Tak nějak mě napadlo, že bych si přes zimu poupravil motor a přidal tomu trochu více koníků. Po pročtení určitých rad, tipů, triků apod. sem došel k závěru, který popíšu relativně stručně.
Aneb ke zvýšení koníků upravit motor stylem naleštěním určitých částí.
1. Vyleštit klikovku (popř. jí nechat potáhnout chromem) k omezení tření aerosolu a oleje v klikovce + vyleštění klikovky do stavu "zrcadla".
2. K tomu všemu ještě vypulírovat (opět do stavu "zrcadla" sání a vůbec všechny kanály vedoucí do motoru.
Z mojeho hlediska při snížení jakéhokoliv odporu/tření v motoru pujdou koníky výš :)
Máte s tím nějaké zkušenosti ? popř. závěry jestli to vůbec k něčemu je ? :)
1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků
1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků
1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků
EDIT: Ovšem tohlen není to co sem chtěl probírat .. :) Spíš se chci zeptat jestli s tím má někdo zkušenosti, zkoušel to a jestli to něčemu alespoň trochu pomůže :)
Naposledy editováno 31.10.2010 20:25:56
1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků
Naposledy editováno 31.10.2010 20:58:14
2 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků
Pokud jo, tak přesně na tomhle principu to přidává nejvíc koní

Naposledy editováno 31.10.2010 20:31:32
leštění kliky u čtyřtaktu-to si děláš srandu ne???k čemu by to bylo...???leštění čehokoliv se vstřikováním je taky nesmysl...
Doopravdy přelešti hoňoura a bude to to nej,co můžeš udělat...

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků
Duritio>R4Zzy> Vyleštěním klikového ústrojí výkon opravdu nezvýšíš.To co se ti ale podaří je snížení aerodynamického odporu klikového ústrojí.To se,jak správně píšeš,pohybuje v aerosolovém prostředí tedy jeho odpor je nezanedbatelný.Tím ti výkon nevzroste ale vyšetříš více výkonu pro samotný pohon.Navíc se dostaneš o pár desítek otáček výš.Aby ti to tedy víc jelo máš dvě možnosti,buď zvyšovat výkon nebo snižovat ztráty.Vybral sis tedy správně.Moje vlastní zkušenosti pochází z osmdesátých let, kdy jsem vedle zvyšování výkonu úpravou vačky,výměnou pístů,ventilů,ojnic a klikovky za jiné také,a mnohem pracněji než nyní leštil kompletní klikové ústrojí do motorů pro mojí Škodu 130 A v závodech do vrchu.Disponibilní výkon se tedy zvýšil a i lépe se motor vytáčel,měřeno na brzdě.A co tu píšou o džusech je jejich věc ale můžou se klidně podívat do výsledkových listin té doby.Funguje to.
vyleštění je jen pomyslnou třešničkou na dortu možných úprav.samotné nemá smysl.
1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků
Duritio>R4Zzy> Vyleštěním klikového ústrojí výkon opravdu nezvýšíš.To co se ti ale podaří je snížení aerodynamického odporu klikového ústrojí.To se,jak správně píšeš,pohybuje v aerosolovém prostředí tedy jeho odpor je nezanedbatelný.Tím ti výkon nevzroste ale vyšetříš více výkonu pro samotný pohon.Navíc se dostaneš o pár desítek otáček výš.Aby ti to tedy víc jelo máš dvě možnosti,buď zvyšovat výkon nebo snižovat ztráty.Vybral sis tedy správně.Moje vlastní zkušenosti pochází z osmdesátých let, kdy jsem vedle zvyšování výkonu úpravou vačky,výměnou pístů,ventilů,ojnic a klikovky za jiné také,a mnohem pracněji než nyní leštil kompletní klikové ústrojí do motorů pro mojí Škodu 130 A v závodech do vrchu.Disponibilní výkon se tedy zvýšil a i lépe se motor vytáčel,měřeno na brzdě.A co tu píšou o džusech je jejich věc ale můžou se klidně podívat do výsledkových listin té doby.Funguje to.
jj přesně tak

nu a co třeba zvětšit kompesní poměr? nech stáhnout hlavu a uvidíš..
