1 reakcí na tento příspěvek Provozovatel vs. vlastník
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
(ptam se ciste teoreticky, jezdim vcelku dle norem, ikdyz 50km/h ve meste se obcas uhlidat fakt neda :marod: )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
provozovatel je ten kdo s tim jezdí a kdo platí pokuty atd... ale musíš si to nechat se souhlasem vlastníka do toho tech. nechat napsat. ale zase nemůžeš vozidlo prodat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
Ahoj, možná by chtělo zvolit vhodnou formulaci, ale jestli to chápu zprávně, tak motocykl byl na tvého otce přehlášen, ne odhlášen (pokud by byl odhlášen, tak nebudeš mít na motorce značku a nebudeš mít od ní malý technický průkaz a v techničáku velkém bude označeno, že motocykl byl odhlášen z evidence motorových vozidel).
Tzn. tvůj otec je vlastníkem motocyklu (je úplně jedno, jestli řidičské oprávnění má nebo nemá, prostě ho koupil a hotovo), k motocyklu dostal malý a velký technický průkaz, platí povinné ručení a jako majitel odpovídá za škody způsobené provozem tohoto vozidla v případě, že policie bude znát pouze RZ (SPZ) motocyklu a ne, kdo na něm jel (fotka z měření apod.), tzn. budou ho zvát na přestutkové řízení, kde bude muset vysvětlovat, kdo na motorce jezdí, když nemá on řidičák. Pokud tě policie zastaví, tak jde pokuta a přestupkové řízení (tzn. body) na tvou osobu podle platného občanského průkazu a řidičského oprávnění (kdyby tě chytli na motocyklu kamaráda, tak by asi ještě zjištovali, jestli není kradená, když nejsi její majitel).
Jinak .. roky jsem jezdil na motorce, která byla psaná na tatíka, takže bych si s tím starosti nedělal (shodné příjmení jim bez vysvětlování stačilo) .. pokud mu hold přijde předvolání k přestupkovému řízení, tak půjdeš s ním a řekneš, že jsi na tý motorce jela ty, pokud tě chytnou (jako mě :)) tak to hold řešíš na svůj účet. Prostě máš motorku půjčenou od otce no a co.
A pokud v tom chceš mít pořádek, tak motorku klidně nech přehlásit na sebe, taky jsem měl už od patnácti napsanou motorku na sebe, tzn. byl jsem jejím vlastníkem - zbytečné papírování, ale budeš mít asi klid.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
Hmmm tak já to mám přesně opačně...ve městě se dokážu celkem kontrolovat a držím se cca v rozmezí 50-55....zato za mimo město...je to občas trochu mimoň. Občas si říkám..."teď mě změřit, tak mě rovnou zastřelej, žádné caviky" :rolleyes:
1 reakcí na tento příspěvek Provozovatel vs. vlastník
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
Chlape....brzdit by jsi měl tak aby si ceduli minul už tou padesátkou ;) I když to většinou taky nepraktikuju :shy: ....vetšinou brzdím před cedulí na 70...a bez plynu nechám motku brzdit motorem na to pade potom už jen plynem se snažím udržet konstantní rychlost :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sporné to není ani malinko ;) Teda alespoň ne z pohledu vyhlášky a policie. všechny značky plaznačky "hlavní silnice" dej přednost v jízdě" ma jí platnost k nejbližší křižovatce... jinak vše ostatní je s okamžitou platností milimetr za cedulí. "zákaz stání, max. rychlost, zákaz vjezdu aj.) tedy pokud jejich platnost není upravena dodatkovou tabulkou pod značkou.
Značky musí být umísťovány tak aby byly vidět z dostatečné vzdálenosti a proto jsou např rychlosti odstupňovány (80-60-40 bo 90 - 70 - 50 - 30) musí být umístěny vždy minimálně x metrů od sebe aby řidič měl možnost bezproblémů rychlost korigovat. Když značku nevidíš dostatečně brzy za mlhy....znamená to že jsi nepřispůsobil rychlost povaze a stavu komunikace... :P
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sporné to není ani malinko ;) Teda alespoň ne z pohledu vyhlášky a policie. všechny značky plaznačky "hlavní silnice" dej přednost v jízdě" ma jí platnost k nejbližší křižovatce... jinak vše ostatní je s okamžitou platností milimetr za cedulí. "zákaz stání, max. rychlost, zákaz vjezdu aj.) tedy pokud jejich platnost není upravena dodatkovou tabulkou pod značkou.
Značky musí být umísťovány tak aby byly vidět z dostatečné vzdálenosti a proto jsou např rychlosti odstupňovány (80-60-40 bo 90 - 70 - 50 - 30) musí být umístěny vždy minimálně x metrů od sebe aby řidič měl možnost bezproblémů rychlost korigovat. Když značku nevidíš dostatečně brzy za mlhy....znamená to že jsi nepřispůsobil rychlost povaze a stavu komunikace... :P [/quote]
Ano značky mají být osazovány s dostatečnou viditelnosti, která často ale není zajištěna díky přebujelé zeleni okolo silnic (stromy, keře) a neschopnosti správce silnice s tím něco dělat. Takže se často stane, že značku začátek obce schovanou za stromem lze zaregistrovat až na poslední chvíli a v tom případě platí z vyhlášky neomezit ani neohrozit ostatní řidiče, tzn. vozidlo jedoucí za vámi, prudkým bržděním.
Hehe.... no můžeš se zkusit vymluvit na co chceš...jde o to jestli to uhádáš...ještě tak ulomenou značku a zahozenou do škarpy....bo zakrytou listím... to by snad ještě mohlo klapnout, ale tam by zase podle mě nikdo neměřil... nebo tu značku aspoň nejdřív zviditelnil ;)