Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Výsledek je v kostce tento:
Levné elektroautomobily nejsou pro dálkové cesty vůbec vhodné.
Jízda s elektroautomobilem připomíná venčení psa; u každého patníku musíte
zastavit a počkat, až pejsek patník označí = až se elektroautomobil dobije.
O tom, kolik za všechna ta dobíjení, (celkem 5x) zaplatili, se cudně mlčelo.
Padla jen informace o průměrné spotřebě 13 / 20 kW za každou hodinu jízdy.
Za pěkného počasí, takže bez topení, klimatizace a po dálnici max.110 km/h
stálou rychlostí.
Trocha ekonomiky:
U rychlonabíječky stojí 1 kW kolem 23 - 26 Kč. Takže hodina jízdy po dálnici
vyjde na 390 - 420 Kč, podle typu elektroautomobilu.
Benzínové auto - po dálnici 100 - 130 km spotřebuje za hodinu cca 8 l benzínu
(jen něco přes 200,- Kč), čili přibližně za polovic.
Kdo jezdí na E-85, ještě za míň.
Provoz elektroautomobilu s deklarovaným dojezdem 450 km (max!) je tedy
přibližně trojnásobně dražší, než srovnatelného auta s klasickým motorem.
Reálná cestovní rychlost je také nižší. S klasickým autem lze trasu M. Lázně
- Třinec - M. Lázně ujet na otočku za den, s elektromobilem určitě ne !
Vyjeli jsme ráno a do Třince přijeli večer s vybitými bateriemi, takže jsme
se museli pídit po nabíječce a noclehu.
Pokud budete muset v zimě topit, nebo v létě chladit, sníží se dojezdová
vzdálenost až o 30% a čekání v koloně na zasněžené dálnici je neřešitelné.
Po několika hodinách je baterka prázdná, takže v autě začne mrznout a po
uvolnění cesty nemáte energii ani na jízdu.
Navíc elektroautomobil nelze táhnout po silnici, jako klasické auto, takže jediná
možnost je naložení na odtahový vůz !
Po cca 5 letech (a při soustavném používání rychlonabíjení i dřív) klesne
kapacita baterie na neakceptovatelnou hodnotu a je tu problém. Nikdo zatím
neumí dosloužilou baterii vyměnit a následně ekologicky zlikvidovat.
Pokud vozidlo odstavíte s vybitou baterií a necháte týden v klidu, už s ním
neujedete ani metr a pokud se pokusíte baterii dobít, riskujete požár.
Li baterie, ponechaná delší dobu ve vybitém stavu se sama zničí a někdy
přitom i zahoří, nebo může vybuchnout.
Závěr:
Aby se s elektroautomobilem dalo normálně jezdit, musel by mít baterie
aspoň o trojnásobné kapacitě oproti současným, ale jejich životnost by
měla být srovnatelná s životností celého vozidla, čili minimálně deset let.
Dobíjení na 100% kapacity by nesmělo trvat déle, než 5 minut a počet
cyklů nabití/vybití, při ztrátě max. 2% kapacity, by musel být aspoň 2000x .
Ale takové baterie jsou pro pohon vozidel stále jen sci-fi.
O ceně elektřiny je zbytečné diskutovat, když 1kWh z třífázové přípojky
rodinného domku vyjde na cca 7 Kč, oproti 25 Kč u rychlonabíječky.
Vyplatilo by se to jen ve dvou případech :
bydlíte na venkově, jezdíte jen po nejbližším okolí a vozidlo si dobíjíte ze
zásuvky doma v garáži.
A nebo na vozidlo přiděláte kouli, za ní pověsíte přívěsný vozík s 15 kW
benzínovou, nebo naftovou, elektrocentrálou a baterii dobíjíte průběžně
za jízdy...
No nekupto ...
Naposledy editováno 12.05.2021 11:22:36
https://www.motorkari.cz/tema/?t=207848
Klidně to tam překopíruj a sem místo toho můžeš dát něco patřičného.
Taky jsou tady extra diskuse o Babišovi, o koronaviru, o EU, a vlastně o všem možném, co člověka napadne. A když ho napadne něco fakt hodně speciálního, co se jinam nehodí, může si třeba na Smetišti založit diskusi vlastní.