Prosím o Vaše zkušenosti.
Můj alpík baští tak 0,3 - 0,4 l oleje na tisíc. Záleží jak se jede. Ne, že by to nějak vadilo ale možná by to vyřešila nová gufera ventilů.
Dělal jste to někdo doma?
Musí se opravdu sundat hlavy?
A nakonec kolik to tak polkne penízků?
Díky za náměty.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer ventilů
petula9>No já ten rozhled mám ještě trochu menší alespoň co se týče motorů. Je to blbej příklad ale na feldě jsme je měnili bez sundání hlavy. Ale ano motorka není auto.
Ale to víš, že to jde i bez demontáže hlav, stejně jako u té filcky - sparťanský způsob - narveš koudel přes otvor na svíčku do spalovacího prostoru, a na ni pak ventil přitlačíš...ja bych to na své mašině sice nedělal, ale jde to...jo a hlavně tu koudel pak vyndej
Ale proveditelnost závisí hlavně na přístupu. Zatímco u řadového motoru v autě je to celkem brnkačka, u motocyklových vidlicáků naládovaných pod rám to může být fuška na úrovni gynekologie.
Rád bych znal názor někoho kdo už to takto dělal.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
Naposledy editováno 27.06.2010 20:13:52
Dělal jsem to podle manuálu (sice je v angličtině, ale jsou tam srozumitelný obrázky a text se dá celkem v pohodě přeložit). Moc složitý to není, jako každej jinej motor (beru to ze své pozice automechanika ) Jen je třeba si dát pozor na časování rozvodů, ale to je taky perfektně popsaný v té knížce. Takže pokud jsi už nějaký motor měl rozebraný, nemáš se čeho bát
A součástky jsem objednával v Hondě v ČB, pístní sady se v replikách na tuhle mašinu nedělají.
Naposledy editováno 28.06.2010 17:28:54
Budu to řešit až v zimě. Ale ještě jednou díky.
Předpokládám, že jsi tlaky změřil na ohřátém motoru a držel otevřenej plyn. Oblíbená metoda zjištění, zda je nizký tlak způsoben kroužky a né ventily, -nalití trochy oleje do válce- u skloňených válců moc nefunguje.
Guferka se mění mnohem líp se sundanou hlavou. Navíc si při tom vyndáš ventil a prohlídneš, zda nemá vyběhanou hranu na dříku - v tom případě výměna guferka moc nepomůže. Dále před sundáním pružin můžeš nalít benzín do sání a výfuku a koukat, zda nějakej ventil nepropouští - nesmí pár vteřin ani prolínat.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer ventilů
Spieke píše: pochybuju,ze by pres gufera od ventilu proslo tolik oleje
Divil by ses, klidně 2 litry na 1000km, pokud jsou vodítka nebo dříky také trochu vylítané.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer ventilů
Dněpr nemá origo žádná gufera na ventilech, pokud jsou dost vyběhaná vodítka, tak to stačí honit třeba po dálnici, aby si to vzalo litr oleje na 100km Víc ho to nesežere jen proto, že do hlavy bez tlakového mazání přitéká pomalu
Naposledy editováno 27.01.2011 21:48:44
1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer ventilů
dosky píše: Zdravím všechny alpisty mám dotaz, pokud se dělají gufera ventilů výše popsaným způsobem je nutné vyndat motor či je možný to udělat bez toho a pak bych se chtěl zeptat co je všechno nutné rozebrat. Je nutné rozebrat i rozvody? A jak můžou vypadat těsnění vík ventilů. Myslíte, že budou na odpis? Dík za jakékoliv info.
Dělal jsem to před pár dny.
Motor není třeba vyndávat. Je třeba vyndat karburátory. Pak stačí sundat víka ventilů.Je třeba ovšem vypustit vodu z chlazení a rozpojit hadice. Pro pohodlí jsem si sundal i pravý chladič, taky cívky zapalování, abych měl prostor. Taky jsem odmotoval přepážku na rámu pod nádrží. Těsnění vík ventilů jsem si objednal nové, čili jsem je při této operaci vyměnil. Hlavně jsem si koupil v KARSu Brno 6 metrů solidního špagátu, který jsem použil místo výše zmiňované koudele, nacpal jej přes svíčkový otvor do válce a pootočením kliky jím přitlačil ventily nahoru. Největší piplačka byla stlačení a vyjmutí a výměně gufer znovunasazení půlkuželíků, které drží jako závlačky dříky ventilů v těch pružinách. Párkrát mi to vystřelilo ke stropu a byl problém je v garáži dohledat. Samotná výměna gufer je brnkačka, až na ty půlkuželíky.
Naposledy editováno 22.08.2014 18:09:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |