Téma: Benzín v oleji Aprilia Atlantic 500
3.5.2010 v 12:52
Taková podivná závada u skůtra kamaráda.
Jezdí to normálně, bez kouře či jiných problémů až do té doby než se ztratí výkon a dusí se to a to proto, že místo 2l oleje je v motoru 4l směsi oleje s benzínem. Olej není emeulze, ale směs oleje a benzínu. Stalo se mu to dvakrát.
Benzín jde z čerpadla do stříkačky a zpět do nádrže, tak je to dost podivné, jak se tam může dostat takové množství.
Ptám se tu jen jestli se někdo s něčím takovým potkal. Je mi jasné, že takové závady se přes net se nevyřeší.
PS: že jsem kokod už vím(kámošovi to kdyžtak řeknu taky) a že skůtry opravují v servise vím taky
Jezdí to normálně, bez kouře či jiných problémů až do té doby než se ztratí výkon a dusí se to a to proto, že místo 2l oleje je v motoru 4l směsi oleje s benzínem. Olej není emeulze, ale směs oleje a benzínu. Stalo se mu to dvakrát.
Benzín jde z čerpadla do stříkačky a zpět do nádrže, tak je to dost podivné, jak se tam může dostat takové množství.
Ptám se tu jen jestli se někdo s něčím takovým potkal. Je mi jasné, že takové závady se přes net se nevyřeší.
PS: že jsem kokod už vím(kámošovi to kdyžtak řeknu taky) a že skůtry opravují v servise vím taky

Anketa: Co vy na to?
Je to osmý div světa
0
Jste kokodi oba
3
Leje mu to tam skřítek v garáži
2
Je to něco jako perpetum mobile
2
Kamarád je lama a natankoval to tam sám
0
Jak píše mizzio, na vině může být vadný termostat, následkem čehož se motor neprohřeje, ale pokud tam není mechanické čerpadlo (jak píše nazlobenej), mohlo by jít i o vážnější závadu. Známému se před časem prakticky totéž stávalo na GSXR-600 a příčinou byl nejen vadný termostat, ale také vydné kroužky v jednom z válců. Díky chybějící kompresi pak válec nepálil a směs profukovala do karteru. Nicméně skútr není kelímek... ale v každém případě doporučuji se skútrem nejezdit, dokud se závada nezjistí, jelikož toto logicky může skončit i zničením motoru (v praxi ověřeno).
zdravím..takže já mám uplně ten samej problém...kontroloval jsem olej....ahle...oleje je nějak víc a smrdí benzínem...na podzim mě měnili termostat....dělá mě to občas při jízdě to samé...najednou to nejede a dusí se to...takže nejdřím vyměníme termostat...chjo...
Kámoš nemá moc času na opravování, ale dvě novinky: Teplota se mu drží normální a volnoběh je taky nízký, takže termostat by to snad neměl být.
Zatím jen rozebral stříkačku a na nic nepřišel, bylo podezření na špatné těsnění kolem vstřikovače - ale to bylo dobré.
Zatím jen rozebral stříkačku a na nic nepřišel, bylo podezření na špatné těsnění kolem vstřikovače - ale to bylo dobré.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji Aprilia Atlantic 500
resilo se to tady skutrforum.cz - vlákno o AA 500 je to mozna termostatem, projdi to vlakno
Naposledy editováno 27.02.2011 10:24:57
Naposledy editováno 27.02.2011 10:24:57
(reakce na) Benzín v oleji Aprilia Atlantic 500
Je nutné přepsat palivovou mapu.Najít řešení mi trvalo 2 roky.Vyměnil jsem vstřik.trysku,termostat a až V Triumpu v Olomouci to za 15 min.dali do pořádku a po 150 km se benzín sám vypařil.Skůtr jsem koupil před 2.lety od dovozce z Frenštátu pod Radhoštěm,má inzerci na netu.V inzerátu TOP stav bez dalších investic.Po příjezdu domů tyto závady-benzín v oleji,prasklý zadní ráfek,vadný regulátor napětí,vadný alternátor,vadné těsnění vodního čerpadla,lepené plasty,vadný krokový motorek volnoběhu,vadný termostat.Skůtr jsem koupil po 30 letech jako mazlíka a vyklubal se upír.Pozor na Frenštát.Ještě jedna závada a jdu do japona
1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji Aprilia Atlantic 500
Takže prvně si domluvil přehrání palivových map v jednom Opavském servisu. Jenže chlapi to vůbec podle mě nepochopili a udělali mu jen diagnostiku. Naúčtovali mu půl hodiny práce a nedali ani žádný papír z diagnostiky. Jen řekli, že je vše v pořádku. Tímto se problém nevyřešil, ale mapy asi nepřehráli.
Pak zkusil zakrýt chladič - aby zjistil, jestli to je termostatem a opravdu bylo. Teď vyměnil termostat a funguje to jak má.
Pak zkusil zakrýt chladič - aby zjistil, jestli to je termostatem a opravdu bylo. Teď vyměnil termostat a funguje to jak má.

Mám stejný problém u Suzuki Burgman 400 model 2010. Zkoušel jsem volat do tohohle servisu www.triumph-bike.cz/ ale tam o tom nic nevěděl a tvrdil, že u nich to určitě nebylo, že nemají ani vybavení na přehrání palivových map. Můžete někdo poradit? Díky.
Ahoj všichni skutrari "Atlantici",
tak přesně toto jsem řešil na svém stroji - BENZIN v OLEJI.
Zvláštní, že týden po výměně oleje to zaklepalo a chcíplo.
Teď je to ve fázi opravy - KLIKOVKA (komplet), pístní kroužky , sada těsnění,
olej, filtr a hlavně práce... To vše (když to dobře půjde) tak za 15-20tis.
Všem co mají benzín v oleji: NEPODCEŇOVAT !!! Ztráta výkonu je první ukazatel...
Vypadalo to na špatné pístní kroužky - pak špatné mazání a klep klep... žuch...
Tak šťastnou cestu - snad se ještě letos projedu...
Draxlik
tak přesně toto jsem řešil na svém stroji - BENZIN v OLEJI.
Zvláštní, že týden po výměně oleje to zaklepalo a chcíplo.
Teď je to ve fázi opravy - KLIKOVKA (komplet), pístní kroužky , sada těsnění,
olej, filtr a hlavně práce... To vše (když to dobře půjde) tak za 15-20tis.

Všem co mají benzín v oleji: NEPODCEŇOVAT !!! Ztráta výkonu je první ukazatel...
Vypadalo to na špatné pístní kroužky - pak špatné mazání a klep klep... žuch...
Tak šťastnou cestu - snad se ještě letos projedu...

Draxlik
Zdar všem !
Mám Malaguti Spider Max 500GT 2006 jedu si ,tak pěkně po městě a ouha stoupla teplota 4-5 dílků ukazatel na displeji,ztracen výkon o cca 70% max rychlost 60km/hod jinak 160km/hod.
Nechám vychladnout na 5 hodin.
Start ok jedu a po cca 4km opět teplota 4 dílky a výkon
spadnul.
Další den servis a co se nestalo? Benzín v Oleji..
a co na to měniči dílů? NIC...!Nevím musím se zeptat nebo se zeptejte vy.To jsem ještě neviděl jen slyším od pana měniče.
Bohužel auto-moto mechaniků už moc není ty už asi vymřeli.Zabijáka mechanika jsem už dlouho neviděl.
Tak jsem zkoušel sám se pozeptat googlu ten mě přesměroval sem...
Pak jsem obvolal asi cca 10 servisů po celé republice CZ a nechápal jsem ,když jsem dostal na jednu otázku 10 různých odpovědí
Termostat ,čidlo teploty,pístní kroužky,vstřikovací ventil,gufero,podtlak pak ,že po odstavení to tam nateče,prostřelen gumička,směšovač atd...
tak to opravdu nevím co si mám myslet...
Náhodou? Vyřešil tuto závadu-záhadu někdo? Myslím opravil a spokojeně jezdí do dnes...
PS: Jinak mám ještě Aprilii scarabeo 500GT 2003 a ta zase problémy s elektrikou ,stojí mi v garáži K.O.zatím spí sladce..
Ta je kdo bude chtít na prodej nikde jí nemám v inzerátu.Pokusím se mezi tím najít scarabeu doktora.
Díky za info Havell75
Mám Malaguti Spider Max 500GT 2006 jedu si ,tak pěkně po městě a ouha stoupla teplota 4-5 dílků ukazatel na displeji,ztracen výkon o cca 70% max rychlost 60km/hod jinak 160km/hod.
Nechám vychladnout na 5 hodin.
Start ok jedu a po cca 4km opět teplota 4 dílky a výkon

Další den servis a co se nestalo? Benzín v Oleji..

a co na to měniči dílů? NIC...!Nevím musím se zeptat nebo se zeptejte vy.To jsem ještě neviděl jen slyším od pana měniče.
Bohužel auto-moto mechaniků už moc není ty už asi vymřeli.Zabijáka mechanika jsem už dlouho neviděl.
Tak jsem zkoušel sám se pozeptat googlu ten mě přesměroval sem...

Pak jsem obvolal asi cca 10 servisů po celé republice CZ a nechápal jsem ,když jsem dostal na jednu otázku 10 různých odpovědí
Termostat ,čidlo teploty,pístní kroužky,vstřikovací ventil,gufero,podtlak pak ,že po odstavení to tam nateče,prostřelen gumička,směšovač atd...
tak to opravdu nevím co si mám myslet...

Náhodou? Vyřešil tuto závadu-záhadu někdo? Myslím opravil a spokojeně jezdí do dnes...

PS: Jinak mám ještě Aprilii scarabeo 500GT 2003 a ta zase problémy s elektrikou ,stojí mi v garáži K.O.zatím spí sladce..

Ta je kdo bude chtít na prodej nikde jí nemám v inzerátu.Pokusím se mezi tím najít scarabeu doktora.
Díky za info Havell75
To Havell75:
Ahoj .... řešení je a to .... vyměnit termostat a to fofrem /nekupovat Italský, ten otvírá už při cca 82 stupních/ .... to samé olej a filtr ..... pak se pomodlit 3x otčenášek za ozubené kolo olejového čerpadla, které není ani z kovu ani z plastu ale z něčeho co připomíná kuprexit .... a ten zatraceně rychle reaguje s benzínem jež se nachází v oleji ..... změkne a zuby se ojedou .... a je vymalováno ..... jo a mám Atlantice 500 a jezdím doteď ....
Nemáš zač boboh.
Ahoj .... řešení je a to .... vyměnit termostat a to fofrem /nekupovat Italský, ten otvírá už při cca 82 stupních/ .... to samé olej a filtr ..... pak se pomodlit 3x otčenášek za ozubené kolo olejového čerpadla, které není ani z kovu ani z plastu ale z něčeho co připomíná kuprexit .... a ten zatraceně rychle reaguje s benzínem jež se nachází v oleji ..... změkne a zuby se ojedou .... a je vymalováno ..... jo a mám Atlantice 500 a jezdím doteď ....

Nemáš zač boboh.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakeho maxika burgman 400 vs Aprili... Suzuki AN 400 Burgman, Aprilia Atlantic 500, Aprilia... | anetVok | 12 | 3.4.2025 v 23:41 suboglacius |
Výměna zadní pneu X9 Evo Piaggio X9 | 276 | 6 | 28.3.2025 v 18:36 Spatty |
aprilia atlantic 500 Aprilia Atlantic 500 | suboglacius | 6 | 1.3.2025 v 23:18 suboglacius |
Piaggio x9 200 Piaggio X9 | peterka95 | 1 | 15.8.2024 v 01:35 Milan1963 |
Piaggio startuje pořád Piaggio X9 | Galuskyn | 4 | 12.6.2024 v 15:36 Galuskyn |