PROFIL MOTORKY

Triumph Speed 400 (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mholec
Vloženo 10.5.2024
Aktualizováno 16.5.2024
Zobrazeno 2 499x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skvěle ovladatelný stroj stvořený pro asfalt různé kvality, na kličkování ve městě i na kratší výlety.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Triumph Praha (Praha 4-Modřany) - Naprostá spokojenost, motorku jsem si měl možnost vyzkoušet během jednoho odpoledne, takže jsem věděl, do čeho jdu. Samotný prodej bez problémů, rovnou domluva na servisu, nemůžu si na nic stěžovat.

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CMX500 Rebel: Sedí se na tom jak na záchodě, nevyhovuje mi pneu, noha nalepená na motoru atd.
Kawasaki Z650RS: V rámci A2 bych nevyužil výkon a připlácel tak zbytečně, navíc má vyšší posez
Kawasaki Vulcan S (EN 650): Nesplnil mou podmínku \"mrštnosti\" do města, není na pořadu dne

První dojmy - První kilometry byly pro mě utrpení, protože jsem byl zvyklý na Meteor 350 od RE, který se ovládá naprosto jinak, jezdí jinak, řadí se jinak a sedí se jinak. Po 20 kilometrech jsem si zvyknul a po dalších 20 už jsem si jízdu jen užíval. Po zkušební jízdě cca 100 km jsem ještě zkoušel jiné motorky, ale Speed 400 z toho vyšel jako jasný vítěz. Žádná jiná motorka nebyla tak zábavná, stabilní, ovladatelná a schopná se vypořádat s horším asfaltem. Opět se ukázalo, jak zásadní je si novou motorku opravdu projet a nekupovat jen dle parametrů na papíře.

Motorku bych doporučil pro - Začínající jezdci, někdo kdo se vrací k motorkaření nebo někdo, kdo hledá druhý stroj pro snadné kličkování a parkování ve městě s nízkou spotřebou a dlouhým servisním intervalem.

Doplňky na motorce - Nechal jsem si dát spodní padací rám (funkční a designově naprosto nenápadný) a přidělal jsem si tradičně držák na navigaci Sefis / M-Style. Abych měl kam dát peněženku a další drobnosti včetně nářadí koupil jsem tankvak Legend Gear LT1 a brašnu na nářadí a lékárničku Legend Gear LA5.

Recenze

Hledal jsem náhradu za Meteor 350, který mi už výkonově nestačí. Zatím mám jen licenci A2, takže jsem nechtěl přeplácet za něco, co bych stejně škrtil a pak to zase prodal. Jezdím jen na kratší projížďky, tak jsem chtěl zkrátka motorku, na které si všechno okolí projedu znovu, ale jiným způsobem. Místo bublání krajinou trochu svižnější cestování mezi loukama a kavárnama.

Motorka je opravdu skvěle ovladatelná a nezáludná i pro začínající jezdce. Poradí si s různými druhy asfaltu, drží stabilně na kostkách a mnohem jistější je i jízda po vyfrézovaných úsecích. Čím je silnice lepší, tím samozřejmě i prožitek roste. Poprvé mám motorku, kde mě ani po delší době ze spojky nebolí ruce, protože se vymačkává opravdu lehce. Převodové stupně mi tam padají s naprostou jistotou a souhlasným cvaknutím. Brzdy jsou velmi účinné a to už i při zájíždění. Celkově zatím nemám nic co vytknout. Další výhody jen v bodech (porovnávám se svým Meteorem):

+ dobíjení USB-C fakt stíhá držet telefon na 100%
+ čitelný velký displej, zařazený kvalt, decentní otáčkoměr, spotřeba, dojezd
+ při prudkém brždění automaticky světelná houkačka
+ asistent při zajíždění motorky, hlídání si otáčky a možná ještě něco dalšího
+ dobře dostupná baterka pod sedlem
+ nízká spotřeba

Nevýhody zatím těžko hledat. Ze začátku může překvapit cuknutí při přidání plynu, ale je potřeba se s tím naučit pracovat. Po 400 km už jsem schopný jet i na 2. a 3. převodový stupeň bez cukání, což se třeba na malém kruháči dost hodí. Sklíčko u tachometru působí (asi i je) plastové a tudíž adept na ochranu před škrábancema. Nakonec je to nová motorka, takže se na ní těžko shání vybavení a stejně tak u Triumphu je dost vyprodáno a na příslušenství se čeká.

Speed 400 tu ještě nikdo nemá, tak se budu pro váhající snažit doplňovat mé zkušenosti. Hodnocení budu aktualizovat.

---
Update příslušenství: tankvak Legend Gear LT1 + brašna na nářadí a lékárnička Legend Gear LA5. Vypadá to na motorce dobře a pokrývá většinu scénářů. Na přesun po městě k zákazníkům to řeším jednoduše bahotem na zádech.

---
200 km trip do Lužických hor na jeden zátah s krátkými přestávkami, cca 4 hodiny: pozoruji, že mě absolutně vůbec nebolí ruce od vymačkávání spojky (a to se snažím hodně řadit). Na druhou stranu docela bolí zadek, takže sedlo na další cesty bude vyžadovat více přestávek. Spotřeba stabilních 3.0 / 100. Naprosto ideální stroj do zatáček, skvěle reaguje na dávkování plynu. Maximální rychlost a jízdu na delších úsecích zatím nemůžu hodnotit, protože během zajíždění nejdu do vyššího pásma otáček.

---
Jízda po městě naprosto super, je to malý agilní stroj na kličkování po Praze.

---
Mám teď nájezd cca 700 km za prvních 10 dní a jsem stále nadšenější. Mašina plní všechna očekávání.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
s4r
s4r napsal 17.05.24 v 09:29 10b.

Moc hezký! Ať slouží!

Poslední dobou mě nižší kubatury lákají a z pohledu zábavy mi dávají asi největší smysl!

LukeWalker
LukeWalker napsal 14.05.24 v 11:54

mholec: Diky porad vahame no.. jezdit nezacina, ale jelikoz nejezdime jen od benzinky k benzince, potrebujem motorku co zvladne proste vsechno.. A za dobry penize, a rozumnym servisem.. A porad mi stejne nejlip vychazi CB500f.. A taky nejvic verim tomu, ze bude jezdit i za 15let uplne stejne jako ted .. Ale kazdopadne diky moc za poznatky.. Motorka je to moc hezka, at slouzi a dela radost..

Pedl
Pedl napsal 13.05.24 v 16:47 10b.

Krása

mholec
mholec napsal 13.05.24 v 10:04

LukeWalker: V Triumph Praha je k zapůjčení, takže stojí za to ji okouknout a vyzkoušet. Na vlastní mám teď najeto 450 km a spotřeba je 3.0 až 3.2 (já mám 70 kg / 170cm). Pocitově hmotnost odpovídá tomu, co je na papíře (ani méně, ani více) a manipulace mi nedělá problémy. Vzhledem k ceně není nikde vidět, že by zpracování bylo ošizené, ale detailista si vždycky nějaký ten šroubek najde Vzhled je asi subjektivní, ale oběhl jsem i jiné motorky a když jsem po 2 týdnech přišel do Triumphu podruhé už jsem ten rozdíl viděl na první pohled a měl jsem jasno. Muselo to asi v hlavě dozrát. Pokud s jízdou na moto začíná, může jit ze začátku vadit cuknutí plynu.

Slam
Slam napsal 13.05.24 v 09:46 10b.

Více komentářů



TOPlist