Téma: Kontrola oleje
Jen sem se chtěl optat, jak správně kontrolovat hladinu oleje. Jestli na klasickým stojánku, na hlavním stojanu nebo normálně na kolech bez stojánku. Sem na to teď koukal a pokaždý sem naměřil něco jinýho a nebylo to nic moc. Tak mi prosím poraďte
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje
neuvedl si moto. dělám stejně jako Jirka, jestli je to po zastavení, tak pár minut počkej, až steče olej. u HOndy se měrka vyšroubuje a pouze volně položí a tak se měří hladina oleje. když dáš oleje moc, tak trpěj gufera
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje
aha, tak suzuki Ti řekne někdo jinej, tam se tuším normálně šroubuje, aspoň u DR 750 sem šrouboval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje
jj, tam je normální šroubovací
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje
zamboo>teda nevím, jestli si teď rozumíme - honda - vyšroubuju měrku, otřu,moto do roviny, volně položím na otvor, kouknu na rysku..
jiný moto - vyšroubuju, otřu, moto do roviny, zašroubuju vyšroubuju a mrknu na rysku
jiný moto - vyšroubuju, otřu, moto do roviny, zašroubuju vyšroubuju a mrknu na rysku
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje
Na GSku jsem to dělal úplně stejně jen s tím rozdílem, že se nepodíváš na olejoznak, ale vyšroubuješ měrku otřeš, zašroubuješ a zase vyšroubuješ a vídíš kolik tam je...
JirkaGS>A jsme zase u toho, u mojeho GSka se nešroubuje, takže taky záleží co má za rok.
Když se kouknu do mojeho německého manuálu pro rok 2004 nebo do českého co mám v kompu tak taky píšou nešroubovat! Přesný rok nevím, ale je pro nějakou tu starší verzi před faceliftem.
A ještě tam taky píšou na rovné ploše na hlavním stojanu, proč podkládáte přední kolo nechápu.
Když se kouknu do mojeho německého manuálu pro rok 2004 nebo do českého co mám v kompu tak taky píšou nešroubovat! Přesný rok nevím, ale je pro nějakou tu starší verzi před faceliftem.
A ještě tam taky píšou na rovné ploše na hlavním stojanu, proč podkládáte přední kolo nechápu.
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje
I pro moji masinu uvadi manual - kontrola na hlavnim stojanu. Kdyz motorka stoji na kolech, tak se pak ukazuje zdanlive vice oleje na olejoznaku. I kdyz, to neni az tak na skodu nekdy :D Nak
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje
Já si zas myslím že ten inženýr co to celé vymyslel ví líp než my proč se to tak má dělat a není jediný důvod mu nevěřit.
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola oleje
Ono jde spis o to, ze je jednodussi mit masinu na rovine na hlavnim stojanu a pohodlne dolit olej a koukat na olejoznak. Nez si oprit masinu o zed do nejake blize nespecifikovane polohy ktera je vsechno, jenom ne vodorovna.
I kdyz ono stejne pujde o hovno. Staci mit motor v pricnem smeru +- vodorovne a hladinu mezi znackami. At uz na hlavaku nebo na kolech, tech par ° rozdilu v podelnem naklonu nehraje roli. Nak
I kdyz ono stejne pujde o hovno. Staci mit motor v pricnem smeru +- vodorovne a hladinu mezi znackami. At uz na hlavaku nebo na kolech, tech par ° rozdilu v podelnem naklonu nehraje roli. Nak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje
Verdan: A co když chytrý konstruktér udělal rysky tak, aby hladina oleje pasovala zrovna v poloze na hlavním stojanu? Aby se to líp kontrolovalo, jak píše Nak? Když to pak měříš v "pracovní poloze", máš to vlastně blbě.
Snad v každém manuálu je, jak se měří hladina pro ten daný konkrétní typ. A toho bych se držel.
Snad v každém manuálu je, jak se měří hladina pro ten daný konkrétní typ. A toho bych se držel.
1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje
1100Virago>...aneb.......házení hrachu na zeď..... :) ;)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje
bukowski634>>
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje
robocop>To by me taky zajimalo, v servise mi tvrdili ze vic oleje rozhodne skodit nemuze – radsi davaji vzdy trochu vyse nad horni rysku. Nedostatek je samozrejme zavaznej...
jirin.sv>>
Nekdy je lepsi min nez vic ;) samozrejme min v primerenym mnozstvi.Ten presne nevim proc to tak je..(zkusenejsi doplni) ale kdyz je toho oleje moc tak dochazi k celkovymu namahani motorovej casti ktery se v tom oleji brodi a taky vlastne k vetsimu tlaku na gufera(opravte me kdyztak pls)
Nekdy je lepsi min nez vic ;) samozrejme min v primerenym mnozstvi.Ten presne nevim proc to tak je..(zkusenejsi doplni) ale kdyz je toho oleje moc tak dochazi k celkovymu namahani motorovej casti ktery se v tom oleji brodi a taky vlastne k vetsimu tlaku na gufera(opravte me kdyztak pls)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kontrola oleje
robocop>>
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel [/quote]
Ano, kdyz das moc oleje do predni vidlice tak skutecne trpet budou ;) kdyz to nalijes az po vrch tak ti urco i vylezou ven :D
Guferum v motoru muze skodit leda tak ucpany odfuk pretlaku z motoru nebo prilis opotrebovana pistni skupina, kdyz uz spalne plyny podfukuji pod pist a zvysuji tlak.
A zaliti olejem guferum absolutne nevadi.
Mirne preliti skodit nemuze, pokud si teda nekdo nenalije hladinu az po vicko :D
U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny. Nak
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel [/quote]
Ano, kdyz das moc oleje do predni vidlice tak skutecne trpet budou ;) kdyz to nalijes az po vrch tak ti urco i vylezou ven :D
Guferum v motoru muze skodit leda tak ucpany odfuk pretlaku z motoru nebo prilis opotrebovana pistni skupina, kdyz uz spalne plyny podfukuji pod pist a zvysuji tlak.
A zaliti olejem guferum absolutne nevadi.
Mirne preliti skodit nemuze, pokud si teda nekdo nenalije hladinu az po vicko :D
U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny. Nak
Nak>> U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel [/quote]
Ano, kdyz das moc oleje do predni vidlice tak skutecne trpet budou ;) kdyz to nalijes az po vrch tak ti urco i vylezou ven :D
Guferum v motoru muze skodit leda tak ucpany odfuk pretlaku z motoru nebo prilis opotrebovana pistni skupina, kdyz uz spalne plyny podfukuji pod pist a zvysuji tlak.
A zaliti olejem guferum absolutne nevadi.
Mirne preliti skodit nemuze, pokud si teda nekdo nenalije hladinu az po vicko :D
<i>U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny</i>. Nak [/quote]
No vsak sem rikal v jisty mire :D
a proc ty gufera trpi? olej by jim vadit nemel [/quote]
Ano, kdyz das moc oleje do predni vidlice tak skutecne trpet budou ;) kdyz to nalijes az po vrch tak ti urco i vylezou ven :D
Guferum v motoru muze skodit leda tak ucpany odfuk pretlaku z motoru nebo prilis opotrebovana pistni skupina, kdyz uz spalne plyny podfukuji pod pist a zvysuji tlak.
A zaliti olejem guferum absolutne nevadi.
Mirne preliti skodit nemuze, pokud si teda nekdo nenalije hladinu az po vicko :D
<i>U otazky "kolik oleje v motoru" bych s tvrzenim, ze je nekdy "lepe mene nez vice" byl hodne opatrny</i>. Nak [/quote]
No vsak sem rikal v jisty mire :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.