Téma: Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
 
11.4.2007 v 17:51
čaute, chtěl bych trochu potunit chabou přední brzdu na mém DR-Ztku a chtěl bych se zeptat na pár věcí:

<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg

Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.

Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?

<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím

<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?



Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 09:28 | Nahoru | #1
Urvanej>mnó většina motorek co jsem viděl má plovoucí všechno - i třmen i kotouč. Ale když to v základu je dělaný s pevným kotoučem tak teoreticky jen zvětšení průměru by snad nemělo uškodit, spíš naopak, bude ještě víc pružnější do boku - když se střed udělá takovej jakoby mírně do spirály tak by to mohlo to plovoucí uložení trochu nasimulovat, ne?
něco podobnýho jak tohle http://www.precisio.../avidconversion1.jpg

+ ještě by to mělo teoretickou výhodu v bahně že by se nýtky neucpaly

Ještě mě napadlo jestli se ty velký kotouče nedělají plovoucí hlaně kvůli teplotní roztažnosti..?
Ale kdyby se šikovně udělal tvar toho pevného tak se pořeší i to.




Odvzdušňoval jsem to tak že jsem měl pumpu sundanou a všelijak sem s tím otáčel a poklepával do toho

Tož uvidím o víkendu :) *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 09:37 | Nahoru | #2
Vespa>inspirace na kotouče jsem vyhrabal v archivu stranky LPX....ale nejak me blbne kodovani :/ http://web.archive....lpx.cz/sumotech1.htm
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist