PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 600 Fazer (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Káreo
Vloženo 10.5.2024
Aktualizováno 15.5.2024
Zobrazeno 1 356x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jak už to tak bývá, člověk se posouvá a stále hledá nové zkušenosti a výzvy. Já jsem přesedlal ze svého TDM 850 (Brumla), byl jsem odpůrce "vysavačů" (čtyřválců), to že teď jednoho mám je jedna setsakra velká náhoda a vůbec toho nelituji.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:LTR moto (Vršovice (Praha 10)) - Byl jsem upřímně skeptický, protože jsem se spálil s nákupem auta. Ovšem tohle tady vůbec nehrozí, pan Trčka je velmi sympatický a rozumný člověk, který dělá svou práci s láskou a podle toho to tak i vypadá! Jsem nadmíru spokojen s firmou LTR moto, o motorky pečují jakoby by byly jejich vlastní. Mohu jen a jen doporučit! Určitě sem chci jezdit i na servis (což ale vůbec není potřeba, protože motorka je jak nová!) POSÍLÁM VELIKÝ PALEC A DOUFÁM ŽE SE VÁM BUDE DAŘIT! :-)

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZS 1000 Fazer: Projel jsem si ji a konkrétní kousek nebyl dle mých představ, nebudu lhát - taky v tom hraje roli respekt. :-)

První dojmy - Když jsem motorku viděl, tak mě opravdu oslnila svým nadčasovým dizajnem. Japonec to prostě umí. Navíc tenhle konkrétní kousek je opravdu opečovávaný a nese jen opravdu minimální známky použití, což je samozřejmě velké plus! První jízda byla naprosto úžasná, motorka dělala přesně to co jsem chtěl a měl jsem pocit jako bych ji jezdil už nějaký ten rok. Takže vůbec nebylo o čem, odevzdal jsem obálku s penězi, podepsal smlouvu, sbalil papíry a už jsem si to z Prahy po ose valil domů.

Motorku bych doporučil pro - Nebál bych se to doporučit úplnému začátečníkovi, protože je dobře čitelná - chová se přesně tak jak by jezdec očekával. Pokud si zvyklý na cestovní rychlost do 110km/h, odvděčí se ti sametovým chodem motoru ale když začne svrbět zápěstí, určitě nezklame, někde jsem četl že 250km/h není problém - ale kdo ví, já jsem ten první typ. :-) :-D

Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy, USB zásuvka, padací protektory, top case, laděný výfuk MIVV

Recenze


Seznámení

Z motorky jsem měl opravdu dobrý pocit, čtyřválec je prostě slast, jak pro uši tak po motorické stránce. Jsem rád že jsem měl možnost vyzkoušet si moto v Praze, protože jsem se ujistil v tom že čtyřvál je přesně co jsem hledal. Natankoval jsem plnou nádrž a už jsem kličkoval mezi křižovatkami a auty, bylo to jako kdybych na FZS čekal celou dobu. Je úplně jedno jestli mám zařazenou dvojku nebo šestku, to jsem do teď neznal - pružnost motoru je doslova fenomenální! Byl jsem naprosto fascinován s jakou lehkostí se ovládá, lámal jsem to pod sebou jako bych byl na cyklostezce. Když jsem se dostal na dálnici, nemohl jsem si odpustit a trošku jsem ho pozlobil - to co přišlo v 8 tisících jsem tak nějak čekal ale stejně mě to absolutně pohltilo! Nádherný zvukový projev a absolutní extáze ve formě letící ručičky rychloměru! Celou cestu jsem se jen smál, ještě teď mě bolí koutky. Už jsem objednal olej filtry a nějaké žárovky, protože jsem zjistil že od půlky otáčkoměru to jaksi nesvítí a to by mě nenechalo spát. Takže za svůj první den jsem najel kolem 150km, který mě utvrdily v mém výběru.

Přidám vám sem pár fotek z našeho prvního rande.



















10.5. 2024
Dnes jsem to vytáhl abych se pochlubil u táty, samozřejmě jsem dostal pochvalu! Ve formě keců že se zabiju a další zbytečný věci... Ukázal jsem ji klukům a říkali že dobrý, takže i když jsem najel jen pár kilometrů, sblížilo nás to s Fazerem.



11.5. 2024
Dneska nás čekalo první mytí, hned co jsem doleštil - vyrazili jsme společně na pár kilometrů. Byla to taková cesta bez cíle a nějakým způsobem jsem se dostal k bývalému letišti. Takže nebudu lhát, zkusil jsem za to párkrát zatahat a je to dravec! Pak jsem samozřejmě věnoval čas tréninku, zkoušel jsem si rozjezdy, otáčení a všechny tyhle základní manévry. Musím říct, byť se opakuji - je skvěle ovladatelná a opravdu čitelná. Včera jsem nějak nemohl usnout a tak jsem si objednal nové CNC páčky s nastavovákem - přijde mi že spojková páčka je na mě zbytečně moc daleko, moc to ale nechápu - tady asi Japonec zaváhal, protože brzdová páčka štelování má... Rovnou jsem objednal obyčejné gripy, protože ty vyhřívané jsou opravdu tlusté a hrozně mě z nich bolí ruce, takže pokud se mi je povede sundat nějak normálně, půjdou za nějaký symbolický peníz z baráku.
Mám tady pár dalších fotek, užívejte počasí a spoustu šťastných kilometrů bez nehod!

Koupačka




Výsledek






Studený start a obchůzka kolem motorky


12.5. 2024
Ahoj kamarádi!
Dnes jsme si udělali menší okružní jízdu a ujel jsem cca 130km po okolí. Už jsem se trochu otrkal a začal si víc věřit v zatáčkách, takže mi přijde jízda mnohem plynulejší a jistější, což mi přidává na komfortu. Na večer jsem vytáhl kamaráda s Banditem 1200, takže jsme spolu dali moto kafe a začala bouřlivá diskuze ohledně čtyřválců. Také se mi povedlo sehnat na inzerátu originální výfuk - byť trochu bouchlý ale byl doslova za pár korun (800,-), takže jsem jen mávl rukou a objednal ho. Však on se bude hodit, na tom mém laděném bohužel není žádná homologace, takže na STK super a samozřejmě do zahraničí povinnost! Nikdo nechce nechat Simírům z Rakouska motorku. Taky jsem se dnes domluvil s kamarádkou na focení. Takže mohu říct, že čtyřválec z vás udělá fotogenického člověka, usměvavého a hlavně plného elánu! Taky jsem dnes měřil spotřebu, vyšlo mi krásných 4,9l/100km - což mi přijde naprosto úžasné, vzhledem k tomu že jsem jel převážně dálnice a cestovně sportovní jízdu.

Fotky od kamarádky


















13.5. 2024
Ahoj bando,
dnes se nám opravdu vydařilo počasí, naštěstí nás dnes z práce pustili dříve - takže jak využiju čas bylo jasné! Přilétl jsem domu, zaparkoval služební auto a ani nevím jak, už jsem seděl oblečej v motorkářském na Fazeru. Kolega si se mnou dohodl jízdu, kterou bohužel stihl odvolat než jsem přijel domů, no nic - nenechám se rozhodit. Při projíždění městem jsem tak přemýšlel kam bych se vlastně chtěl podívat, ani nevím jak a už jsem si to pálil lesní stezkou směr Velká Černoc, jsou to cesty táhlé a úzké, Fazer polyká zatáčky jakoby to byla rovina! Úžasné a znovu úžasné, tenhle stroj mě snad nepřestává překvapovat! Musím se ale přiznat, jak jsem se trochu otrkal, začal jsem za to sem tam tahat, říkal jsem si že Fazer bude příjemný cestovní stroj - samozřejmě že je, o tom ani potom! Ale jak už jsem říkal, poslední dvě jízdy mě nějak začalo svrbět pravé zápěstí, když se ručička otáčkoměru "náhodou" dostane přes osm tisíc - bolí koutky. Je to adrenalin ale zároveň požitek ze sametového podvozku, žehlí to kdejakou díru, mám 183cm a 105kg, je to měkké až mě to samotného udivuje. Musím přiznat, že jsem zatím nejel na lepší motorce - ano, můžete namítat že jsem doposud vlastnil pouze tři (Dominator - jednoválec, TDM - dvouválec a Fazer - čtyřválec) z nichž mi sedí nejvíce právě Fazer. Konstrukčně už zastaralý trubkový rám, ovšem jak říkám, nevlní se a dělá přesně to co chci. Když jsem si zhltal všechny zatáčky, otočil jsem se a z radostí jsem si to dal i cestou zpět - když v tom jsem to uviděl! Krásně opuštěné odpočívadlo u hlavní silnice - ano, jezdím tam celkem dost ale určitě mi dáte za pravdu, že když to vidíte zaplaveni adrenalinem a endorfinem, je všechno prostě lepší a ještě dvakrát tolik, když je to na mašině! Nemohl jsem tedy odolat a zapálil jsem si cigáro a s pocitem nesmrtelnosti a štěstí že mám zrovna tuhle motorku, jsem ji prostě jen tak pozoroval. Řekl bych majstštyk!
Upřímně ani nevím kolik jsem toho najel a je mi to vlastně úplně jedno, jezdil jsem cca od 14h do 19h a bylo to opravdu skvělé! Někdy je prostě lepší jezdit sám, zastavil jsem se za kamarádem na kafe a pokecali jsme u strojů ale jak říkám, dnešní samotná jízda byla asi tou nejlepší co jsem za svou moto kariéru zažil. Seberte své dvoukolé miláčky a dopřejte si výlet do přírody, uvidíte že svět bude lepším místem.





15.5. 2024
Tak jsem se konečně dočkal a kurýr volá že veze balíček!
Z práce jsem práskal domů tak rychle jak jen mi firemní auto umožnilo a že umí jet. Neměl jsem čas ztrácet čas, takže plán zněl jasně - povolit vypoušťák, vypustit starý olej a nalít nový. Samozřejmě to samé platilo u olejového filtru. Jenže jak už to tak bývá - bylo tu jedno velké ALE... olej jako takový byl jednoduchá a rychlá práce, když u mého Fazera to naposled dělal Herkules... :-) Opravdu nechápu proč to tak utahují, vždyť to má gumičku a stačí to vzít rukou... Naštěstí jsem ale koukal na Youtube než jsem vše objednával a tak mě napadlo objednat si klíč na olejové filtry (to jsem jednou přemýšlel a vyplatilo se to... ) Zhruba po deseti minutách nadávání a proklínání všeho a všech jsem to povolil. (křičte sláva!) Namazal jsem si gumičku u filtru a hezky ho tam našrouboval - utáhl jsem pouze rukou a světe div se - ono to stačí! Hned potom jsem se pustil do výměny páček, to už naštěstí taková věda nebyla, myslel jsem si. :-D Jenže teď si budu sypat popel na hlavu sám.. Jooo, já jsem si vyměnil obě páčky a došlo na štelování spojky. Takže jsem tam samozřejmě nenechal žádnou vůli a pro sichr jsem ji dotáhnul na fest - to aby to stálo za to. :-) :-D Napsali kluci jestli nedáme jedno večerní moto kafe - jistě že neodmítnu, alespoň mám důvod k testovací jízdě! Hned od startu se mi zdálo že motorka vydává děsivé zvuky, když jsem zmáčkl spojku - ticho... Takže jsem si ve své hlavě hned začal vytvářet ty nejhorší scénáře - to jsem celý já. :-D Spojka je po smrti, slyším jí, je to úplně jasný, teď budu muset motorku dát do servisu, budu mít po sezoně a ještě nechám výplatu v servisu... Tak jsem nad tím nějakoui dobu důmal a když už jsem fakt nevěděl co a jak, řekl jsem si že budu klasicky otravovat kluky až přijedu na místo. :-D Když jsem za klukama přijel (samozřejmě jako vždy poslední :-D ) vytáhl jsem na ně tuhle anomálii - no jasný že jsem dostal bídu, jsem vocas a neumím si nastavit spojku. :-D Takže se mi kluci vysmáli, povolili jsme matičku a nastavili potřebnou vůli a ono to funguje! Nooo, nakonec vám sem přidám pár fotek z mého servisního dne a kafe fotku. Když něco funguje - nešahej na to. :-) :-D Nakonec vše ale dobře dopadlo a musím říct, že ty nastavitelné CNC páčky jsou nejen krásné ale i funkční! :-) Hodím vám sem odkaz, pokud by to někoho lákalo. :-)

Páčky - odkaz (Šéfis Moto)

Vypouštění starého oleje




Nový olejový filtr






Nové páčky




Zasloužené moto kafe


Ještě takový menší štěk ohledně spotřeby, když jsem měl cestovní rychlost kolem 110km/h - najel jsem nějakých 326km - bez rozsvícení rezervy a vycházelo to na nádherných 4,9l/100km! Dnes jsem tankoval, to jsem si už trošku více "dopřával" a spotřeba se dostala na hezkých 5,6l/100km - což mi taky nepřijde vůbec špatné! Takže ano, dá se jezdit opravdu šetrně a pokud vás bude svrbět zápěstí - peněženka se nezblázní! :-)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Maršal_Malinovskij
Maršal_Malinovskij napsal 17.05.24 v 11:32 10b.

Fazer je super stroj, též jsem měl, je hodnej a hodně odpouští chyby. Tak jen samou radost v sedle

Vladounreal
Vladounreal napsal 12.05.24 v 21:31 10b.

Moc pěkné čtení naspáno s citem pro stroj. Tyhle Fazery se šikmoočkovi opravdu povedli.
Obsah 600 - bohatě stačí na dnešní provoz. Zrovna dneska jsme jeli klubovou vyjížďku a mraky aut sotva člověk něco předjede, vzápětí další dojede. Nebo práce na silnici - semafor atd. Nemá smysl za to tahat a jet jak na trní, aby se něco nesemlelo. Tak ať ti dělá jen samou radost.

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 12.05.24 v 17:43 10b.

SV-DR
SV-DR napsal 12.05.24 v 12:37 10b.

Tieto motory od Yamahy sú vydarené, krásne pružné ako píšeš. Normálne ti príde že väčší stroj ani nepotrebuješ

Více komentářů



TOPlist