Téma: Výměna gufer ventilů
21.6.2010 v 10:10
Ahoj
Prosím o Vaše zkušenosti.
Můj alpík baští tak 0,3 - 0,4 l oleje na tisíc. Záleží jak se jede. Ne, že by to nějak vadilo ale možná by to vyřešila nová gufera ventilů.
Dělal jste to někdo doma?
Musí se opravdu sundat hlavy?
A nakonec kolik to tak polkne penízků?
Díky za náměty.
Prosím o Vaše zkušenosti.
Můj alpík baští tak 0,3 - 0,4 l oleje na tisíc. Záleží jak se jede. Ne, že by to nějak vadilo ale možná by to vyřešila nová gufera ventilů.
Dělal jste to někdo doma?
Musí se opravdu sundat hlavy?
A nakonec kolik to tak polkne penízků?
Díky za náměty.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
No já ten rozhled mám ještě trochu menší alespoň co se týče motorů. Je to blbej příklad ale na feldě jsme je měnili bez sundání hlavy. Ale ano motorka není auto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer ventilů
petula9>No já ten rozhled mám ještě trochu menší alespoň co se týče motorů. Je to blbej příklad ale na feldě jsme je měnili bez sundání hlavy. Ale ano motorka není auto.
Ale to víš, že to jde i bez demontáže hlav, stejně jako u té filcky - sparťanský způsob - narveš koudel přes otvor na svíčku do spalovacího prostoru, a na ni pak ventil přitlačíš...ja bych to na své mašině sice nedělal, ale jde to...jo a hlavně tu koudel pak vyndej


2stroke: Já to znal pod názvem "indiánská metoda" a do válce se ládoval špagát, jehož konec se nechal trčet ven a za který se to pak zase vytáhlo. Jiná možnost je udělat si na otvor svíčky redukci na kompresor a foukat tam vzduch.
Ale proveditelnost závisí hlavně na přístupu. Zatímco u řadového motoru v autě je to celkem brnkačka, u motocyklových vidlicáků naládovaných pod rám to může být fuška na úrovni gynekologie.
Ale proveditelnost závisí hlavně na přístupu. Zatímco u řadového motoru v autě je to celkem brnkačka, u motocyklových vidlicáků naládovaných pod rám to může být fuška na úrovni gynekologie.
S redukcí na kompresor nemám problém. Samozřejmě předpokládám, že se musí vyndat zdvihátka. Jde mi především o to, že na sundání hlav je potřeba vyndat motor. dále pak když už budou hlavy dole může se udělat výbrus atd.... GO motoru dělat nechci. Na fildě to byla otázka jednoho přípravku a 2 hodin času. Nemyslím, že to byla divočina.
Rád bych znal názor někoho kdo už to takto dělal.
Díky
Rád bych znal názor někoho kdo už to takto dělal.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
Jestli můžu přispět svojí troškou, měl jsem ten samý problém. Taky jsem zkusil vyměnit jen gufera na ventilech (jde to i bez sundání hlav a tím pádem demontáže motoru). Ale problém jsem nevyřešil, takže nakonec stejně došlo na demontáž motoru, výbrus válců a výměna obou pístních sad. Celá ta sranda mě vyšla na nějakých 9000,- za součástky. Je to sice ranec, ale mám klid a motor jako novej, zvlášť, když si Alpa chci nechat na dooost dlouho
. Měřil jsi kompresi? Tady se to trošku řešilo: http://www.motorkari.cz/
Naposledy editováno 27.06.2010 20:13:52

Naposledy editováno 27.06.2010 20:13:52
kyby> Ahoj. Jo to jsem četl. Já tam mám komprese 8,5 na předním a 7,5 na zadním válci. Proto myslím, že kroužky budou v pohodě. Motor má najeto 64000 km. Myslím a doufám, že není stočený. Můžeš prosím popsat jak jsi to dělal a na co dávat pozor? Popřípadě kde je to nejlepší objednat? Díky moc.
Ty tlaky fakt nejsou moc dobrý, měly by být kolem deseti. Při tvých kilometrech (pokud jsou skutečné) by měl být motor úplně v pohodě si myslím.
Dělal jsem to podle manuálu (sice je v angličtině, ale jsou tam srozumitelný obrázky a text se dá celkem v pohodě přeložit). Moc složitý to není, jako každej jinej motor (beru to ze své pozice automechanika
) Jen je třeba si dát pozor na časování rozvodů, ale to je taky perfektně popsaný v té knížce. Takže pokud jsi už nějaký motor měl rozebraný, nemáš se čeho bát

A součástky jsem objednával v Hondě v ČB, pístní sady se v replikách na tuhle mašinu nedělají.
Naposledy editováno 28.06.2010 17:28:54
Dělal jsem to podle manuálu (sice je v angličtině, ale jsou tam srozumitelný obrázky a text se dá celkem v pohodě přeložit). Moc složitý to není, jako každej jinej motor (beru to ze své pozice automechanika



A součástky jsem objednával v Hondě v ČB, pístní sady se v replikách na tuhle mašinu nedělají.
Naposledy editováno 28.06.2010 17:28:54
Díky moc za nápady. Km radši řešit nechci ale musím jim věřit. Když jsem ji loni kupoval měla asi 57000 km. A stav byl super. To co je dnes vidět v inzerátech nemůže být snad ano možný. Patnáctiletý motorky a skoro všechny mají svorně 29000 - 39000 km.
Budu to řešit až v zimě. Ale ještě jednou díky.

Budu to řešit až v zimě. Ale ještě jednou díky.
Tlak pod 10 není dobrý, pokud ti neutíká tlak přes ventily, tak je to minimálně na výměnu kroužků. Před tou ale ještě zkontrolovat, zda není do soudkova ojetej válec. Na to, že má najeto jen tolik, co je na tacháči, zapomeň, pokud jsi ji kupoval v čechách. Tady jich je stočených 95%.
Předpokládám, že jsi tlaky změřil na ohřátém motoru a držel otevřenej plyn. Oblíbená metoda zjištění, zda je nizký tlak způsoben kroužky a né ventily, -nalití trochy oleje do válce- u skloňených válců moc nefunguje.
Guferka se mění mnohem líp se sundanou hlavou. Navíc si při tom vyndáš ventil a prohlídneš, zda nemá vyběhanou hranu na dříku - v tom případě výměna guferka moc nepomůže. Dále před sundáním pružin můžeš nalít benzín do sání a výfuku a koukat, zda nějakej ventil nepropouští - nesmí pár vteřin ani prolínat.
Předpokládám, že jsi tlaky změřil na ohřátém motoru a držel otevřenej plyn. Oblíbená metoda zjištění, zda je nizký tlak způsoben kroužky a né ventily, -nalití trochy oleje do válce- u skloňených válců moc nefunguje.
Guferka se mění mnohem líp se sundanou hlavou. Navíc si při tom vyndáš ventil a prohlídneš, zda nemá vyběhanou hranu na dříku - v tom případě výměna guferka moc nepomůže. Dále před sundáním pružin můžeš nalít benzín do sání a výfuku a koukat, zda nějakej ventil nepropouští - nesmí pár vteřin ani prolínat.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
pochybuju,ze by pres gufera od ventilu proslo tolik oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer ventilů
Spieke píše: pochybuju,ze by pres gufera od ventilu proslo tolik oleje
Divil by ses, klidně 2 litry na 1000km, pokud jsou vodítka nebo dříky také trochu vylítané.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer ventilů
Deadman> to by muselo byt festovne.je sice pravda,ze pod tim je velka teplota,ale ja bych rekl,ze to budou urcite pistni krouzky
Spieke> Otázka je, čemu říkáš festovně. Pokud je na dříku hrana viditelná pouhým okem, tak to gufero nemá moc šanci pochytat, protože není skoro vůbec pružné, aby ten pohyb a teplotu vydrželo. Na sacím ventilu máš při brždění motorem takovej podtlak, že to saje olej trochu i při zcela zdravém dříku a guferu. Na mé Hondě mám po 200.000km takové hrany na dřících, že to bere litr na tisíc jen přes ventily při trochu svižné jízdě. Kroužky mám přitom perfektní a tlaky 11 atmosfér na obou válcích.
Dněpr nemá origo žádná gufera na ventilech, pokud jsou dost vyběhaná vodítka, tak to stačí honit třeba po dálnici, aby si to vzalo litr oleje na 100km
Víc ho to nesežere jen proto, že do hlavy bez tlakového mazání přitéká pomalu

Naposledy editováno 27.01.2011 21:48:44
Dněpr nemá origo žádná gufera na ventilech, pokud jsou dost vyběhaná vodítka, tak to stačí honit třeba po dálnici, aby si to vzalo litr oleje na 100km



Naposledy editováno 27.01.2011 21:48:44
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
Zdravím všechny alpisty
mám dotaz, pokud se dělají gufera ventilů výše popsaným způsobem je nutné vyndat motor či je možný to udělat bez toho a pak bych se chtěl zeptat co je všechno nutné rozebrat. Je nutné rozebrat i rozvody? A jak můžou vypadat těsnění vík ventilů. Myslíte, že budou na odpis? Dík za jakékoliv info.

dosky píše: Zdravím všechny alpisty mám dotaz, pokud se dělají gufera ventilů výše popsaným způsobem je nutné vyndat motor či je možný to udělat bez toho a pak bych se chtěl zeptat co je všechno nutné rozebrat. Je nutné rozebrat i rozvody? A jak můžou vypadat těsnění vík ventilů. Myslíte, že budou na odpis? Dík za jakékoliv info.
Dělal jsem to před pár dny.
Motor není třeba vyndávat. Je třeba vyndat karburátory. Pak stačí sundat víka ventilů.Je třeba ovšem vypustit vodu z chlazení a rozpojit hadice. Pro pohodlí jsem si sundal i pravý chladič, taky cívky zapalování, abych měl prostor. Taky jsem odmotoval přepážku na rámu pod nádrží. Těsnění vík ventilů jsem si objednal nové, čili jsem je při této operaci vyměnil. Hlavně jsem si koupil v KARSu Brno 6 metrů solidního špagátu, který jsem použil místo výše zmiňované koudele, nacpal jej přes svíčkový otvor do válce a pootočením kliky jím přitlačil ventily nahoru. Největší piplačka byla stlačení a vyjmutí a výměně gufer znovunasazení půlkuželíků, které drží jako závlačky dříky ventilů v těch pružinách. Párkrát mi to vystřelilo ke stropu a byl problém je v garáži dohledat. Samotná výměna gufer je brnkačka, až na ty půlkuželíky.


Naposledy editováno 22.08.2014 18:09:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojkové a plynové lanka [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Vikrs | 36 | 1.4.2025 v 21:09 elvis78 |
Honda transalp nejde otáčkoměr Honda XL 650V Transalp, Honda XL 600V Transalp | martin-n | 3 | 3.1.2025 v 13:20 tox232 |
Snížení výkonu na 35 kW - postup Honda XL 600V Transalp | Kynklačka | 11 | 11.11.2024 v 07:21 MungoJerry |
Šrouby uložení přední osy Transalp Honda XL 600V Transalp | Grecky1 | 8 | 16.10.2024 v 21:07 Sema |
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |