PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Bullet Electra X (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník martinfms
Vloženo 3.4.2012
Aktualizováno 8.4.2012
Zobrazeno 4 139x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moto je dovezené z Anglie. Původnímu majiteli chytla od elektriky a oheň ji docela poznamenal. Odneslo to sedlo, ale hlavně veškerá elektrika. Stačilo se přes zimu zavřít v garáži a už zase jezdí

Recenze

Nemá smysl se tady rozepisovat o tom,co je vlastně Enfield zač. O tom už bylo napsáno hodně. Pokud si ho chcete koupit, dobře to zvažte. je to velmi specifická motorka. Jsou dvě možnosi. Buď vás uchvátí (můj případ) a nebo naprosto zklame.
Enfield vám udělá hned dvě radosti. První když s ním vyjedete a druhou, když ho zase vrátíte do garáže ) Trochu přeháním. Tak hrozné to není, je to jen zvyk. Pro odchovance na Jawách (opět můj případ) to zase tak velký šok nebude.
S Enfieldem musíte zapomenout na spěch a shon a volit vlastní tempo. Nejlépe na silnicích, kde nebudete překážet ostatním závodníkům. Taky oprašte nářadí a technické dovednosti. ne, že by byl tak nespolehlivý, ale ke svépomocným opravám přímo vybízí. Žádnou složitou techniku zde nenajdete. Budete zase opravdoví motorkáři, kteří svému stroji rozumí a mají radost z toho, že se o to sami přičinili a nejsou odkázáni na drahé servisy.
Tolik snad pár řádků na úvod. Časem se pokusím dopsat pár konkrétních informací o renovaci a opravách, které jsem při pologenerálce mnohdy bolestivě nasbíral.



Prvním problémem, se kterým jsem se musel při opravě utkat byl shořelý kabelový svazek. Což o to, u prodejců na netu je jich k sehnání dost, ale nakonec jsem zjistil, že na Elecrtu X žádný nepasuje. Nakonec se ukázalo jednodušší to natahat znovu. Čas strávený hledáním na netu byl nakonec srovnatelný s časem opravy. Elektrika je zde opravdu jednoduchá. Ale pozor, existuje mnoho verzí a chvíli mi dalo, než jsem zjistil, která je ta moje. kdyby někdo potřeboval, schéma mám a rád poskytnu.
Problém 2 bylo zapalování. Respektive jeho řídící jednotka, také různé shánění originálu...nakonec jsem tam dal univerzální od českého výrobce IM soft. Bez problémů. Dávají k tomu program, kde si jejich jednotku sami uzpůsobíte, jak je potřeba. je to sice trochu dražší, ale funguje to. Regulace chodí dobře, jde to nastartovat bez "kopání" ,volnoběh jako hodiny a kdo si rád hraje, přijde si na své.
To není žádná reklama, jen zkušenost. Chodí mi to s originál snímačem a zapalovací cívkou.
problém další - regulátor nabíjení a usměrňovač. Zase český, tentokrát od VAPE. Bez problémů.
Shořelý airbox jsem vyřešil kónickým filtrem. Zde si dovolím upozornit, že při takové změně je třeba zasáhnout do karburátoru. Mně stačilo jen posunout jehlu o jeden zářez.
Při dovozové STK se jim ještě moc nelíbil tachometr v mílích, tak jsem musel od oficiálního dealera koupit "kontinentální" Dealera jsem musel poprosit i o další věc, doplnění údajů do TP. Nebyly problémy, jen případné zájemce upozorňuji, že tenhle kus papíru stojí 5000kč. Dealer to zdůvodňuje tím, že ostatní firmy jsou ještě dražší... Přihlášení se jinak obešlo bez problémů. Píšu to jen proto, pokud by jste volili individuální dovoz, jde to, ale stojí to nějakou tu korunu.
Zatím jsem na něm najel asi 100km, tak je na nějaké soudy brzy, ale sžili jsme se a ježdění je docela radost.
Teď tvořím nosič. To víte, bydlím na vesnici a tam se každé vozidlo hodnotí podle toho co na něj lze naložit a co za něj jde zapojit. Dělám si legraci, ale už jsem koukal, že PAV by připojit šel...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
xaler
xaler napsal 17.10.18 v 22:21 10b.

p.epanica
p.epanica napsal 08.04.12 v 16:43

Pěknou sezónu s klasikem ...

gustavo
gustavo napsal 07.04.12 v 16:30

Nádherná klasika 10b

Poke
Poke napsal 07.04.12 v 08:45

Krasavec,ať slouží posílám 10 bodů

docent
docent napsal 06.04.12 v 23:56

Napsal jsi to moc pěkně. A naprosto přesně
Třeba se někde potkáme

Více komentářů



TOPlist