Téma: Jawa 90 -Řadící segment - ztržený tisícihran
11.10.2010 v 23:29
Dobrý den, koupil jsem jawu 90 cross, v dobrém stavu, akorát tisícihran na řadičce je úplně v háji. Nejenom na páce, ale hlavně na řadícím segmentu (osce). Pokud se mi podaří sehnat nový segment - osku, jak je těžká výměna? Stačí jenom oddělat kryt s přerušovačem a vyjmout řadící tyčku a nahradit ji, nebo je třeba demontovat spojkový koš případně rozpůlit motor? Díval jsem se na dílenské příručky a tak a zdálo se mi, že by stačio oddělat víko, ale z těch nákresů toho člověk moc nepozná.
Předem děkuju za všechny odpovědi a rady...:)
Předem děkuju za všechny odpovědi a rady...:)
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 -Řadící segment - ztržený tisícihran
Motor se nepůlí,stačí sundat víko a vyměnit osku.
Libor nx> Určitě stačí sundat jenom víko? Je třeba odpojit přerušovač nebo může zůstat ve víku a pak se s ním jenom tak nasadit? Ještě jsem se nedíval, jak to tam je... A co spojkový koš? musí jít dolů, aby šla oska vyměnit nebo může zůstat? Díky moc...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 -Řadící segment - ztržený tisícihran
Kladívka tam nech,měl by se se nechat někde odpojit ten kabel.Nevím ja to tammáš zapojený.Ted si nejsem jistý jestli musí ven i spojka,ale to není až takový problém.Až sundáš víko tak to uvidíš.Kdyby musel ten koš ven tak si dej bacha na jehly co jsou na koši ať ti někam nespadnou.
Cairon: Ahoj, tady máš dílenskou příručku a katalog dílů tak jukni
www.eurooldtimers.com/cze/manual.php
Naposledy editováno 13.10.2010 20:19:50

www.eurooldtimers.com/cze/manual.php
Naposledy editováno 13.10.2010 20:19:50
Staci jen sundat viko, odpojit drat ke kladivku, sundat spojku a vynda se osicka razeni, ktera ma na sobe tahlo s tvema drapkama, ktery otaci radicim bubinkem. Jak uz zaznelo, pozor na jehlicky na spojkonym kosi, aspon zkontrolujes spojku - bejvaj od tech celoferodovych lamel bez plechu vybrouseny drazky v kosi.
Řadička se demontuje takto:
1. odmontuješ řadicí páku z toho tisícihranu,
2. sundáš dekl - nemusíš nikde nic rozpojovat, víko zůstane na káblíku přerušovače,
3. hřídel vyndáš i s přesouvačem řazení, aniž bys dělal cokoliv jiného, třeba demontoval spojku.
Při zpětné montáži je dobré zkontrolovat těsnění řadičky (O-kroužek) a ustavit dobře Oldhamovu spojku, ženoucí vačku zapalování od kliky. Spojka musí jít lehce posunovat v drážce kliky i na výstupku hřídele vačky.
Oprava tisícihranu - navařit, osoustužit, vyfrézovat drážky. A použít novou řadicí páku...
Dá se použít ze staré Jawy nebo Zetky.
1. odmontuješ řadicí páku z toho tisícihranu,
2. sundáš dekl - nemusíš nikde nic rozpojovat, víko zůstane na káblíku přerušovače,
3. hřídel vyndáš i s přesouvačem řazení, aniž bys dělal cokoliv jiného, třeba demontoval spojku.
Při zpětné montáži je dobré zkontrolovat těsnění řadičky (O-kroužek) a ustavit dobře Oldhamovu spojku, ženoucí vačku zapalování od kliky. Spojka musí jít lehce posunovat v drážce kliky i na výstupku hřídele vačky.
Oprava tisícihranu - navařit, osoustužit, vyfrézovat drážky. A použít novou řadicí páku...

Dá se použít ze staré Jawy nebo Zetky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 90 cross Neckermann Jawa 90 Cross | jawa42 | 5 | 25.7.2024 v 10:25 Jomardo |
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail | loguran | 11 | 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein |
Jawa 90 Bastl - předstih 38mm Jawa 90 Cross/Trail | Čermáček | 25 | 13.11.2021 v 14:23 Čermáček |
Náhon tachometru jawa 90 cross Jawa 90 Cross/Trail | Zenda11 | 7 | 4.4.2021 v 19:39 Doctoropulos |
JAWA 90 zapalování [1, 2] Jawa 90 Cross/Trail, Jawa 90 Roadster | FiZzeR | 33 | 28.3.2021 v 17:08 FiZzeR |