globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr
24.12.2010 v 13:30
Ahoj,
chci se zeptat zda máte někdo zkušenosti s úpravou brzd na kotoučové u Betky, případně New Pionýra. Jednu přestavbu jsem viděl na stránkách motoscoot ale tam k tomu napsali akorát, že je to jen pro závoní účely a tím to vadlo. Chci se tedy zeptat, zda někdo z vás již tuto úpravu provedl a co je k tomu zapotřebí? Zda je třeba zakoupit celé vidle nebo zda je možné stáaící upravit. Samozdřejmě kde a za koliko se nechají pořítit potřebné díly.
Mockrát díky.

1 reakcí na tento příspěvek Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 13:33 | Nahoru | #1
me jen nenapada smysl teto upravy, to potrebujes zastavit z 50 na 0 na 2 metrech?, u jawy 350 bych to chapal ale tady....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 13:42 | Nahoru | #2

bikes píše: me jen nenapada smysl teto upravy, to potrebujes zastavit z 50 na 0 na 2 metrech?, u jawy 350 bych to chapal ale tady....


no už ted to spíš jen zpomaluje než brzdí a to tam chci na jaro dát 140 motor tak nebudu brzdit z padesátky ale třebas i z vosumdesátky když se rozvášnim

2 reakcí na tento příspěvek Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 13:44 | Nahoru | #3
Já když sem ho měl, tak sem si myslel na předek z dvackovýho cebra. A když se člověk na toho Death Fichtla podívá, tak to i jako honďáckej ráfek vypadá. Nezkoušel si googlit, nebo naférovku napsat do Opavy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 13:54 | Nahoru | #4

frantas píše: Já když sem ho měl, tak sem si myslel na předek z dvackovýho cebra. A když se člověk na toho Death Fichtla podívá, tak to i jako honďáckej ráfek vypadá. Nezkoušel si googlit, nebo naférovku napsat do Opavy?


jo do opavy jsem napsal ale asi slaví svtky, tak doufám, že se mi ozvou. Já spíš přemýšlím o komplet předku z nějakého pitbike, ale rád bych sehnal někoho kdo s tím má zkušenosti. Jinak ten black death má tu kotouřovku přidělanou na originální vidlici jakousi poloobjímkou, když se na to lépe dpodíváš, tak jsem si říkal, že i tato verze by nemusela býti marnou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 14:12 | Nahoru | #5
Raptík> No já sem teda pořádne nehledal, ale fotku ze strany brzdiče sem nenašel. Jinak ten pitbike by byl asi lepší. Sehnat ňákýho s kolama 17/14 nebo co to dělaj. I by byly oba rávky pletený, maximálně by se potom ten přední přeplet.

2 reakcí na tento příspěvek Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 14:33 | Nahoru | #6
Sežeň kompletní předek z Jawa Dandy 50, ta má vpředu kotouč...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 14:37 | Nahoru | #7

2stroke píše: Sežeň kompletní předek z Jawa Dandy 50, ta má vpředu kotouč...



A proč zrovna z Dandyny? kotouč na předku má dalších milion motorek.

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 14:41 | Nahoru | #8
frantas> já co sem měl betku ráfek moc dobře nevypadal znáte to chtěj na všem ušetřit a dávaj podivn slitiny z hliníká takže bych to radši nedělal taky by se mohlo stat že by sis šeredně namlátil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 14:42 | Nahoru | #9

frantas píše: A proč zrovna z Dandyny? kotouč na předku má dalších milion motorek.



Jawa k jawě sedá ...

Hele , jasný, všechno jde když se chce, já mám v plánu na toho svého pinďoura taky přidělat konečně kotouč (už na to všechno mám - koutouč je z nějakého Herkulese, třmen a hadice ze skůtru, pumpa z nějaké staré yamahy) - nechám si vyrobit mezikus mezi kotouč a buben předního kola, přes který kotouč k bubnu přišroubuju, pak už jenom navařit na kluzák úchyty brzdového třmenu a mám hotovo...jenom mít na to ten čas...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 14:45 | Nahoru | #10
2stroke> Taky zajímavý. A to chceš použít originál předek? Jenom přidat kotouč?

E: aha, koukám že ty originál pionýrácký vidle nemáš

Naposledy editováno 24.12.2010 14:46:51

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 15:00 | Nahoru | #11
frantas> ne, originální vidle tam nemám, jsou taky z toho herkulese, no v podstatě je to stejný systém jako na Simsonovy - pouze dvě trubky v sobě chycené přes pružinu, žádný tlumič...no smutný příběh, ale pořád lepší než originál...

Naposledy editováno 24.12.2010 15:07:29

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 15:20 | Nahoru | #12

frantas píše: Raptík> No já sem teda pořádne nehledal, ale fotku ze strany brzdiče sem nenašel. Jinak ten pitbike by byl asi lepší. Sehnat ňákýho s kolama 17/14 nebo co to dělaj. I by byly oba rávky pletený, maximálně by se potom ten přední přeplet.


jj to byla přesně moje úvaha, jen jsem se chtěl zeptat zda už to někdo realizoval a zda to má nějaké úskalí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 15:21 | Nahoru | #13

2stroke píše: Sežeň kompletní předek z Jawa Dandy 50, ta má vpředu kotouč...


také má širší ráfek, to by tam pak musel jít nějako nabastlit i zadní aby nebyl užší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 16:59 | Nahoru | #14
no a neuvažoval jsi celý předek s nějakého skůtra?

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 17:54 | Nahoru | #15

HornisGSX píše: no a neuvažoval jsi celý předek s nějakého skůtra?


to právě uvažuju, jen doufám, že se najde někdo, kdo s tím už má konkrétní zkušenost...

3 reakcí na tento příspěvek Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 22:16 | Nahoru | #16
mno mam tu jebku taky a muzu rict ze je to pekny kram je fakt ze treba z kopce kdyz jedes sedesat tak to skoro nebrzdí a zatacet do prava je taky nevymyslenyy,protoze škrtaš zadni brzdou.Jinak uz jsem musel dat preplest zadni kolo,protoze pulka porupala asi cca na 600 najetych km.Kolem najete tisicovky km se vypalilo zadni svetlo proste klasická čína

Jake mas ty zkusenosti???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.12.2010 v 22:35 | Nahoru | #17
Thorsteinar> Tak to máš docela blbý zkušenosti. Mě zadní brzda brzdila jak víno, a přední spíš spomalovací. S kolama sem měl problémy akorád s vymačkanýma gumama v rozetě (pak se ty přepážky vylámaly, tak sem to napevno sešrouboval) A brzda v zatáčce mi vadila jenom ve dvou, ale dost sem vysedával. A elektro instalace taky docela v klidu. Pokud se nepočítá výměna klaksonu, a od baterky dozádu sem si natahoval novou elektriku, páč ňákýho chytráka napadlo dát dráhy do blatníku. Jo a připevnění drátů v předním světle k obímce žárovky bylo taky ňáký pofiderní Jinak si nemůžu stěžovat Náhodou rád vzpomínám, hezky se na tom jezdilo

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

25.12.2010 v 08:32 | Nahoru | #18

Thorsteinar píše: mno mam tu jebku taky a muzu rict ze je to pekny kram je fakt ze treba z kopce kdyz jedes sedesat tak to skoro nebrzdí a zatacet do prava je taky nevymyslenyy,protoze škrtaš zadni brzdou.Jinak uz jsem musel dat preplest zadni kolo,protoze pulka porupala asi cca na 600 najetych km.Kolem najete tisicovky km se vypalilo zadni svetlo proste klasická čína

Jake mas ty zkusenosti???


Tak nějak stejné, i když světlo neshořelo. Co se týče toho New pionýra tak je to s náklonem doprava trošku lepší. Každopádně po odlazení těch prvotních neduhů s tím, že vše odpadá a musí se měnit šrouby s tím pak začíná být sranda. Takže už by to chtělo vyměnit jen ty brzdy a motor

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

25.12.2010 v 12:26 | Nahoru | #19

frantas píše: Thorsteinar> Tak to máš docela blbý zkušenosti. Mě zadní brzda brzdila jak víno, a přední spíš spomalovací. S kolama sem měl problémy akorád s vymačkanýma gumama v rozetě (pak se ty přepážky vylámaly, tak sem to napevno sešrouboval) A brzda v zatáčce mi vadila jenom ve dvou, ale dost sem vysedával. A elektro instalace taky docela v klidu. Pokud se nepočítá výměna klaksonu, a od baterky dozádu sem si natahoval novou elektriku, páč ňákýho chytráka napadlo dát dráhy do blatníku. Jo a připevnění drátů v předním světle k obímce žárovky bylo taky ňáký pofiderní Jinak si nemůžu stěžovat Náhodou rád vzpomínám, hezky se na tom jezdilo


u téhle čínavýroby to bude asi kus od kusu, protože třebas brácha má také problémy s výlpetem zadního kola a to váží 60 kg a mě to zatím netrápí a mám o polovinu víc. S tím drhnutím zadní brzdy je to o poznání horší u betky než u New Pionýra, takže až budou stát tyhle dva kousky vedle sebe, musím ještě porovnat co je tam pořešeno jinak...

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

24.1.2012 v 22:55 | Nahoru | #20

Raptík píše: no už ted to spíš jen zpomaluje než brzdí a to tam chci na jaro dát 140 motor tak nebudu brzdit z padesátky ale třebas i z vosumdesátky když se rozvášnim


no já jenom když se rozvášníš, tak aby se ti to nerozsypalo čoveče, na betce jsme s kámošem najezdili pár kilometrů a třepe se to už při padesátce, doporučil bych tam vyměnit všechny čínské šrouby bez norem za čínské šrouby s českými normami... to je ale pouze 10% z opatření k vyšší odolnosti, například by se ti mohly vysypat či roztéct ložiska v kolech, obzvlášť vzadu, originální řetězovka by to taky nemusela vydržet a ty šrouby z másla co ji tam drží na 100% ne... takže hodně štěstí

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

27.1.2012 v 12:14 | Nahoru | #21
NO já s tímto strojem mám velmi dobrou zkoušenost když nám bylo 14 tak ji kamoš dostal na naučení no a jak jsme byli mladí smetáci tak jsme tu motorku pěkně trýznili pořát plný po polních cestách po lese přes kopce přes lesy přs bláto pořád ve dvou no první dva měsíce ta motorka trousila veškeré příslušenství ale pak se povyměnovali šrouby a pohoda.... od té doby ta motorka najela 10 000km(výhradně na plný plyn) bez poruchy když nepočítám zhruba jednou do roka nějakou žárovku jo a jednou se tam podpalil vyf. ventil(eccehomo ve dvou na plny plyn)... pak jsem ji koupil od kamoše za 6000,- Vyměnil jsem pístní kroužky a zabrousil ventily vyndal restrikci dal jsem pěnový filtr a stupačky z dirtbika.... no a pokračuju v ježdění na plný plyn no a letos jsem s ní najel dalších 5000km v podstatě bez problemu akorát jsem asi dvakrát musel přišroubovat blatník ale to se dá snést..... fakt nelituju toho že jsem ji koupil jen liju benzín olej a jezdím cestovní rychlost 80kmh(tach) z kopce se to rozkutálí i na 100kmh(tach) pak už se třepou řídítka..... rekord je 115kmh(tach) ve dvou

Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

27.1.2012 v 12:26 | Nahoru | #22
Jo jinak taky jsem uvažoval o kotouči do předu no a u předku z dirta je problem že kolo u dirta má jinný počet špic než betka... no a když použiješ cele kolo z dirta tak tam máš jinný rozměr než v TP a navíc to celkově bude vypadat nápadně.... já mám doma připravený předek z derbi sendy(kamoš měl betku a ja sendu ) no a ta má stejný počet špic jak betka tak si tam hodím předek ze sendy s kotoučem a vidlema co už trochu fungujou a jen přepletu ráfek na betkový=> stejný rozměr pneu
jo jinak vřele doporučuju sundat centrál a namontovat stupačky z dirta a dobře dotáhnout zadní brzdu=> dovolí ti to daleko větší náklony a navíc je sranda jezdit "na stupačku" protože stupačka z dirta je sklapěcí takže jakmile se dotkne asfaltu tak se sklopí a nepodkopne celou motorku takže vlítněš do zatáčky hodíš betku na stupačku lehce stupačku nohou tlačíš proti asfaltu a od stupačky letí pulmetrový chvost jisker a přitom to ještě není na držťkovou

1 reakcí na tento příspěvek Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

27.1.2012 v 15:07 | Nahoru | #23
zajímavé, nicméně já bych si to nekoupil po tom, co jsem to několikrát řídil, pro mě je to hrůza a já bych se nechtěl každou jízdu strachovat kdy se mi to rozpadne pod zadkem... a jinak než na plný knedl se na tom jezdit nedá, akorát do kopce to nejde jinak než na 1, na 2 zřídka... nádrž je vytvořená se zcela nedostačujícím objemem, vydrží to tak na 80km, rezerva tak na 3km - jednou to kámoš musel 2km tlačit až k baráku a přitom přejížděl jen pětikilometrový úsek - děs... ale zase musím uznat, že ten motor okopírovali celkem dobře

(reakce na) Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

27.1.2012 v 15:20 | Nahoru | #24
kozel.ka> tak ono to není na moc větší vzdálenosti než 40km tam a 40km zpátky navíc na nádrž se dá najet i víc než 80km nádrž má objem kolem 2,5l a motorka má spotřebu 1,5-2litry tak si to spočítejte inženýři no ta rezerva je vážně na hovno já to řeším 2l petláhev mezi zadním světlem a zadním nosičem Inženýři v číně to museli tak navrhnout asi schválně protože petka od liftu tam sedne jak ulitá no a co se týče spolehlivosti tak za těch asi 5000km co jsem s tím najel jsem !NIKDY! netlačil.... a pokud na tom jedu sám tak na 3ku vyjedu většinu kopců maximalně v těch největších stoupáních tam dam občas 2ku, ale musel jsem se s tím naučit jezdit když jsem s tím neuměl tak sem taky jezdil na 1-2 nesmíš nechat padnout otáčky.... no ale co je na hovno u betky je pohodlí po 40min jizdy už mě bolí záda a mám vyklepanou prdel od každé díry.... no ta přední brzda je taky pro odvážné ....

Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

27.1.2012 v 15:31 | Nahoru | #25
hlavně ty zadní "tlumiče" - tam není ani olej, jsou tam jenom pružiny, proto tak často praskají ty zadní špice jak si stěžuje hromada lidí

Kotoučová brzda - Betka, New Pionýr

27.1.2012 v 17:15 | Nahoru | #26
mi ještě špice neprskla ale je pravda že ve dvou lidech po přejetí nerovnosti se ta motorka ještě 3x zhoupne pak no pak to docela kecá do řízení.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jawa new pionýr blinkry Motoscoot New Pionýr kobliznik 9 6.5.2024 v 14:15 Johny_Servis
Betka 50 startování TMEC Betka Pepepepe1 5 27.4.2024 v 15:02 ja1
Betka 50 TMEC Betka Pepepepe1 7 2.4.2024 v 08:01 ja1
Opakovaně zadřený motor Jawa Betka ... TMEC Betka kawasaki-man 12 3.9.2023 v 05:05 2stroke
TMEC Betka stav tachometra TMEC Betka, Motoscoot Jawa Betka Karel1980 13 3.6.2022 v 23:53 ja1


TOPlist