřevotříska? a jak tlustá prosimtě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 12:03 | Nahoru | #17

Davv>A když na to příde, nestačila by dřevotříska? a jak tlustá prosimtě?



třynaska fodjeotolna !!

(reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 12:05 | Nahoru | #18

Dina>třynaska fodjeotolna !!



Při první vhodný příležitosti vyzkouším...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 12:10 | Nahoru | #19
pylot>
jojo, já myslel tohle:

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 13:22 | Nahoru | #20
[quote]Davv>pylot>
jojo, já myslel tohle:

[img] heč

1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán

11.9.2009 v 14:16 | Nahoru | #21
no když už bazírujete na detailech tak ta anketa není zcela přesná - to co myslíte pod pojmem karbon je totiž hlediska terminologie lamitát kde nosnou matricí jsou uhlíková vlákna na rozdíl toho co je pod pojmem laminát kde jsou nosnou matricí skelná vlákna, ale obceně se u obou matricí jedná o stejný druh materiálu

(reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 14:56 | Nahoru | #22
maras> V gasovi?

(reakce na) Materiál membrán

11.9.2009 v 14:58 | Nahoru | #23

Honza-TA>no když už bazírujete na detailech tak ta anketa není zcela přesná - to co myslíte pod pojmem karbon je totiž hlediska terminologie lamitát kde nosnou matricí jsou uhlíková vlákna na rozdíl toho co je pod pojmem laminát kde jsou nosnou matricí skelná vlákna, ale obceně se u obou matricí jedná o stejný druh materiálu



Beru to čistě lajcky... ale jinak

1 reakcí na tento příspěvek Materiál membrán

13.9.2009 v 00:02 | Nahoru | #24
ono je to fyzikálně jasné - jde o jednocestný ventil, ovládaný tlakem s velkou frekvencí pulsace - materiál klapky tak musí být co nejlehčí (mít co nejmenší setrvační hmoty aby stíhal fungovat i ve vysokých otáčkách), být mechanicky pevný, pružný a odolný a ještě snášet teplotu motoru

a jak již bylo výše správně uvedeno tak začínalo se s kovem, ale pak se přešlo na lehčí materiály a dnes se nejvíce používají uhlíková vlákna, tady toho prostě moc nevykoumáš, protože nejde jen o materiál ale celkově o provedení - velikost otevření, průtokový odpor, velikost rozdílu tlaku na otevření atd.

technické okénko: kromě rozvodu pístem se používalo ještě rotační šoupátko, ketré tu nebylo zmíněno

(reakce na) Materiál membrán

15.9.2009 v 14:22 | Nahoru | #25

technické okénko: kromě rozvodu pístem se používalo ještě rotační šoupátko, ketré tu nebylo zmíněno



jojo, vím co myslíš, bylo u jawy 90
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist