Téma: Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej
 
22.11.2007 v 21:10
Prosím o radu odklopil jsem pravý dekl u motorky (viz foto) byl ta zbytek oleje ale nevím co se tam leje. Děkuji za rady

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:19 | Nahoru | #1
jacub>Nejdřív musíš zjistit, jestli je zapalování (alternátor) oddělen od motoru nebo není. Pokud ano, olej tam nemá co dělat a natekl tam poškozeným guferem na klice. Pokud ne, je prostor generátoru ve společné olejové náplni s motorem.

Rozhodně se do samotného generátoru žádný olej neleje.

Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:23 | Nahoru | #2
Proboha žádný olej a nikdy tam ani nepatřil, teče Ti gufero *yes* Alternátor je bezdotykový a pracuje na sucho, neslyšel jsem že by někdy byl v olejové lázni ;)

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:31 | Nahoru | #3
Jak říká smiki1. Podle foto je to 4-takt, tem má alternátor ve společném oleji s motorem. Zadekluj alternátor, a nalej tam motorový olej normálním způsobem do motoru. Tím je o vše postaráno.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:33 | Nahoru | #4
Chlapi, kde jste přišli na to že je altík v motorovém olejí? Je jedno jestli dvoutakt nebo čtyřtakt...

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:35 | Nahoru | #5
Cornellius> U všech 4-T japonců teda jo.. Nevim co Aprilia, o ní se nestarám ;)

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:36 | Nahoru | #6
Cornellius>Jasný, já u kozy ho mám taky komplet v oleji.... ;)

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:43 | Nahoru | #7
jacub>je to odělený od motoroveho oleje, je vydět na deklu že je tam měrka hladiny

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:47 | Nahoru | #8
jacub>mužu tam nalit olej stejný jako do motoru?

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:48 | Nahoru | #9
Co je to za typ motorky? Přesně i s rokem výroby!

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:50 | Nahoru | #10
Cornellius>Aprilia Tuareg 600 1989 (motor rotax)

Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 21:54 | Nahoru | #11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 22:08 | Nahoru | #12
Je tam na klice gufero? a má to nalívací šroub? nebo nějaký kanálek do motoru?
Jaký je přesný typ toho Rotaxu?

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 22:36 | Nahoru | #13
Cornellius>Typ motoru Rotax 60GS-A. Vede od toho hadička která končí v nádobce s polečná se vzduchov filtrem . Nevidím tam ale žadný nalévací otvor. :/

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 22:44 | Nahoru | #14
Něco jsem Ti sehnal, snad Ti to pomůže

http://www.manuali.i...nuatenzione/1056.htm

podle toho co jsem zjišťoval, tak žádný olej a olej v altíku je kravina... ještě jsem se s tím na žádné motorce nesetkal. Zítar zavolám servisákovi do Hondy a zeptám se ho na ty japonce, o kterých se tu mluví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 22:46 | Nahoru | #15
Podle toho manuálu je ten šroub na víku spíš k nastavování zapalování či co, aby jsi viděl rysku na rotoru...

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 22:56 | Nahoru | #16
Hele, nech otevřené víko altíku a nalej do motoru motorový olej, pokud Ti poteče nějakým kanálkem ven, máš problém vyřešený a patří tam olej a hladina se ustálí podle rysky motoru. Pokud ne, tak Ti jen prosakuje gufero a je nutná výměna. Podle mě tam žádný olej nepatří a ten šroub je tam pro nastavování motoru a ta hadička je jen na vyrovnávání tlaku, je tam uzavřený prostor. Je to můj názor, ale já bych do altíku olej nikdy nenalil. Pokud to je u japonců, tak jsem ještě bohužel žádného takového neviděl.

PS: Zavolej si do Aprilie a máš klid ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 23:00 | Nahoru | #17
Cornellius> diky za pomoc je zajímavý že je tam tesnění dekl a motor a to je v celku nasáklí. Mam fotku hodičky moc to není vydět 2 je začátek pod brzd a 1 je kam vede pod sedlo ke vzduchovému filtru (nevím její význam)?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 23:03 | Nahoru | #18
Těsnění je proti prachu a vodě, když brodíš a hadička vyrovnává tlak vzduchu, pokud je nasáklé, tak z toho prosakujícího gufera. Poslední GO co jsem letos dělal bylo na Husqarně 610TE (96) a ta to má úplně stejné a altík v suché komoře.

Edit: A taky si vem kde ta hadička je, kdyby byl v té komoře olej, tak je do půl hadice a představ si že Ti prsakne, vyteče Ti olej z motoru, hloupost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 23:03 | Nahoru | #19

Cornellius píše: Něco jsem Ti sehnal, snad Ti to pomůže

http://www.manuali.i...nuatenzione/1056.htm

podle toho co jsem zjišťoval, tak žádný olej a olej v altíku je kravina... ještě jsem se s tím na žádné motorce nesetkal. Zítar zavolám servisákovi do Hondy a zeptám se ho na ty japonce, o kterých se tu mluví.


tak mas mezery,u Suzuki je to na 100%

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 23:06 | Nahoru | #20
Cornellius>a šroub pro kontrolu na víku je k čemu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 23:07 | Nahoru | #21
St>Však říkám že nevím, že jsem ještě takový motor neviděl, nikdo není dokonalý, ale vysvětli mi význam altíku v olejové lázni ;) a pokud je tam na 100% tak mi pošli odkaz na nějaký servisní manuál, víš jak, důvěřuj ale prověřuj :cool: Rád se poučím...

Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

22.11.2007 v 23:09 | Nahoru | #22
Otevřel jsi si ten manuál který jsem Ti poslal? Pomalu ho prolistuj a najdi víko, jak už jsme psal, vypadá na kontrolu rysky na rotoru, aby jsi mohl nastavovat asi úvrať, kvůli ventilům, nebo stroboskopem měřit zapalování, jelikož se víko nedá při seřizování sundat. Přesně nevím.

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

23.11.2007 v 08:16 | Nahoru | #23
Cornellius: Nejde o to, mazat altík olejem. Důvod přítomnosti olejové lázně je ten, že se poblíž altíku nacházejí jiné díly, které je zapotřebí mazat, a vyrábět na altík oddělenou utěsněnou komoru je složitější, než ho prostě utopit v oleji. Tomu vinutí to neublíží, má dvojitou izolaci a stejně je ještě zalité pryskyřicí. Skoro každý motor, který má magneto, ho má v oleji.
Když jsem se hrabal v motorech CBX, tak třeba první generace měly snímač polohy kliky v suché komůrce a klikové ložisko bylo oddělené guferem, novější motory tam gufero neměly a tahle část elektroinstalace taky plavala v oleji. Japonci prostě zjistili, že to funguje taky a výrobně je to jednodušší a levnější.

Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

23.11.2007 v 08:27 | Nahoru | #24
Presne tak, gufera na klice jsou dalsi misto pripadneho problemu. Moje masina ma suche dekly, a na klice gufero na kazde strane. Navic ty gufera jsou draha, material je obvykle fluórkaučuk (FPM) a brit ma hydrodynamickou upravu.

Proste je jednodussi utesnit dekl tesnenim, ktere je mnohem levnejsi nez gufero. V seriove produkci jsou to usetrene naklady navic, v pripade problemu v provozu se to proste a jednoduse pretesni. Pri vymene gufer se puli motor. Nak

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

23.11.2007 v 21:28 | Nahoru | #25
jacub>Tak jsem se na to koukal dneska a olej tam asi nepatří neni tam žadné napoštecí víčko

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

28.12.2007 v 18:01 | Nahoru | #26
jacub>jo tak tohle je podle me hadicka kterou tam dotika olej do brzdy (zadni) a tam jak je ta dvojka tak nad tim pod tim plastem je nadobka s tim olejem.teda aspon u me aprilky to tak je. ;) ;)

Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

28.12.2007 v 18:11 | Nahoru | #27
Cagiva Canyon měla taky olej v altíku z motorový náplně, resp. olejový páry tak to bylo psaný

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

28.12.2007 v 18:28 | Nahoru | #28
Předpokádám za 600ccm je stejné jako 350ccm co jsem měl, a tzn, ze u této motrky je altík odělen Guferem a olej tam nemá co dělat, motor má suchou skřín, a olej se nalévá na hlavě řízení do rámu je toho tam kolem cc 2,5-3l (na té zátce je měrka) ješte sundej víko u rozvodového řemene jestli tam taky neprosakuje gufero , já musel měnit oba kousky ;)

(reakce na) Aprilia ( zapalovaní) co jse tam leje za olej

28.12.2007 v 18:32 | Nahoru | #29
a ma mojí KLRce je taky olej v altíku a SV ho má taky atd atd..., protože vetšinou na tom rotoru je z druhé strany skoukolí a volnoběžka starteru přišroubovaná do toho rotoru,a to se musí mazat !! nic neobvyklého , HQV to má na sucho ano, ale taky se tam pěkně kondenzuje voda, což je taky nahovno, v oleji neoxidují kabely a spoje ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist