Téma: Těsnění na Jawu
24.10.2010 v 21:02
Už dlouho jsem neměl blbej dotaz, tak to musím napravit.

Jak moc debilní nápad je nahradit papírový těsnění (konkrétně levej dekl motoru a pod válce) červeným silikonem na motory (Den Braven Zwaluw Gasket Sealant)? Myslím si správně, že to bude fungovat stejně nebo líp?

Čeká mě odkarbonovávání a kuchání spojky, tak přemýšlím, jestli sáhnout do regálu pro silikon, nebo jít do krámku shánět papíry.
Anketa: Co vy na to?
Nevymejšlej kokotiny a hoď tam papír.
71%
10
Silikon to jistí.
29%
4
Hoď to ze skály pičo!
0%
0

Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:05 | Nahoru | #1
Pod válce papír na levej dekl silikon

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:08 | Nahoru | #2
Dík moc, provedu

Jenom tak pro zajímavost - proč pod válce jedině papír?

Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:10 | Nahoru | #3
jak píše jirin, pod válce papír, má tam funkci nejen těsnící, ale i vymezovací

Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:10 | Nahoru | #4
souhlásím s jirin.sv

Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:11 | Nahoru | #5
Pod obojí jedině papír, silikon budeš přetěsňovat co měsíc, když dáš papír, tak máš do rozborky klid..

Silikon je nouzovka - pod víko. Pod válce je k ničemu.

(reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:12 | Nahoru | #6
Enthropy> U válců je docela potřeba tloušťka toho papíru, bez něj a bez těsnění pod hlavou ti může narážet píst do hlavy. Jinak, že by papírové těsnění pod válci netěsnilo, jsem ještě neviděl, zato na levém deklu mi nikdy moc papír nefungoval .

2 reakcí na tento příspěvek Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:16 | Nahoru | #7
aha, a bavíme se o papíru nebo papíru? :)

Pod víko (aspoň na 350) se dělá buď tenké (jako z pijáku) nebo hrubé (cca 1mm), na všech jawách jsem vždy používal to hrubé a ani kapka.. Když kape, tak kolem řadičky.

(reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:20 | Nahoru | #8
c.j.> Kapání kolem řadičky je drobnost, když máme něco na způsob tlakového mazání řetězu kolem spojkové tyčky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:21 | Nahoru | #9
c.j.> Tak na 471 jsme jednou těsnění kupoval, podruhé jsem si ho vystřihával a nikdy to nebylo 100%. Ale třeba hodně záleží i na oleji, co jsem tak různě experimentoval s různými oleji (než jsem se ustálil na PP90), tak zvlášť s řidšími oleji (80W či Motul Transoil 15W-30) papír zvlášť v létě pouštěl docela dost, se silikonem bylo vždy naprosté sucho. Ale je to prostě Jawa/ČZ, takže to logicky teče jinde – řadička, spojková tyčka .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:23 | Nahoru | #10
jirin.sv> Jo, jak moc bývají na technické ostří tady na to tradiční jawí slintání? V červenci mě to čeká poprvé, tak ať vím, jak moc to mám zkoušet maskovat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:25 | Nahoru | #11
Enthropy> do závad ti napíšou převodová skříň netěsnost i kdyby neukápla ani kapka, takže tak

Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:27 | Nahoru | #12
Jinak já doporučuju všude papír. Silikon jedině mezi kartery a nebo jako nouzovku v případě, že si zrovna při nějaké opravě neměl nové papírové

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:28 | Nahoru | #13
Enthropy> Tak na technickou stačí motor stejně jako celou motorku napucovat a nikdy nebyl problém. Spíš si dej bacha na rozměry pneumatik a jiné podobné záludnosti.
Jinak když už je tu řeč o těsnění kolem nakopávačky a kolem spojkové tyčky, tak určitě obojí vyměň. U nakopávačky je to jasné, když budeš mít dekl dole, tak dej určitě nové (otázka max 10 Kč). No a u spojkové tyčky je ta výměna taky jednoduchá a dejme tomu na cca 5000 km se částečně to sáknutí omezí. Ale nikdy to prostě nebude 100 %, zvlášť když jezdím v létě za vyšších teplot dávky přes 500 km / den, tak to samozřejmě kolem nakopávačky sákne a v pravém deklu stojí olej .

(reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:30 | Nahoru | #14

_Hans_>Enthropy> do závad ti napíšou převodová skříň netěsnost i kdyby neukápla ani kapka, takže tak

Já mám STK za poslední 4ry roky u všech motorek bez ztráty jediné kytičky, tak nevím .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:34 | Nahoru | #15
jirin.sv> Provedu. Jenom 5000km? To nevydrží ani zimu

Můžeš nějak rozvést ty další záludnosti? Rozměry pneumatik jsou v pohodě - sice jsou ty moje traktory Heidenau znatelně vetší, než to co tam patří, ale šířka a průměr ráfku sedí a profil v techničáku zapsanej nemám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:39 | Nahoru | #16
Enthropy> No většinou je to klasika – kouknou na celkový stav motorky, barvu, čísla, pak klasika elektrika (všechna světla, blinkry, brzda, houkačka atd.), pak občas zkouknou drobnosti jako jsou ty gumy, lékárnička atd.
Od nového roku už ani nemusíš mít žárovky, ale stejně bych si jízdu bez náhradních moc nedokázal představit. Nevím kam plánuješ zajít na technickou, já jezdím do Tetčic, zatím tam vždy korektní přístup a neřeší blbosti.

Každopádně když porovnám prohlídku SV vs ČZety, tak u Zetek jsou daleko daleko důkladnější .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:44 | Nahoru | #17
jirin.sv> Můžu ty Tetčice zkusit. Zatím jsem dostal tip, že v Náměšti jsou docela normální a kdyby to nešlo, tak že ve Valašských Klobůkách projde naprosto cokoliv, co má předepasný počet kola něco, co připomíná motor
Takže blinkry blikající a klakson troubící až když vytočím motor (na volnoběh slabota, na baterku ani ťuk, i když světla to na ni zvládne v pohodě a celkově je nová a dobrá) jsou asi průser kal vrata, že?

Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:46 | Nahoru | #18
Já ho dávam všude u fíka i u ČZ 150 a ještě jsem něměl žádnej problém s netěsností :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:48 | Nahoru | #19
Enthropy> Tak na STK jsem nikdy motorku nestartoval, vše se většinou zkouší z baterky. Když ale baterku před STK trochu dobiješ, tak by to nemuselo být tak hrozné. Stejně se blinkry budou zkoušet vevnitř, kde je tma, tak to aspoň trochu vidět bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:52 | Nahoru | #20
jirin.sv> Neudělá to ani blik. Stejně tak klakson akorát cvakne. Někde bude něco pokurvený a nevím co. Baterka dává šťávy, že světlo vypaluje díry do očí, brzdovka a obrysovka svítí jako o život, ale ty blinkry jsou líný. Už i přerušovač jsem měnil a hovno z toho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:54 | Nahoru | #21
Enthropy> Pokud je baterka OK, tak fakt bude problém někde v kabeláži, pokud Jawě věnuješ jednu sobotu, tak jí uděláš novou eletriku a hned to bude fungovat lépe . Ideálně do ní hodit VAPE, ale zas je to docela ranec, který se ovšem vyplatí .

(reakce na) Těsnění na Jawu

24.10.2010 v 21:58 | Nahoru | #22
jirin.sv> Vape je v plánu, hned jak budou prachy - jenom neutším, jestli se to do toho července stihne. Při mým štěstí se zase něco vysere a o náklady bude postaraný. Navíc bych do té doby měl pořídit normální výfuky, protože se současnejma to sice líp jede, ale si by mě za ně vykostili zaživa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

25.10.2010 v 00:34 | Nahoru | #23

_Hans_>Enthropy> do závad ti napíšou převodová skříň netěsnost i kdyby neukápla ani kapka, takže tak



To není pravda, před pár lety bych s tebou souhlasil, ale byl sem 13týho na STK s dvěapůlou, motor slepený silikonem a za několik let z něj nic nekape každopádně v protokolu z STK mám pouze napsáno neuplný kryt řetězu jinak nic jiného

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na Jawu

25.10.2010 v 00:52 | Nahoru | #24
Dingo> Mě netěsnost naposledy napsali i když jsem měl motor taky dobře utěsněnej. Zřejmě věděli dopředu, že těsnění na řadičce dlouho nevydrží a začne to tudy zase chcát

(reakce na) Těsnění na Jawu

25.10.2010 v 01:38 | Nahoru | #25

_Hans_>Dingo> Mě netěsnost naposledy napsali i když jsem měl motor taky dobře utěsněnej. Zřejmě věděli dopředu, že těsnění na řadičce dlouho nevydrží a začne to tudy zase chcát


No mě to na řadičce prosakuje, ale než sem tam jel, tak sem to otřel. Ale čekal jsem, že tam napíšopu tu netěsnost, ale oproti jiným letům sem vyfásnul jinýho technika tak to bude spíš tím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... hrnous 880 25.4.2025 v 22:47 PetrL3
Jawa 350 634-4 tyčky spojky Jawa 350/634 Hudy96 14 15.4.2025 v 08:14 rteprapšak
kabely JAWA 350/634 Jawa 350/634 Hrhrjr 4 16.3.2025 v 12:51 Bigbear
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 47 2.12.2024 v 09:29 Krautkopf
Jawa 350 634 oilmaster Jawa 350/634 Jawar634 18 8.10.2024 v 11:39 VGT

TOPlist