<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg
Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.
Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?
<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím
<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?
Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
Je pravda že by to chtělo třeba čtyřpístek aby bylo zlepšení ale ten tam nejspíš nenacpu kvůli výpletu.. ten třmen teda nechávám plavat.
Redukci si pro sichr masivnější udělám.. třeba i ze dvou plátů, ať se nemusím strachovat. ALe viděl jsem i hustý věci, normální plocháč uřízlej flexou a opilovanej pilníkem a taky to fungovalo. (tím nechci říct že tam dám první kus rezavýho "pičaplechu" co mě vleze pod ruku, to jen abys mě nechytal za slovo :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
no to je to z čeho mám strach - kus čehokoli a nakonec to brzdí hůř
neboj nemám strach o tebe , ale až budeš kroužit kolem trampa abys mě nepřistál v polívce :lol: :lol: :lol: (vtip , tak se nečerti)
a co plovoucí třmen třeba s GS500 je to sice dvoupístek plovoucí , ale kotouč tam dáš k němu 320 , nebo kolik má , z hlavy to nevim a brzdnou sílu se zdvihem páčky doladit pumpou - jsou různý průměry a pak máš jinej poměr mezi průměry pístků , tudíž zůznej chod a různousílu na třmenu , a když už třmen s GS tak i pumpu , a GS 500 má obě brzdy velice slušný , ne sice jak GSXR , ale fungují velice dobře.
no a to zmiňovaný uchycení k vidli ci ať ti neulítne a je to super