1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639
Výhoda je, že díly jsou velmi levné. Když se ti něco posere, levně to opravíš. Když se s ní někde vyválíš, přežiješ to nejen fyzicky, ale i finančně. U moderní motorky si budeš po každém držkopádu brát úvěr na opravu v řádech desetitisíců. U Jawy koupíš za 200kč novej padací rám a za 300kč přední světlo.
Naučíš se na ní rozumět technice. řešit technické problémy budeš muset (je to Jawa), ale to je spíš dobře. Nedopadneš jako kdejakej dnešní kokot, co si na velké motorce nedovede ani seřídit ventily a těžce cáluje v servisu za každou snadnou píčovinu.
Mě Jawa 639 doprovodila celým studentským životem. Najezdil jsem na ní 80.000km, byl jsem na ní v mnoha zemích, jako je Itálie, Rumunsko, Estonsko,.... Nikdy v životě se mi nestala závada, kterou bych po cestě nedokázal opravit do stavu, abych dojel domů.
Velmi dobrá technická poradna je na http://www.jawamania.info/ tam se soustředí v podstatě všichni Jawaři v ČR a většina SR.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639
No a nebo...jsem kdejakej dnešní kretén
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639
TomElefant750>Deadman> Hele s většinou tvejch příspěvků nemůžu nesouhlasit, ale tohle: "Nedopadneš jako kdejakej dnešní kokot, co si na velké motorce nedovede ani seřídit ventily a těžce cáluje v servisu za každou snadnou píčovinu." mi připadá jako kravina, doby kdy bylo potřeba aby každej uměl všechno - aspoň trochu - jsou doufám pryč. Každej má nějaký nadání - no dobře, někdo možná žádný - a asi je lepší dělat to co mi jde a co umím než se pokoušet montovat do všeho.
No a nebo...jsem kdejakej dnešní kretén
Čau, Tom
Pokud jezdíš do servisu i kvůli výměně svíček a voláš si asistenční službu, když ti praskne pojistka, pak ano
Je mi jasný, že né každý by si měl umět nalisovat nová ventilová vodítka a vyměnit šály na klice, ale měl by vědět jak to v principu funguje a umět si poradit s údržbou a řešením problémů po cestě. To že dříve lidi byli více tlačeni k získání technického citu a nějaké zručnosti, považuji za plus srovnatelné třeba se schopností se domluvit více jazyky. To, kolik zhruba přeplatíš na úrocích na půjčce, by sis měl umět taky tak nějak spočítat i bez finančního poradce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639
Čau, Tom
Neni to jen proto ze bych byl fixovanej jen na tehle typ, samozrejme sem mel moznost srovnani a najezdil sem kupu kilaku i na 632,634... pak na kejvackach, panelkach, cezetach vseho druhu, snad ve vetsine tech stroju sem se i hrabal.
Naposledy editováno 27.03.2010 21:33:28
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639
Ale rozhodně bych doporučoval až 640.. S plovoucím kotoučem a bezkontaktem.. Nejlépe co nejnovější, i ty se dají sehnat za směšný peníz.. A rozdíl ve spolehlivosti a nenáročnosti na údržbu je obrovský..
Na normální ježdění je zásadní výhodou modelů 639 a 640 kotoučová brzda. Bubnovka na starších modelech je na motorku téhle hmotností prostě příliš slabá. V dnešním provozu bubnovka nestíhá.
Pokud chceš klasiku, tak vol podle vzhledu co se tí líbí, pač na ničem ostatním nezáleží. Pokud chceš praktický motocykl na poměrně bezproblémové ježdění, tak jedině modely 639 a 640, tedy zhruba rok výroby 89 a mladší.
c.j.>Jawa je vhodná nejen pro začátečníka
Ale rozhodně bych doporučoval až 640.. S plovoucím kotoučem a bezkontaktem.. Nejlépe co nejnovější, i ty se dají sehnat za směšný peníz.. A rozdíl ve spolehlivosti a nenáročnosti na údržbu je obrovský..
Presne tak, bubny u jaw nikdy poradne nebrzdily, az na par vyjimek a stunt rideru. Ten kotouc brzdi dobre, je tam bezkontakt, a prislo mi ze to melo doky tem dvoukomorovejm laufum a novejsimu karburatoru i kultivovanejsi chod a nizsi spotrebu. Hodne dela i to sedlo, celkem pohodlne se na nem sedi ( sem dost vysokej a u tech ostatnich mi prislo ze sem vzdy musel mit shrbeny zada, jak meli sedlo tesne pod urovni riditek).
c.j.>
Ale rozhodně bych doporučoval až 640..
Souhlasí s tím, co jste všchni napsali, ale 640 je akorát nepovedená kopie Yamahy RD 350, alespoň co se designu týče
Jinak bubny brzdí celkem slušně, na svou dobu samozřejmě. On je rozdíl jestli máš starý nebo nový buben, srazit náběhy na brzdovém obložení, popř. pořádn seřídit dvouklíčovou brzdu.
"Uhnat a zadřít motor 634 jde snadno" to snad záleží jak se k motoru chováš, jaký používáš olej atd. Bezkontakt jde dnes koupit na vše