Téma: Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice
6.10.2010 v 18:14
Tak mi začal na mé GPZ 500 téct olej guferem na pravém kluzáku. Když už to budu rozdělávat tak bych zrovna přetěsnil i ten levý a vyměnil olej. Má s tím někdo z vás zkušenosti? Hodil by sem mi nějaký jednoduchý postup a rady na co si dát pozor. Předpokládám že musí celá vidlice ven. Předem dík za rady.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

6.10.2010 v 18:21 | Nahoru | #1
jestli se do toho pustíš, tak mi to uděláš taky, že jo? mám er-5tku ... co sem tak slyšel, tak to není zrovna jednoduchý spíš abys nepoškodil to nový gufero

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

6.10.2010 v 18:51 | Nahoru | #2
Taky se do toho chci pustit doma v dílně, tak to snad nebude nejak extra složité Doufám teda

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

7.10.2010 v 08:48 | Nahoru | #3

Dr.Myšák> jestli se do toho pustíš, tak mi to uděláš taky, že jo? mám er-5tku ... co sem tak slyšel, tak to není zrovna jednoduchý spíš abys nepoškodil to nový gufero


Nedávno jsem to dělal na ségřiný ER5,Intruderu a na svý buse. Kdyby si bydlel blíž, tak bych ti to udělal

Naposledy editováno 07.10.2010 08:48:29

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

7.10.2010 v 13:25 | Nahoru | #4
dělal jsem to před časem na svem GSX 600F a je dobré si poznačit jak to do sebe zapadá při skládaní jsem to přehodil a hodina práce přišla vniveč

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

7.10.2010 v 15:56 | Nahoru | #5
co mám stažený anglický manuál tak tam něco psaly i o výměně nějakejch pružinek nebo tak něčeho, stačí jen ty gufera a olej? moc se mi do toho nechce ale nic jinýho mi nezbyde hoďte sem někdo pár bodů jak jste co po sobě demontovali nejsem úplný kopyto, už sem si toho dost opravil sám ale tohle sem eště nedělal...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

7.10.2010 v 20:27 | Nahoru | #6
sundej blatník, brzdič pověš na řidítka a zavěš motku za řidítka za trám. sundej kolo a povol brejle. vyndej spodem vidle. povol nahoře zátku a opatrně ji vyšroubuj, protože je podní stlačený péro. vyjmi péro a vylej olej, nech ho vykapat. v trubce okolo kluzáku je vnitřní segrovka. tu vyndat ,pokud tam neuvidíš oko tak jeden konec segr, je do šikma. tak začni špič nástr. tam. trhnutím proti sobě odděl . futra a kroužky a gufero vyjmi a před tím si poznač pozici a směr, vše vymej benzinem . poskládej naz5 a gufero nasad přes igelit. jo adzvdušni brzdy a dotahuj vše s citem nebo dle manu. tak zhruba tot vše.jelikož jsou ty vidle měkký sračky tak tam rovnou nalej ten nejhustší olej a vraž nad péro tři podložky. pokud píšu jak prase ,tak nevidim na klavesnici poněvadž čumim na gpčka.

Naposledy editováno 07.10.2010 20:34:08

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

9.10.2010 v 17:51 | Nahoru | #7
super dík,přes zimu se do toho pustim

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

10.10.2010 v 09:57 | Nahoru | #8
Já se do toho chtěl taky pustit sám, ale u Stehlíka v Kolomutech to dělají i s materiálem za 1000,- tak to šoupnu tam

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

11.11.2010 v 06:51 | Nahoru | #9
Vladimir> koukal sem po tom hustším oleji a všude maj jehustší SAE 10W syntetický, hustší jsou už pak minerální,musí se tam dát syntetiský?
v manuálu maj napsaný množství 0,3litru, to je určitě do jedné vidlice že jo?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

11.11.2010 v 15:31 | Nahoru | #10
já nevím jakej máš pocit z těch vidlic ty, ale pro mě kterej v tý době měl asi trochu víc kilo jak ty /90/ tak to byli strašně měkký. Skoušel jsem tam různý oleje a nakonec jsem skončil u motoráku M6 a asi třech podložkách pod víčkama. Jestly tam budeš dávat tlumič. olej tak dej ten nejhustší co seženeš. Hele dřív dávala Yamaha do tlumičů motorák taky. Záleží jak se to zdá měkký tobě. Navíc nemusíš solit 500,- za syntetic. olej. např. http://www.olejshop...icove-oleje/z/motul/

Naposledy editováno 11.11.2010 15:38:10

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

11.11.2010 v 17:37 | Nahoru | #11
dělam to každý dva roky na XJ, poprvý to šlo hůř, ted podruhý už pohoda, našel jsem návod na netu a jel jsem tady je na to návod a jde to podle toho v pohodě udělat, jen nevim jak je to na GPZ, ale bude to asi podobný
tady je návod na xj

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

11.11.2010 v 20:22 | Nahoru | #12
Vladimir> jo je to měkký to teda jo, a za ty syntetický oleje je to pořádnej ranec to máš pravdu... když tam teda dám tlumičovej minerální olej SAE 20W +podložky tak myslíš že by to mělo bejt v pohodě jo?neudělá tam ten minerál nějakou paseku? ten motorovej M6 už mi do toho příjde až moc obyčejnej,ale zase tolik se v tom nevyznám...
Vatak> dík za další návod,čím víc infomací tím líp

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

11.11.2010 v 20:55 | Nahoru | #13
já jsem do toho nalil hustej tlumičovej, myslim 15 nebo 20W, a dal menší podložky. Spolu s jinym zadnim tlumičem je to docela znát ted mi štve, že to nejede

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

15.8.2011 v 00:33 | Nahoru | #14
Ted sem se do toho taky pustil ale nevim vubec jak mam povolit to vicko co je nahore v tlumici..nevim vubec cim bych to chytil.Nevite nekdo?bracha delal tlumice na Suzuki gsxf 600 a tam je to uplne jinak tak me tohle dost prekvapilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

15.8.2011 v 16:49 | Nahoru | #15

Egessi píše: Ted sem se do toho taky pustil ale nevim vubec jak mam povolit to vicko co je nahore v tlumici..nevim vubec cim bych to chytil.Nevite nekdo?bracha delal tlumice na Suzuki gsxf 600 a tam je to uplne jinak tak me tohle dost prekvapilo.



Musíš to povolovat upnutý ve spodních brejlých na motorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

15.8.2011 v 18:18 | Nahoru | #16
Mike70>
Ale cim to povolim?tam nejsou zadny drazky nic..cim a za co to mam vzit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

16.8.2011 v 19:43 | Nahoru | #17

Egessi píše: Mike70>
Ale cim to povolim?tam nejsou zadny drazky nic..cim a za co to mam vzit


Nahoře není šestihran?

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

16.8.2011 v 20:16 | Nahoru | #18
Mike70>
nn prave ze je tam jen takova kulata zatka ktera se da trosku ztlacit a kolem ni je jakoby podlozka..mas mail? poslu kdyztak foto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

16.8.2011 v 20:45 | Nahoru | #19

Dr.Myšák píše: jestli se do toho pustíš, tak mi to uděláš taky, že jo? mám er-5tku ... co sem tak slyšel, tak to není zrovna jednoduchý spíš abys nepoškodil to nový gufero



Spěcháš na to ? Mám na dílně ted pár motorek, ale ve volný chvíli bych Ti to sfouknul, když by se Ti chtělo nechat moto 6km od baráku na chvíli ;)

Egessi> Co je to za moto ? Pravděpodobně system seegrovky - zatlač to víčko a uvidíš drátenou seegrovku, tu odstran, a seš u pružiny. Tenhle systém používala např. Yamaha v 80letech u vzduchem dofukovatelných vidlí..

Naposledy editováno 16.08.2011 20:47:12

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

16.8.2011 v 20:56 | Nahoru | #20
Raisidlo77>
jj to bude ono ale reknu ti pekne debilni system jeste jak je to pod tlakem tak to zmacknout je dost voser a ta segrovka se mi protaci..je na to nakej dobrej zpusob?:D asi trpelivost co :D

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

16.8.2011 v 20:56 | Nahoru | #21
jo jinak je to Kawasaki gpz 500

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

16.8.2011 v 21:35 | Nahoru | #22

Raisidlo77 píše: Spěcháš na to ? Mám na dílně ted pár motorek, ale ve volný chvíli bych Ti to sfouknul, když by se Ti chtělo nechat moto 6km od baráku na chvíli ;)

Egessi> Co je to za moto ? Pravděpodobně system seegrovky - zatlač to víčko a uvidíš drátenou seegrovku, tu odstran, a seš u pružiny. Tenhle systém používala např. Yamaha v 80letech u vzduchem dofukovatelných vidlí..



Tak to je maso, sem zase o něco chytřejší...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

19.8.2011 v 00:49 | Nahoru | #23
A kolik se leje oleje jednotlive do tlumičů?

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

21.9.2011 v 09:42 | Nahoru | #24
já jsem to dělal tak že jsem tu trubku upnul nastojato do svěráku a násadou od koštěte jsem to víčko stlačil dolů a násadu zapřel o strop aby to zůstalo ve stlačené poloze, pak nějakým menším šroubováčkem vydloubnout segerovku, je to na houby práce...
v každém tlumiči by mělo bejt 0,3 litru
jinak kdyby si chtěl tak mám na CD originál manuál kde je to rozkreslený

Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

21.9.2011 v 11:09 | Nahoru | #25
jeste k ty viskozite... SAE xy je interval a muze se stat, ze tlumicovej olej SAE 5W jednoho konkretniho typu je viskoznejsi nez SAE10W jinyho typu jinyho vyrobce. Takze jestli chces nejakou konkretni nebo vyssi viskozitu, doporucuju orientovat se podle presnych specifikaci viskozit (vyrobce nebo se na webu povalujou ruzny porovnavaci tabulky)

(reakce na) Výměna oleje a přetěsnění přední vidlice

23.2.2016 v 15:33 | Nahoru | #26

Zazi78 píše: Já se do toho chtěl taky pustit sám, ale u Stehlíka v Kolomutech to dělají i s materiálem za 1000,- tak to šoupnu tam

Mi to nedá, ale vytáhnu staré vlákno za účelem recenze na základě informací z tohoto vlákna. Dal jsem tam před cca rokem motorku na repasi vidlic taky. Finální cena byla asi 3500,-Kč (o to ani tak nejde, s tím se počítalo). To, že se termín objednával na třikrát je taky vedlejší, i když to bylo dost otravné pokud si tam pánové neumí udělat pořádek v objednávkách. Co mě ovšem dožralo je zjištění že po roce (a to se odjelo baj voko 3000km) ty vidle znovu vytekly a ještě k tomu po rozložení bylo zjištěno, že se o repasi ani nedá mluvit. byly plné bordelu a kdoví co s tím u Stehlíka dělali za cenu 3.500,-Kč.... Takže za mě strikně NE - vyhnout se tomu servisu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist