Téma: Jawa 350/639
 
11.3.2010 v 19:47
Nikdy jsem motorku neměl. Ani fichtla prostě nic. Mám jen zkušenosti z autoškoly, když jsem dělal papíry do 25kw. Je Jawa 350/639 vhodná jako první moto? Samozřejmě když bude ve slušným stavu. Dokáže se ještě držet dnešního provozu? Samozřejmě že bych radši něco novějšího...Moto Guzzi V7 třeba. Líbí se mi tahle klasika na drátěnejch kolech, ale bohužel mám jiný výdaje a na takovouhle moto prostě není. Dokáže Jawa poskytnout radost z klidný vyjížďky??? Dík za názory

Jawa 350/639

11.3.2010 v 20:05 | Nahoru | #1
Já na ní taky začínal a zatím si nestěžuju. Ty na rozdíl ode mě máš reálnou šanci se vyjezdit a pak přestoupit na silnější. Mě asi bude stačit až do důchodu))

Jawa 350/639

11.3.2010 v 20:06 | Nahoru | #2
jo stačit bude sice nebudeš za největšího krutostřelce, ale na takový to domácí žvýkání se koukni na čem se učim já

edit: pokud to budeš mít jen tak na kochačku, tak úplně s přehledem

Naposledy editováno 11.03.2010 20:07:25

Jawa 350/639

11.3.2010 v 20:13 | Nahoru | #3
pamatuju jak jsem si vezl skoro novou třipade domů a přišlo mi že je to ukrutná raketa. před tím jsem měl nějákýho toho fichtla, stopětasedmu, dvěpade apod... docela rád bych se na ní dneska svezl. Myslím že pokud to máš v hlavě srovnaný a máš ujasněnou práci se spojkou a plynem, můžeš začít na čemkoli.

Jawa 350/639

11.3.2010 v 20:23 | Nahoru | #4
bejt tebou koupim radsi mz 250, rekl bych ze je lepe ovladatelna a me se vic libi i vzhledove jinak bych rekl ze to jede tak nejak podobne a cena je taky tak stejna, uz jsem tady to tema resil tak si pocti tady je odkaz

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639

11.3.2010 v 20:29 | Nahoru | #5
Je to né vhodná, ale přímo ideální motorka pro začátečníka. Je dobře ovladatelná i při pomalé jízdě, narozdíl od většiny větších motorek, je ještě pro začátečníka přijatelně težká. V nízkých otáčkách nemá moc síly (asi jako 125ccm), když jí točíš nad 3000 otáček, jede slušně a v dobrém naladění má 19kW (26 koní), což ti bude stačit klidně 5 let. V normálním provozu bezproblémů stíhá, jen na dálnici je to horší, protože můžeš jet trvale max 120. Pořád budeš ale rychlejší než kamióny. Trochu vibruje, dle stavu vyvážení klikovky a spojky, ale nic tragického.
Výhoda je, že díly jsou velmi levné. Když se ti něco posere, levně to opravíš. Když se s ní někde vyválíš, přežiješ to nejen fyzicky, ale i finančně. U moderní motorky si budeš po každém držkopádu brát úvěr na opravu v řádech desetitisíců. U Jawy koupíš za 200kč novej padací rám a za 300kč přední světlo.
Naučíš se na ní rozumět technice. řešit technické problémy budeš muset (je to Jawa), ale to je spíš dobře. Nedopadneš jako kdejakej dnešní kokot, co si na velké motorce nedovede ani seřídit ventily a těžce cáluje v servisu za každou snadnou píčovinu.

Mě Jawa 639 doprovodila celým studentským životem. Najezdil jsem na ní 80.000km, byl jsem na ní v mnoha zemích, jako je Itálie, Rumunsko, Estonsko,.... Nikdy v životě se mi nestala závada, kterou bych po cestě nedokázal opravit do stavu, abych dojel domů.

Velmi dobrá technická poradna je na http://www.jawamania.info/ tam se soustředí v podstatě všichni Jawaři v ČR a většina SR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639

11.3.2010 v 20:45 | Nahoru | #6
Deadman> Hele s většinou tvejch příspěvků nemůžu nesouhlasit, ale tohle: "Nedopadneš jako kdejakej dnešní kokot, co si na velké motorce nedovede ani seřídit ventily a těžce cáluje v servisu za každou snadnou píčovinu." mi připadá jako kravina, doby kdy bylo potřeba aby každej uměl všechno - aspoň trochu - jsou doufám pryč. Každej má nějaký nadání - no dobře, někdo možná žádný - a asi je lepší dělat to co mi jde a co umím než se pokoušet montovat do všeho.
No a nebo...jsem kdejakej dnešní kretén
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639

11.3.2010 v 20:56 | Nahoru | #7

TomElefant750>Deadman> Hele s většinou tvejch příspěvků nemůžu nesouhlasit, ale tohle: "Nedopadneš jako kdejakej dnešní kokot, co si na velké motorce nedovede ani seřídit ventily a těžce cáluje v servisu za každou snadnou píčovinu." mi připadá jako kravina, doby kdy bylo potřeba aby každej uměl všechno - aspoň trochu - jsou doufám pryč. Každej má nějaký nadání - no dobře, někdo možná žádný - a asi je lepší dělat to co mi jde a co umím než se pokoušet montovat do všeho.
No a nebo...jsem kdejakej dnešní kretén
Čau, Tom



Pokud jezdíš do servisu i kvůli výměně svíček a voláš si asistenční službu, když ti praskne pojistka, pak ano
Je mi jasný, že né každý by si měl umět nalisovat nová ventilová vodítka a vyměnit šály na klice, ale měl by vědět jak to v principu funguje a umět si poradit s údržbou a řešením problémů po cestě. To že dříve lidi byli více tlačeni k získání technického citu a nějaké zručnosti, považuji za plus srovnatelné třeba se schopností se domluvit více jazyky. To, kolik zhruba přeplatíš na úrocích na půjčce, by sis měl umět taky tak nějak spočítat i bez finančního poradce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639

11.3.2010 v 21:03 | Nahoru | #8
Deadman> Mno...mírně demagogicky couváš od seřizování ventilů k výměně svíčky a pojistky...samozřejmě je fajn umět něco opravit na cestě...co je to "něco" o to se můžem přít...nicméně trvám na tom, že nazvat člověka kterej si neumí seřídit ventily je přes čáru, a vůbec to není ovlivněno tím, že jsem to taky nikdy sám nedělal .
Čau, Tom

(reakce na) Jawa 350/639

11.3.2010 v 21:52 | Nahoru | #9
TomElefant750> Hele, seřídit si ventily na svoji motorce umí i moje mladá. To si nedělám srandu. Je to jednoduchý ikdyž máš podložky. Žijeme v době technické. Když si nebudeš umět na svém počítači přeinstalovat widle a budeš to s tím nosit do servisu, tak se nad tebou taky spousta lidí pousměje. Stejně tak by se mi smáli ve středověku, kdybych měl roubenku a neuměl si u ní vypěstovat brambory a podojit kozu.

Jawa 350/639

13.3.2010 v 14:52 | Nahoru | #10
Je to primo idealni moto pro zacatecnika, s modely 634... se neda srovnavat, je to mnohem pohodlnejsi moto s mene vybracemi. Ja sam na tom jezdil nekolik let a najezdil nescetne kilometru, nejaka ta zavada se obcas obevila, ale jinak to byl velice spolehlivy stroj, do ktereho sem prakticky jen lil benzin+olej a jezdil. Co se tyce tech pripadnych dilu, tak uzasna vyhoda je ze nemusis nic nikde obednavat a cekat na to, proste prijdes to nejakeho jawa-fichtl kramu a koupis to rovnou.

Jawa 350/639

27.3.2010 v 13:17 | Nahoru | #11
Jawa je dobrá motorka, ale poslední kterou bych koupil je 634 Je to poslední klasická Jawa Pokud stále hledáš klasika, nebál bych se pořídit nějaký jednoválec, jako SRX 400, SRX 600, XBR atd. Ta motorka tě bude pořád bavit a každá jízda bude zážitkem

Jawa 350/639

27.3.2010 v 21:30 | Nahoru | #12
Jasne 634 je klasika, ja mel 640tku, sam si chci ted jako druhou moto (na papirech) na opecova, obcasnej nostalgickej vejlept poridit kejvacku. Ale myslim si ze na kazdodenni jezdeni a udrzbu je pohodlnejsi 639 nebo 640tka.

Neni to jen proto ze bych byl fixovanej jen na tehle typ, samozrejme sem mel moznost srovnani a najezdil sem kupu kilaku i na 632,634... pak na kejvackach, panelkach, cezetach vseho druhu, snad ve vetsine tech stroju sem se i hrabal.

Naposledy editováno 27.03.2010 21:33:28

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639

27.3.2010 v 22:21 | Nahoru | #13
Jawa je vhodná nejen pro začátečníka

Ale rozhodně bych doporučoval až 640.. S plovoucím kotoučem a bezkontaktem.. Nejlépe co nejnovější, i ty se dají sehnat za směšný peníz.. A rozdíl ve spolehlivosti a nenáročnosti na údržbu je obrovský..

Jawa 350/639

27.3.2010 v 22:37 | Nahoru | #14
Motor 638 použitý v Jawách typu 638, 639 a 640 má lépe chlazené hliníkové válce, pokud nemá vadu a je dobře seřízen, v podstatě nejde zadřít uhnáním. Zato uhnat a zadřít motor 634 jde snadno. Dále je výhoda motoru 638 větší výkon v otáčkách, ale nevýhoda slabé síly do poloviny rozsahu otáček. Další výhodou je výkonný 12V alternátor (210W). Ten se ale nacházel i v modelech 632, které mají motor 634 upravený pro alternátor. 6V/75W dynamo starších modelů je značně nedostatečné. Dnes to ale lze vyřešit za 4 litry montáží speciálního 12V/150W alternátoru (Vape SZ13).
Na normální ježdění je zásadní výhodou modelů 639 a 640 kotoučová brzda. Bubnovka na starších modelech je na motorku téhle hmotností prostě příliš slabá. V dnešním provozu bubnovka nestíhá.
Pokud chceš klasiku, tak vol podle vzhledu co se tí líbí, pač na ničem ostatním nezáleží. Pokud chceš praktický motocykl na poměrně bezproblémové ježdění, tak jedině modely 639 a 640, tedy zhruba rok výroby 89 a mladší.

(reakce na) Jawa 350/639

27.3.2010 v 22:38 | Nahoru | #15

c.j.>Jawa je vhodná nejen pro začátečníka

Ale rozhodně bych doporučoval až 640.. S plovoucím kotoučem a bezkontaktem.. Nejlépe co nejnovější, i ty se dají sehnat za směšný peníz.. A rozdíl ve spolehlivosti a nenáročnosti na údržbu je obrovský..



Presne tak, bubny u jaw nikdy poradne nebrzdily, az na par vyjimek a stunt rideru. Ten kotouc brzdi dobre, je tam bezkontakt, a prislo mi ze to melo doky tem dvoukomorovejm laufum a novejsimu karburatoru i kultivovanejsi chod a nizsi spotrebu. Hodne dela i to sedlo, celkem pohodlne se na nem sedi ( sem dost vysokej a u tech ostatnich mi prislo ze sem vzdy musel mit shrbeny zada, jak meli sedlo tesne pod urovni riditek).

(reakce na) Jawa 350/639

28.3.2010 v 09:02 | Nahoru | #16

c.j.>

Ale rozhodně bych doporučoval až 640..



Souhlasí s tím, co jste všchni napsali, ale 640 je akorát nepovedená kopie Yamahy RD 350, alespoň co se designu týče
Jinak bubny brzdí celkem slušně, na svou dobu samozřejmě. On je rozdíl jestli máš starý nebo nový buben, srazit náběhy na brzdovém obložení, popř. pořádn seřídit dvouklíčovou brzdu.
"Uhnat a zadřít motor 634 jde snadno" to snad záleží jak se k motoru chováš, jaký používáš olej atd. Bezkontakt jde dnes koupit na vše
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist