Téma: Odzvdušnněí předku
 
16.5.2010 v 14:35
Ahoj, mám dotaz. Rozebíral jsem přední třmen (udržba a promazání) po nandání je zapotřebí samozřejmě odvzdušnit,ale.... Protlačil jsem zkrz system snad tři decky brzdovky a stále měký. Napumpovat, držet, dole odstříknout a znova... Jakej je přesnej a správnej postup odvzdušnení?

Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 15:00 | Nahoru | #1
Napumpovat,drzet a povolit...musi unikat vzduch..vzdycky nahore chvili pockej..

Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 15:08 | Nahoru | #2
Jeste poradim prvni malinko mackej packu a nahore v nadobce by meli vijit mali bublinky tim odvzdusnis hl.brzd.valec pak uz jen mackat napumpovat drzet packu,povolit ovdusnovak furt drzet packu dotahnout ovzdus.pomalu pustit packu a dolit brzdovku

1 reakcí na tento příspěvek Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 16:10 | Nahoru | #3
No, to je klasickej postup...ale me to proste nefunguje, vubec to netvrdne

Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 16:36 | Nahoru | #4
Mě pomohlo celou soustavu demontovat a šikovně pověsit, třeba i přes noc. Nejlíp tak aby bublinky šly co nejideálněji nahoru.
Taky mám pocit že pomohlo s tím všelijak třepat, naklánět a bouchat s tím o něco měkkýho (třeba o ruku) za neustálýho lomcování s páčkou.. ale není to zrovna vědecká metoda :)

Naposledy editováno 16.05.2010 16:37:07

2 reakcí na tento příspěvek Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 16:56 | Nahoru | #5
Protlačuj kapalinu od spodu přes odvzdušňovací šroub až do nádržky.Běžný a rychlý postup,jinak už to nedělám.Ahoj

Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 17:00 | Nahoru | #6
Pokud mas umelohmotnou nadrzku a ne tu sroubovaci kovovou, tak zkus jakoby dlani tlacit misto vicka , jakoby jsi tam chtel vtlacit vzduch, pritom pumpuj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 17:26 | Nahoru | #7

FUNDURAK>Protlačuj kapalinu od spodu přes odvzdušňovací šroub až do nádržky.Běžný a rychlý postup,jinak už to nedělám.Ahoj



Presne tak.Kdyz mi to nejde odvzdusnit klasicky,tak to tam taky cpu pres odvzdusnovak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 17:28 | Nahoru | #8
StiefTomas> Odvzdusnovak???...a ten je kde?

(reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 17:36 | Nahoru | #9

fandic8>StiefTomas> Odvzdusnovak???...a ten je kde?



odvzdusnovak to je ten sroubek co povolujes na brzdici

(reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 17:57 | Nahoru | #10

fandic8>StiefTomas> Odvzdusnovak???...a ten je kde?


jak to tedy odvzdušňuješ,když ani nevíš čím . jinak jak píšou předemnou spodem,jde to dobře

1 reakcí na tento příspěvek Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 17:59 | Nahoru | #11
:) tak reknu rovnou čim nazýváte odvzdusnovák.

(reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 18:22 | Nahoru | #12

fandic8>:) tak reknu rovnou čim nazýváte odvzdusnovák.



Odvzdusnovak je tedy odvzdusnovaci sroub na trmenu

1 reakcí na tento příspěvek Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 18:48 | Nahoru | #13
Tak když už sme u toho odvzdušňování tak se taky zeptám. Na yz 426 sem měl po pár brzdění úplně gumovou páčku a moc to nebrzdilo.Tak sem se dál do odvzdušnění ale vůbec mi to nejde. Skoušel sem i od spoda přes odvzdušňovák ale prostě to nejde, i kdybych prohnal celym systémem celej litr brzdovky. Tak sem jentak pro zajímavost skusil jinou pumpu, která se mi doma válela z yuki sm 125. Namontoval sem ji a na třetí klasicky odvzdušnění, (namačkat držet povolit) už vše chodilo z toho sem vyvodil, že jsou asi špatný gumičky na pístku. Jenomže mi řekli v yamaze že se samotný gumičky nedělaj, takže sem musel objednat celej pístek. Tak sem chtěl slyšet váš názor, jestli je to možný že by si to nasávalo vzduch přes ty gumičky. Trochu sem se zarazil, jestli sem s tim taky neměl nějak bouchat nebo naklánět jak tu někdo napsal.

(reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 18:53 | Nahoru | #14
FUNDURAK> To sem taky zkoušel ale nějak mi to nejde protlačit. Na vfr 750. To odvzdušnění je podle mě fakt alchimie

(reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 19:32 | Nahoru | #15

jeny>Tak když už sme u toho odvzdušňování tak se taky zeptám. Na yz 426 sem měl po pár brzdění úplně gumovou páčku a moc to nebrzdilo.Tak sem se dál do odvzdušnění ale vůbec mi to nejde. Skoušel sem i od spoda přes odvzdušňovák ale prostě to nejde, i kdybych prohnal celym systémem celej litr brzdovky. Tak sem jentak pro zajímavost skusil jinou pumpu, která se mi doma válela z yuki sm 125. Namontoval sem ji a na třetí klasicky odvzdušnění, (namačkat držet povolit) už vše chodilo z toho sem vyvodil, že jsou asi špatný gumičky na pístku. Jenomže mi řekli v yamaze že se samotný gumičky nedělaj, takže sem musel objednat celej pístek. Tak sem chtěl slyšet váš názor, jestli je to možný že by si to nasávalo vzduch přes ty gumičky. Trochu sem se zarazil, jestli sem s tim taky neměl nějak bouchat nebo naklánět jak tu někdo napsal.



V Brně u Brumly jsem ty gumičky koupil z druhovýroby samotný, stála jedna kolem 60 Kč.

(reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 20:11 | Nahoru | #16
fandic8> Taky jsem to nemohl za nic odvzdušnit. Nakonec jsem přišel na způsob, kterej mi funguje a netrvá dlouho .

  • Jako první si na odvzdušňovák nasadím hadičku a tu navedu zpátky do nádobky. U řidítek ji stahovačkama zaheftuju, aby mi z nádobky nevypadla. Točím tam jen minimum kapaliny a není nutné nic dolévat
  • Nevedu žádné povolit utáhnout. Jen trochu povolím a pak pořád mačkám
  • Pak jsem odmontoval brzdič a pověsil ho za strop (s druhým kotoučem ). Můj laický názor: všechen vzduch, co byl v systému, se nashromáždí u odvzdušňováku. Takhle to nějakou chvilku promačkám.
  • No a nakonec dám brzdič zase na zem a pak už asi během 10 zmáčknutí je brzda tuhá.


Nevím jestli je má teorie správná (že nejprve shromáždím všechen vzduch u odvzdušňováku a ten po položení zpět na zem už v klidu vytlačím), ale jinak mi to na DRku prostě nefunguje

Naposledy editováno 16.05.2010 20:15:40

Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 20:39 | Nahoru | #17
strikacku hadicku dole to napoj a natlac tam kapalinu spodem utahni a mas hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 21:29 | Nahoru | #18
Také dost pomáhá, když po běžném odvzdušnění Stáhneš mírně brzdovou páčku třeba izolačkou, povolíš víčko nádobky a necháš to tak ideálnětřeba přes noc. Bublinky z brzdového okruhu krásně odejdou

(reakce na) Odzvdušnněí předku

16.5.2010 v 22:00 | Nahoru | #19

czert>Také dost pomáhá, když po běžném odvzdušnění Stáhneš mírně brzdovou páčku třeba izolačkou, povolíš víčko nádobky a necháš to tak ideálnětřeba přes noc. Bublinky z brzdového okruhu krásně odejdou



mě tak to funguje dobře. když to položím, tak se někdy stane, že brzda změkne, dám na páčku gumičku a ono to přes noc vybublá a druhý den je brzda krásně tvrdá. víčko vůbec nepovoluju

Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 12:06 | Nahoru | #20
Ptám se zřejmě zbytečně, ale tak když už to forum tady funguje, tak aby řeč nestála.. Mam SX ´05 a gumový chod páčky přední brzdy, přičemž pořádně brzdí až při domáčknutí páčky k ostatním prstům - tj. až strašně blízko rukojeti. Výměna kapaliny i odvzdušnění už proběhlo. Je to tedy gumičkami na pístku pumpy? Projevují se staré gumičky tímto způsobem?

1 reakcí na tento příspěvek Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 13:25 | Nahoru | #21
gumová páčka může být taky zatuhlým třmenem, zatuhlým pístkem, blbě sedícíma deskama na kotouči (po výměně desek a ponechání sjetého kotouče nebo naopak), křivým nebo zvlněným kotoučem
Prostě něco se mechnicky šprajcuje a brzdí to teprve po vymezení všech vůlí

(reakce na) Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 13:38 | Nahoru | #22
Vana666> Ok, chápu, dík. Brzdit to brzdí, ale jde mi hlavně o celkově gumový chod páčky - zajímá mě, jestli je to typickým příznakem zpuchřelých/opotřebovaných gumiček na pístku, protože tohle není první motorka, u které jsem se s tím setkal..

1 reakcí na tento příspěvek Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 18:01 | Nahoru | #23
Tkaže jsem zkusil vsechno a nic, vzduch stále v obehu:) Z hadicky jsem si jistej,ze je pryc,ale...ted je nekde uvnitr przdice. A to leda tou odsavackou na nudle,ne? :)

(reakce na) Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 18:21 | Nahoru | #24
fandic8> taky jsem se s tim strasne nadrel na WéRu viz:Odkaz a nekteri chytraci si ze me delali strasnou prdel

Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 21:24 | Nahoru | #25
Správně bys měl mít z odvzdušňovacího šroubu danou hadičku do nádobky s kapalinou a pak teprve tlakovat, ale jde to i bez toho velice jednoduše.

Zkus párkrat zmačknout pak drž úplně naplno a zároveň s tím povol šroub. Hned ho zas utáhni a natlakuj páčkou a je to hotovo. Pokud tam je vzduch tak to opakuj třeba 2x, 3x
Vrchní nádobku musíš mít otevřenou!!!

Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 22:29 | Nahoru | #26
Máš bublinu za pumpu zmáčkni páčku a povol první šroub nahoře u pumpy (co drží hadici)

Odvzdusnis to jako dole na odvzdusnovaku, podle meho nazoru je to urcite timhle.

Naposledy editováno 25.05.2010 22:32:05

Odzvdušnněí předku

25.5.2010 v 22:31 | Nahoru | #27
Chápu, v nedeli jsem to zrovna delal a poprve z mejch 5ti motorek to nešlo odvzdušnit, nefugovalo vůbec nic! (tlačení stříkačkou spodem, mačkání utahování)Až jsem nasadil asi 1,5 hadičky na odvzdušnovak a nechal protejkat spoustu kapaliny skrz dokud přestali bejt v hadičce bublinky. Možna tak pixlu, pak jsem to zavřel a fachá

Odzvdušnněí předku

26.5.2010 v 09:17 | Nahoru | #28
měkká páčka na endurech a krosech :

1) se také stává že se bublina dostane v hadici do nejvyššího bodu a tu běžným odvzdušněním nedostaneš ven. (stíhá se vracet před další dávkou) je třeba mít hadici celou od zdola nahoru (třeba sundat třmen a odvzdušňovat zvedlou motorku, nebo izolačkou hadici domluvit jak si představuješ její tvar)

2) v případě že bod 1 nefunguje tak u moto starší 200mth to mohou být gumyčky.

Odzvdušnněí předku

26.5.2010 v 19:09 | Nahoru | #29
Dík, takhle jsem to potřeboval slyšet - gumičky až po 200mth. Špatně jsem se ptal.. Rozebral jsem brzdič, prasátka byla mírně zatuhlá, ale byla. A po odvzdušnění je to určitě lepší. ..takže , i když bych si to dokázal představit ještě lepší..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist