yamaha_neos_duben




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Libak3 (0) napsal 20.07.2020 v 19:13

Zdravím, kupuji zrovna motorku. Majitel na ní bude dělat technickou asi 4 dny před samotným převodem. Je tedy pravda, že do 30 dní nepotřebuji evidenční kontrolu, ale postačí samotná technická? Popřípadě jaký dokument si mám s sebou vzít z technické prohlídky místo evidenčky? Děkuji za každou odpověď a za radu.

daveova (2) napsal 04.03.2020 v 22:16

Uvítal bych i návod, jak přepsat veterána Ale pogůglím...

Otaaak (2) napsal 17.02.2020 v 20:06

Zdarec, prodavam motorku a kupujici se na ni chce projet jeste pred podpisem smlouvy a zaplacenim castky. Muze dat zalohu, ale k cemu mi bude zaloha, kdyz by motorka byla zrusena nekde na krizovatce? Zaroven taky vim, ze za mnou nejede pres pul republiky aby se rostipal o sloup, jen jestli je treba nejaky obrat ve smlouve, ktery by mne kryl nebo postup jak by se to dalo udelat, abych byl kdyztak krytej, kdyby naaaahodou.
Diky moc.

Davee13 (0) napsal 25.01.2020 v 10:02

Dobrý den, prodáváme motorku. Tchán je 1. vlastník, ale potřebujeme to nejdříve prodat mě a pak novému kupci. Chci se zeptat, zda je nutné abych prošel evidenčkou a přepisem v TP a pak jí můžu prodat novému kupci a zajít znovu na přepis, nebo zda můžeme jen sepsat smlouvu s tchánem a např. za týden bych jí já prodal (za jinou částku) novému kupci? Prostě přeprodej motorky. Tchán prodá mě, já někomu dalšímu v řádu pár dnů. Díky moc

CRF1000 (91) napsal 02.10.2019 v 10:55

Smlouvu o prodeji - koupi nelze uzavřít s nezletilým, protože není způsobilý k právním úkonům...řešit vždy se zákonným zástupcem !!!

Motocykl nelze jen tak zaregistrovat na nezletilého, protože NOVÝ OBČANSKÝ ZÁKONÍK vyžaduje k tomuto úkonu SOUHLAS OPATROVNICKÉHO SOUDU!!! To není výmysl úřednice u přepážky, ale rozhodnutí poslanecké sněmovny.

Také nelze zmocnit nezletilou osobu, kdo dá plnou moc k zastupování nezletilému riskuje že motorka nebude přepsaná protože na úřadu se zjistí že dotyčnému není 18

darkWolf_pr (5) napsal 01.10.2019 v 03:36+1

Banánistán - proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě... Třeba ta evidenčka z STK-na co? Má motorka technickou? Má. Mají to v systému? Mají. Změnou vlastníka se na technickém stavu motorky nezmění ani kulové. Jediným smyslem je kromě tolarů státu za převod ještě přihrát tolary STKčku za evidenčku. Plus zařídit, že je v podstatě nemožné udělat celý prodej v jeden den dohromady s kupujícím a mít oba klid.

SRLEvladan110 (7) napsal 26.09.2019 v 21:57+2

Anti, tak ještě jednou. Úředníka vůbec nezajímá co ty máš ve smlouvě s jiným občanem. Tou se můžeš ohánět právě jen v tom občansko právním sporu. A rovnou si napiš, že tam, narozdíl od potrestani tvé osoby ze strany státu, je výsledek nejistý.

Anti (393) napsal 26.09.2019 v 19:04

Neviděl bych to tak tragicky.Dával jsem do kupní smlouvy klauzuli že předávám všechny dokumenty potřebné k přepisu a kupující se zavazuje do nějaké doby (už nevím kolik jsem tam psal) vozidlo přepsat a měl jsem klidný spaní.
Jinak jsem zažil jak případ který popsal Eso Rimmer(kupující odjel a já mu slíbil přepis,a u okýnka jsem zjistil že evidenční nevyhovuje kvůli barvě což mi technik neměl zapotřebí sdělit),tak potíže se zelenou kartou vytisknutou na černobílé tiskárně.V prvním případě jsem narazil na skvělou úředníci která si zavolala na STK aby zjistila proč jsem neprošel a poté mi rovnou udělala změnu barvy,ve druhém případě paní za přepážkou sice hulákala že karta není zelená ale nakonec to dala.Ptal jsem na to na pojišťovně a bylo mi řečeno že je to právoplatný doklad.
A jednou mi přišel dopis z ČKP(auto),že nemám půl roku zaplacené povinné. Šáhl jsem do šanonu,vytáhl smlouvu,ofotil a poslal na mail,a byl klid.

Jarda (281) napsal 26.09.2019 v 12:24+1

mRkef: když to říká Targus, tak to určitě plati

mRKEF (88) napsal 26.09.2019 v 10:17+1

Osobně nevím, zda platí vše co uvádí Targus, zřejmě ano. Nicméně pořád tím zůstávají zbytečné kroky na straně prodejce.

Co mě je nejvíce proti srsti, je to, že po onom zrušení polopřevodu za běžné praxe kupec odjede s vozidlem, ale prodejce starej se. V tom vidím největší rozpor logiky.

Běžný postup koupě je, že někam přijedu, zkusím, koupím a odjíždím se zaplacenou věcí. Čímž mi logické přijde, aby následná odpovědnost byla na kupujícím a nikoliv na prodávajícím. Kupcův souhlas s převodem vozidla lze vyjádřit jednoznačně plnou mocí + kupní smlouvou. PM si snadno na poště udělá předem za pár kaček.

Já jako prodejce si pak představuji, že s těmito dokumenty jsem schopen se vozidla papírově zbavit, abych pak nemusel řešit nezaplacené pojistky, nehody či pokuty. V tom mi přišel polopřevod geniální, protože prodejce prostě vozidlo odhlásil na nového majitele a měl klid.

Ale to bychom nebyli v ČR, aby toho kdejaký vykuk zase nevyužil a protože přihláška vozidla nebyla ničím vynucená, tak lidi to zneužívali a jezdili vozidly v polopřevodu. Načež se daly hlavy pomazané dohromady a vymysleli totální paskvil zákon, který značně znevýhodní prodejce a činí bezproblémové prodeje komplikované a téměř neřešitelné například o víkendu.

Jsem názoru, že místo vymýšlení paskvilu stačilo přidat jednoduchou klauzuli, že po odhlášení vozidla začne běžet lhůta pro jeho přihlášení a pokud tak kupec neučiní, vozidlo bez milosti smazat z registru a šmitec. A lidi by se hnedka smekali. Toto ještě ideálně doplnit tím, že doklady prodejce odevzdá na úřadě, aby nemohl celý proces blokovat prodejce. Zde by samozřejmě bylo ideální doklady již převádět pouze v elektronické formě - myšleno velký TP - malý se stejně dělá nový.

EDIT: Ono předání dokladů by vlastně nemuselo být. Prodejce by předal TP kupci a na úřad by zašel pouze s nacionáliemi kupce, tam by se zadaly do systému a vše by se zapsalo do TP v místě kupce.

Targus (429) napsal 26.09.2019 v 08:44

SRLEvladan

Bohužel máš pravdu. Teď bohužel řeším přesně tento případ. U těžké nehody se poliši neobtěžovali vyžádat si digitální záznam o činnosti drážního zařízení (spuštěné závory) a u záznamu z lokomotivy jim vůbec nebylo divné, že jim byl předložen na dvou lístcích a to ještě coby fotokopie.
Člověku se chce usednout a dlouze plakat.

Targus (429) napsal 26.09.2019 v 08:39-1

Ještě k platbám hotově.
Zákon nepřipouští jednorázovou platbu na stanovenou hranici, v článku je uvedena částka 270 000 Kč (kdysi byla řeč o limitu 10 000 € v EU, což by tehdejšímu kurzu odpovídalo).

Při koupi nad tuto částku, se dopouštějí prohřešku obě strany, prodávající i kupující!!!

Toto ustanovení přechčijete jednoduše tzv. zálohovou platbou s antidatací, neboli zálohu napíšete na jiné datum.
Anebo zakoupíte motku se zničeným motorem a k ní si od stejného prodejce pořídíte "náhradní motor", který je úplnou náhodou namontován v rámu, který jste koupili na jinou fakturu...

Variant je nespočet (padáky, kufry, plégo, světlomety...)

Targus (429) napsal 26.09.2019 v 08:30

Pánové diskutující,
povinnost platit zákonné pojištění - tzv. zelenou kartu - nepadá pro původního majitele přepisem na dopravním úřadu, nýbrž
PRODEJEM, neboli PŘEDÁNÍM vozidla.
Tedy pokud máte řádně ošéfováno předání motocyklu - ideální stav je DATOVANÝ a OBĚMA STRANAMI PODEPSANÝ protokol o předání včetně stručného popisu technického stavu motocyklu, případně svědka a fotografie odvozu vašeho bývalého miláčka, vyviníte se z neplacení.
Vyzkoušeno v praxi.
Opravdu se nemusíte bát ani tak agresívních zm*dů, jako je Česká kancelář pojistitelů. Pokud by vás oslovili ve věci uplatňování škody, jednoduše předložíte tento protokol a pochopitelně i písemné prohlášení kupujícího, že motku přepíše a pojistí do pevně stanového data. Pokud vznikla škoda po tomto datu, jste z obliga a nemusíte se obávat žádných postihů a šikany ze strany úřadů a ČKP.

Springi (23) napsal 25.09.2019 v 21:03

Chtěl bych Vás pánové (i dámy?) vyvézt z omylu že pokud kupující nespolupracuje tak máte problém. Letos vyšel v platnost nový zákon který právě takové situace řeší. Nepamatuju si přesný paragraf a tak ale v podstatě pokud jste dali kupujícímu všechny doklady a on i přesto nepřepsal motocykl v dané lhůtě 10-ti dní tak máte nyní možnost dojít na úřad. Dotyčného nahlásit s kupní smlouvou v ruce že nespolupracuje s přepisem. Úřad následně kupce vyzve k tomu aby vozidlo přehlásil a pokud tak neučiní tak vozidlo přepíše bez jeho přítomnosti na základě vaší kupní smlouvy.

Já řešil přesný opak kdy se mnou nespolupracoval prodávající, kecal řeči o tom že trvá na tom že to přepíše ať mu dám plnou moc a všechno a nakonec jsem na toho zmr... čekal skoro 3 týdny než zvedl prdel a přepsal to.

HONZAKK (12) napsal 25.09.2019 v 20:56+1

Zdarec pánové, naprosto souhlasím s mRKEF,pokud při prodeji narazíš na vola,tak jsi v háji.
Sice je v zákoně tkzv. nucený převod,ale na ten potřebuješ evidenční prohlídku a tu ti nikdo bez motorky neudělá.Jsou prý případy,že nový majitel už motorku ani nemá a prodal ji o osobu dál a pak si ji dohledávej.

No nicméně dík objednacímu sistému na STK nebo nekonečnému čekání ve frontě,plně obsazené evidenci vozidel ve větších městech nezbývá než spoléhat na kupujícího,že moto přepíše...

Jarda1000R (1) napsal 25.09.2019 v 20:29+1

Dik za odpověď, plyne z toho opět pouze to že když bordel tak jako v čechách, a že kocourkov nikdy nezklame. Protože pri použití selského rozumu přece v momente podpisu smlouvy uz nejsem majitel a tudíž to není moje starost... ale český úřad nikdy rozumu nepoužil...

SRLEvladan110 (7) napsal 25.09.2019 v 18:59

Stát tu není od toho aby ti usnadnoval život. Stát si díky zákonům usnadňuje svůj život. Pro něj je partner ten kdo je zapsán v databázi. Nesouhlasís, potom máš možnost to řešit v občansko právním sporu. Již jsem to psal. Tato praxe je státem doporučována v mnoha věcech, ktere by měl řešit státní úředník. Poslední dobou např u nehod, které jsou policajti líní řešit.

mRKEF (88) napsal 25.09.2019 v 17:39+1

Jarda1000R: Zní to sice hezky, ale dokud se neprovede onen přepis, vše jde za tebou. Včetně odpovědnosti platit povinné ručení na dané moto. A pokud kupec nespolupracuje a ty nemáš v ruce EK a PM, tak máš smůlu. Nedonutíš ho přepsat. On může páchat přestupky apod a vše přijde na tebe. Ano, lze to pak řešit na základě kupní smlouvy, ale komu se chce soudit a tahat po úřadech.

Na kupce sice přejde podpisem smlouvy vlastnické právo, ale prodejce je jaksi v pasti. Zpravidla sice úřady neřeší přepis do 10 dní - několikrát jsem měl smlouvu starší a nikdo to neřešil - ale papírově se vozidla prostě nelze zbavit bez výše uvedených náležitostí.

Sám jsem to řešil u jednoho auta, kdy se naštěstí nakonec podařilo kupce donutit vše dokončit, ale taky už téměř 4 roky řeším prodej jedné moto, která je stále psaná na mě. U prvního to skončilo nakonec tak, že jsem ji koupil zpět ač ve stavu horším než předtím, načež jsem v dobré víře ji dal téměř zadarmo jednomu kolegovi z práce, ale i s ním už rok řeším, aby to konečně přepsal.

A dokud to je na mě, nemám klidné spaní ...

Tuším, že zákon uvádí i něco jako nucený přepis v případě, že jedna strana nespolupracuje. Nicméně co si pamatuji, je tam stále podmínka mít v ruce EK.

Metric (12) napsal 25.09.2019 v 16:43

Jarda1000R: Treba si uvedomiť, že štát tu nie je pre Teba, hneď bude krištáľovo čisté a jasné, že to je práve takto a nie inak.

Jarda1000R (1) napsal 25.09.2019 v 16:16

Zdravím, já, když tu čtu komentáře, tak mi není jasná jedna věc. Proč by měl být za přepis odpovědný prodávající? Přeci když do kupní smlouvy napíšu, že KUPUKÍCÍ dostal papíry a mojí plnou moc a má po dohodě povinnost vozidlo přepsat v zákonem stanovené lhůtě, tak mu přeci s klidem mohu dát veškerý papíry i s motorkou, sbalit prachy a kupni smlouvu a jít bez starosti na pivo ne? Protože pokud to nepřepíše tak je to přece jeho problém a jeho pokuta protože on porušil smlouvu. Nebo se mýlím?

sramis (95) napsal 25.09.2019 v 14:51

Osobne jsem mel dost stesti s koupi i prodejem ojetych moto, ale kdyz tu ctu ty fora, jak maji lidi problemy, motorky se vraci rozbity, vymahaji se prachy zpet a ja nevim co... Je mi z toho na bliti.

Existuje neprustrelna smlouva? Jakmile nekdo koupi, uz motorku nemuze vubec vratit? Neco ve stylu "je to opotrebovany stroj, nevztahuje se na nej zadna zaruka navraceni penez"?

Jen jsem zvedavy. uz dlouho ziju v Anglii a tady jsou jiny problemy.

freferg (0) napsal 25.09.2019 v 14:21

mRKEF: Souhlas. Spousta lidí si to neuvědomuje, že riskuje pokutu, pokud nový majitel vozidlo včas nepřepíše.
Aktuálně prodávám skůtra. Už se mi někdo ozval a z druhé strany republiky, že chce přijet vlakem, koupit a hned na tom odjet.
Za stávajících zákonů ale jako bohužel. Já nebudu riskovat, že dám novému majiteli plnou moc a on to nepřepíše.
Dá se to samozřejmě vyřídit v jeden den vše, ale u nás je STK plná. Objednání cca týden dopředu.

pk14 (175) napsal 25.09.2019 v 13:57

Skoro k tematu: nemam problem svoje motorky prodat, horsi je nejakou peknou koupit. Inzerovane "vystavni kusy" jsou na vystavu opravdu malokdy. A tahle praxe se dle mych zkusenosti spise zhorsuje. Ani v A nebo v D to neni o moc lepsi . Tak stastnou ruku preji.
Jinak to papirovani je uz dnes po zruseni prislusneho "mista bydliste", s trochou selskeho rozumu a zdraveho stupne neduverivosti, bezproblemove .

Ritchy (30) napsal 25.09.2019 v 13:14+1

TomProv> záleží na prodejci. Někdo to neřeší a nechá tě svézt, někomu stačí obálka s penězi do ruky a někdo si to nechá i podepsat "přebírá peníze na dobu projížďky".
Osobně bych si peníze rozhodně vzal, min. zálohu na pokrytí i případné větší škody nebo prostě plnou částku.

Nezkusenejtrotl (0) napsal 25.09.2019 v 12:54

Díky moc redakci! Hodně jste mi pomohli, ještě s tím nemám takové zkušenosti a mít všechno napsané na jednom místě + odkaz na stažení všeho potřebného je opravdu ulehčující. ?

TomProv (24) napsal 25.09.2019 v 12:49

Ještě jsem motorku z druhé ruky nekupoval, tak mi není moc jasné, jak se postupuje při tzv. projíždění motorky. Přijedu za vlastníkem a budu si motorku chtít projet. Těžko ho naložím za sebe nebo pojede za mnou autem. To mu tam musím nechat nějakou zálohu nebo dokonce plnou kupní cenu? A doufat, že mi to pak vrátí?

Paulo (2593) napsal 25.09.2019 v 11:50+2

Zrovna před 3 týdny jsem pořídil domů další stroj a dělal přepis. Největší sranda byla se zelenou kartou. Protože jsem si pojistku dělal na netu, a nepřišla ještě nová od pojišťovny, vytiskl jsem si jí na černobílé tiskárně. Za okýnkem se na mě obořila, že prej mám smůlu, že mi to nepřehlásí, že musí být ZELENÁ. Netuším, co jí na tom tak vadilo, když se stejně jen podívá na platnost a vrátí ji. Tak jsem jí ukázal tu starou, a i když už mezitím byla zrušená od prodejce, stačilo jí to a pak už šlo vše jak mělo. V dnešní době, kdy se lze on-line podívat, jestli je pojištěná mi ji předkládat připadá jak nošení dříví do lesa.

petrkawa (0) napsal 25.09.2019 v 11:23

Zdarec
Je dycky dobré být ve dvou u koupi. (svědek) Hlavně prolézt mašinu. Smlouva může být i uzavřená ústně. Ze zákona máš nárok 1/2 roku na skryté vady. Na tohle bych prodávajícího upozornil. Jestli žere olej, nebo vodu z chladiču stejně nepoznáš a budeš ho muset hnát k soudu, když ti nevrátí prachy, nebo nedá slevu.
Můžeš mít smlouvu nesmlouvu. Prodejce motorek by ti ji měl dát automaticky.
čus

mRKEF (88) napsal 25.09.2019 v 11:21+5

Bohužel po zrušení poloprevodu všechna odpovědnost padá na prodejce. A z vlastní opakované zkušenosti důrazně nikomu nedoporučuji dávat z ruky vozidlo, pokud nemáte vše potřebné k přepisu bez účasti kupce. Tj. Evidenční kontrolu, plnou moc. To jsou dvě kritické věci.

Lepší variantou je třeba na vlastní triko si udělat evidenci a od kupce vyžádat PM. Jinak nikomu nic nedávat.

Na kupce nejsou žádné páky, jak jej donutit jednat, pokud tak nebude činit. A vozidlo vám běhá po světě a je psané na vás.

A_jap (0) napsal 25.09.2019 v 10:22

Paráda, díky, to se jinde moc nestává, že by se opravoval text, palec nahoru

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist