Takže.Koukal sem se na Tvé problémi v diskusích a řekl bych,že sis to pěkně rozesral.Za předpokladu že nemáš skříplé lanko od plynu,nebo jinak roztřepené se Ti pokusím pomoct krok po kroku.Nepadá Ti to s otáček:Polechl si radu jak seřídit karbec,ale to není tak jednoduchý jak se zdá.Může za to dost faktorů.Jeden s těch hlavních je že 2t s najetými 10tis. bývá minimálně zralej na kroužky-pokud má ve válci nikasil.Pokud né a byl i blbě mazán,tak na výbrus a sadu.U Číňana asi i ložiska a gufera kliky.Dále zpuchřelé hadice mezi karburací a válcem a těsností celého airboxu,včetně filtrační vložky(ať už je molitanová,nebo papír)Molitanová mohla být vypraná,ale už na ní nikdo nenanes třeba filtrační olej.Toto všechno má podstatný vliv na chod 2t motoru.Pokud to nepadá s otáček,tak jak vidíš-může toho být habaděj.V 15letech Ti takto těžko budu popisovat co a jak.Bohužel ani servis,není zárukou kvality.Kor u Číňanů.Není důležitý co Ti kdo v sesvisu řekne a udělá,ale jak to udělá a jak tomu hoví.Ani starší pán není zárukou kvality.Pokusím se Ti tedy popsat jak má fungovat motor u 2t.Za předpokladu že vše těsní jak má a motor není vyběhaný a ložiska přidřený uděláš nejdřív toto:Zašroubuješ trysku poměru směsi až nadoraz.Téměř všechny 2t motory mají základní nastavení karburace 1.5 až 2otáčky šroubu od úplného zašroubování.Pak nastartuješ a ohřeješ jízdou motor.5min.by melo stačit. Abys mohl mít volné ruce a nemusel gazovat se musí nastavit volnoběžná tryska tak,aby to beželo ve vyšších otáčkách.Postavíš skůtra na hlavní stojan,tak aby se zadní kolo mohlo otáčet.Volnoběžný šroubek mívá pod hlavičkou pružinu.Tím otočíš klidně 2x dokola po směru hodinových ručiček.Tím se zvedne šoupě,které jinak zvedáš rukojetí plynu.Pokud to bude vrčet tak někde v polovině otáčkového spektra,můžeš klidně šroubek drobet vytočit,ale jen tak aby to běželo v otáčkách ve kterých to určitě nechcípne.Potom začneš pomalu vytáčet poměrový šroubek a motor by se mel začít rozebíhat.Bude to znít sice dobře,ale to je právě ta blbost co Ti poradili.Když bys vtuto chvíli povolil i volnoběžný šroubek-stanou se 2věci.Otáčky sice klesnou,ale po přidání a vytočení do max to nebude padat s otáček a navíc to zadřeš!!!Musíš tedy momalu poměrový šroubek zašroubovávat a to až do doby kdy místo čistého tónu začne motor trošičku prskat.To je místo kdy na volnoběh se to sice trošku hltí,ale ve vyšších to dobře maže a chladí a motor má pro přechod rafnutí za plyn dostatek paliva.Toto hlcení pomahá právě i ktomu,aby to padalo s otáček,když se drží pořát plnej.Pak začneš povolovat volnoběžnej šroubek,aby to beželo v ňákejch rozumnejch otáčkách.Na takovéto seřízení nesmí být ale ani zdeformované koleno výfuku a jeho příruba musí těsnit.Pokud to neudrží ty prskací otáčky a chcípne to hned,máš vyběhanej motor.Pokud to nepůjde s volnoběhu za plynem a bude se to chvíly dusit a pak nebude padat s otáček,jsou v prdeli gufera na klice,nebo to někde přisáva.To poznáš tak,že to chcípneš a dozašroubuješ ten poměrovej šroubek.Pokud mu bude zbývat jen jedna otáčka,nebo míň tak tzn.,že to někde saje vzuch bokem a tím dozašroubováním menším než 1a půl otáčky si mu na chvíli dopřál přibližnou správnost směsi.Ta se ale neustále mnění tím jak si to v různém režimu otáček a teplotě motoru přisává víc nebo míň,nežádoucího vzduchu vůči hlavní a volnoběžné trysce v karburátoru.Na seřízení poměru vzduch a benál má vliv i hladina benálu v plovákové komoře.Funguje to jako fixírka a podtlakem vytvořeným pístem a jeho kroužky to pak nasaje to co má,aby směs co nejvíc bouchla.Pokud jedinou s těch věcí co jsem popsal,nemáš tak jak bylo chytrými lidmi vymyšleno,nemá smysl ladit karburátor.Jak Ti tu jiní už psali:Je to strašně jednoduchý,pokud Ti stačí že to dojede jen do sousední vesnice.Ty máš ale najeto málo a tak bych problém viděl,pouze ve špatném poměru směsi důsledkem odstranění restrikce s výfuku.Triska v karburaci byla malá aby se to díky přicpanýmu výfuku neuchcávalo a neodcházely Ti svíčky.To někdo odstranil,včetně nálitku na misce variátoru dle internetových rad,ale už mu nikdo neporadil,jak nastavit karbec.Myslim že to půjde jen tím poměrovým šroubkem,ale nebude to nikdy ono.Seřízení je alchimie a musí ladit sání,karbec i výfuk,jinak budeš muset něco oželet.Pokud se ti nechce shánět trystka do karburace,nebo vracet restrikci,budeš muset mít šroubek poměru zašroubovaný,třeba až na jednu otáčku a volnoběh mít zvedlej,aby to nechcípalo.Když chceš aby koňe táhli-musíš jim dát nažrat.Pro přechod s volnoběžný trysky na hlavní,(aby se motor nezadusil),musí být víc paliva a to pak na volnoběh chcípá.Pro max otáčky je zase lepší víc vzduchu,ale to pak zadřeš. Nevím jestli Ti tolik informací pomůže,nebo se půjdeš pověsit,ale ještě jednu radu.Když to se zašroubováváním poměrového šroubku přeženeš a motor zhasne.Drobet povol nastartuj a dej knedlík,aby vylítali přebytky paliva a motor se vyčistil.Pak začni znova.Chce to hudební sluch.Hodně štěstí při počítání otáček šroubku za chodu motoru a trefení se do drážky.Trpělivost je matka moudrosti,ale je dobré to ladit někde na odlehlém místě.Sousedi doposud vlídní,se často mění v líté saně.
Naposledy editováno 25.04.2010 09:01:03